Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Więc decyzja zapadła.
Kupiłem zamach od 1Z ale o nr VW 037 105 273C (czyli teoretycznie od G60 ). Do tego zakupiłem kompletne sprzęgło Sachs od G60 (tarcza + docisk) nr Sachs 3000 332 001. Zostanie jeszcze dokupić tylko łożysko oporowe (zastanawiam się tylko czy brać AFN czy G60)
Koło zamachowe dałem do przetoczenia. Rozmawiałem z Rogalem (Rogalotti) i twierdzi, że taki zestaw pod 400 Nm potrafi przenieść
To teraz przygotuję Passka mechanicznie i koxu mu się dołoży, może zacznie wreszcie jeździć a nie turlać się

http://www.forum.vw-passa...afn-vt21201.htm



Wiem też, że wszystkie TDI VP w Leonie oraz np AFN i G60 w Passacie B4 (VW i pochodne, te co mają sprzęgło 228 mm i porzeczne silniki) mają łożysko oporowe sprzęgła symbol SKF VKC 2241. Więc pasuje do AGR/AHF/ALH/ASV oraz do sprzęgła z kołem jednomasowym od G60.
Teraz już wszystko jasne dla potomnych



Jak masz FR to rozumiem, że motor 150 KM ARL? Jeśli tak to najmocniejsze jest sprzęgło od VW Sharana 130 KM z silnikiem ASZ. Koszt całości oryginalnej to ok 1650-2000 zł, producent to chyba Sachs (LUK robi oryginalne sprzęgła do ARL i ASZ w Leonie). Wymiana w Warszawie 250-300 zł. Zalecam przy wymianie sprzęgła zmienić też wycisk hydrauliczny zintegrowany z łożyskiem oporowym (cena ok 350 zł).



Po wymianie tarczy dociskowej na docisku włożyłem skrzynie i sprzęgło dalej nie wysprzęgla. Odpowietrzyłem układ i dalej jest to samo. W czym może być problem. Cięgna są w porządku, łożysko oporowe też, nie wiem gdzie popełniłem błąd. Po włożeniu skrzyni również nie mogę wrzucić dwójki coś ją blokuje. Jeżeli ktoś wie to proszę o pomoc.




silnik 899 w uno ma takie same części jak clip czyli odbudowa filtra powietrza, chłodnica i jeszcze coś tam.

Prawdopodobnie to co pasuje do clipa od innych Uno i fiatopochodnych:
1. cewki zapłonowe (silnik ovc 903)
2. czujnik położenia wału (silnik ovc 903)
3. wkład termostatu (membrana), obudowa jest rozbieralna - jest to element jaki podchodzi do Zastavy/Poloneza
4. łożysko napinacza (podchodzi od silnika Fire)
5. płytki regulacyjne zaworów od Uno 1,4/Zastava
6. uszczelniacze zaworów 8 mm (VW-Golf, Zastava, Uno 1.4)
7. sprzęgło kompletne (tarcza doscisk i łożysko oporowe) Uno/Zastava niestety nie wiem ile w clipe ma zębów wieloklin. są 2 wersje 17 zębów i 19 zębów. To pierwsze ma Fiat 127/128/Zastava/Uno z lat 80-tych, to drugie Uno też z lat 80-tych i 90-tych. Jeżeli chodzi o dociski to w latach 70-tych i 80-tych były grube dociski. Jak się pojawiły skrzynie V docisk już był cieńszy i tarcza chyba też.
8. katalizator od innych Uno podchodzi nie jest dedykowany do Clipa
9. Pierścienie tłokowe Fiat 131 -ovc 1300, Łada 1200/1300

[ Dodano: 2008-09-18, 21:45 ]




  na ** p.m.s ** kml pisze tak:

> Mam w samochodzi założone nowe kompletne sprzęgło (oryginał) Po
> kilku dniach zaczęło mi piskać łożysko oporowe przy puszczonym
> pedale sprzęgła.

Może stare zostawili :) Jakiej firmy to łożysko? Co było powodem
naprawy?

Nie jestem pewien jak hydrauliczne ale zwykłe na linkę można
wyregulować tak że łożysko nie kręci się w czasie jazdy. Łożysko wtedy
nie dotyka do słoneczka.

--
Piter
vw golf mk2



Sprawdź układ sterowania sprzęgła ( pompkę + siłownik ) Ja również miałem tak , że łapało ładnie i nie ślizgało a było twarde ( aż noga bolała , a po przesiadce do służbowego vw caddy z przyzwyczajenia wciskałem sprzęgło zbyt energicznie i miałem wręcz wrażenie iż sprzęgła tam nie ma ) Wymieniłem nawet siłownik + pompke sprzęgła i co ... i nic to samo , dopiero wymiana sprzęgła pomogła. Może to być jeszcze wina samego łożyska oporowego ale to już demontaż skrzyni i oględziny ( inaczej to jest trochę wróżenie )



MODEL: 1994, sedan, 4 furtki
SILNIK: d15b7 seria ( chyba)
UKLAD DOLOTOWY: seria
UKLAD WYDECHOWY: seria ( nowy tłumik środkowy)
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, klima, bajerek od automatyki świateł, czujniki cofania
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynka s20 - zmiana - skrzynia od D13: rwie jak opętana na światłach Do setki tyle, że nie opłaca się stopera wyciągać
ZAWIESZENIE: seria
UKLAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: przyciemnione szyby boczne i tylnia ( niestety..) Zmiana - szyby boczne kierowcy i pasażera już nie mają folii.
ŚRODEK: seria amerykańska z dodatkiem srebra - ktoś wcześniej zamalował na srebrno plastiki PRAWIE wszystkie :)
CAR-AUDIO: Pioneer z dolnej półki, głośniki w drzwiach od DAX'a brzęczą, zamiast zaślepek w drzwiach obecnie jakieś tweetery założone, z tyłu firma Pieonear ( można się śmiać, ale tak żebym nie słyszał) - Zmiana - podokręcałem to i owo i się uspokoiło.
INNE: oponki 185 na stalówkach 14" z dekielkami od Hondy. A co...
Obecnie na zimówkach, letnie czekają w garażu.
MOC: ponoć w serii, ale paru już odjechało ;)

Status: Założone czujniki cofania, wywalone zaślepki w drzwiach i zalożone tweetery, sklecony na szybko układzik do świateł - o dziwo działa i to dobrze.

W planie - zmiana audio na coś co gra a nie wnerwia. ( Kolega z doświadczeniem w Sound Off obiecał że pomoże...) - Nie robię, bo mi się nie chce...
Wywałka szyb w drzwiach na jakieś bardziej przezroczyste tudzież zerwanie folii. (Done! W końcu coś widać wieczorem...)

Wymiana łożyska oporowego w skrzynce i mechanizmu różnicowego bo dają znać o sobie. ( Done! Skrzynia od D13, sprzęgło kompletne nówka sztuka)

Kilka foteczek - proszę o wyrozumiałość, ja starej daty jestem i nie ogarniam nowości a wcześniej jeździłem passatem.




Podjęta decyzja o sprzedaży auta!! Ze względu na charakter pracy i rodzinę jestem zmuszony zmienić pojazd na większy. W grę wchodzi także zamiana na: VW Passat B4 lub Golf III- oba auta w wersji kombi, Mazda 626, Toyota Carina E, Rover 414(416). Najchętniej widziałbym silniki w okolicy 2 litrów ( może być z gazem). Na diesla tez się nie obrażę. Cena jaka mnie interesuje, to 9500 zł do małej negocjacji. Pojazd w ciągłej eksploatacji, do poprawek zostały mi: regulacja zaworów, wymiana łożyska w lewym przednim kole ( zakupione!) i zlikwidowanie stuków przedniej zawieszki. Tematy do ogarnięcia przed przeglądem, czyli do 20 grudnia. Tyle na teraz.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl