Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

        Krzysztof =?iso-8859-2?Q?Kud=B3acik?= [nob@nobody.org]
  na: pl.internet.mordplik napisał/ła:


 Midzio. Już sobie to wyobraziłem. :p


Ciekawe, czy skoro ostatnio outsourcing jest taki modny, to czy dzialy
abuse tez outsourcinguja? Moze jako pim zrobimy firme swiadczaca uslugi
'outsorcing dzialu abuse' z odpowiednim cennikiem ;D

Pozdrawiam,
Tomasz T. Ciaszczyk



On Mon, 28 Dec 1998 08:45:05 GMT, "Andrzej K. Brandt"

<a@uranos.eu.orgwrote:

| Zauwaz polityke cenowa TelEnergo, czyli wysoka oplata instalacyjna i
| nizsza miesieczna co umozliwiloby zalozenie urzadzen bez specjalnych
| srodkow wlasnych, ot takie perpetum mobile....

Moglbyś nieco jaśniej? Jakich urządzeń?


TelEnergo jest wlascicielem swiatlowodow ktore sobie ida po slupach,
posiada tez urzadzenia transmisyjne, gdyz z reguly jak juz swiatlowod
jest doprowadzony to jest wykorzystywany do ich wewnetrznej lacznosci.
Do rozprowadzania Internetu potrzebne sa inne urzadzenia (Ty sie
lepiej znasz na tym, wiec sobie dopowiedz).
Porownawszy cennik dzierzawy lacz tpsa i TelEnergo mozna zauwazyc, ze
ta pierwsza zada mniejszej oplaty instalacyjnej a wiekszego abonamentu
niz ta druga.

Może mniej propagandowo (morda, Oświęcim) a bardziej konkretnie - co rozumiesz pod
pojęciem "połączenie z tego numeru do Unii Europejskiej"?Tutaj akurat chodziło mi o
dial-up-y dostępne dla abonentów El-Net-u i objęte tym


w tym wypadku to bez znaczenia, polacz sie i wpisz traceroute
jakisserwereuropejski
i popatrz ktoredy Ci to poleci

Nic nie zrozumiałem z powyższego akapitu. Mnie chodziło o to, że jeśli idzie o poziom
usług El-Net-u jako takiego, to właściwie nie spotkałem się z żadnymi konkretnymi
opiniami. Oni nie chcą prowadzić obsługi technicznej dostępu modemowego do Internetu
dla swoich abonentów, wolą zlecić to na zasadzie outsourcingu jakiejś firmie
zewnętrznej. Niestety, wybór do tego Multinetu nie wróży dobrze, gdyż opinia o ich
działaniu jest nieciekawa właśnie od strony technicznej.


chodzilo mi o to, ze jesli znajdzie sie provider ktory zaproponuje
ElNet-owi swoje modemy na podobnej zasadzie jak Multinet to poziom
uslug tego pierwszego wzrosnie i wplynie pozytywnie na uslugi tej
firmy, przynajmiej z zakresu ryczaltu za Internet.
czyz nie ???

pozdr
futszak
0603 237728
http://www.telefonia.w.pl/protest



Co do pierwszego spostrzeżenia:
Umowy, które będę miał z kilkoma firmami kurierskimi pozowlą mi na
przedstawienie klientowi najbardziej optymalnej usługi. Wiadomo, że różne firmy
kurierskie mają różne poziomy i ceny tych samych usług (np zastrzeżenie godziny
doręczenia itd.). Poza tym obowiązywałby jeden cennik (mojej firmy)
skonstrułowany w taki sposób, żeby moja prowizja od nadania była na podobnym
poziomie biorąc pod uwagę wszystkie firmy kurierskie. Dana usługa może być
tańsza w jednej firmie, inna usługa w innej. Klient bedzie miał umowę ze mnną
nie z firmą kurierską, więc bedę mógł dopasować mu najlepszą ofertę na rynku.
Jeżeli chodzi o drugie spostrzeżenie to istotnie, głównie liczę na małe,
średnie firmy, których wolumen paczek jest na tyle niski, że nie dostaną
korzystnego rabatu od firmy kurierskiej. Pracuję w jednej z firm kurierskich od
kilku lat, tak więc myślę, że znam rynek. Jest bardzo dużo klientów
wysyłających sporadycznie, lub małe ilości paczek. A co do umów z firmami
kurierskimi to można ją skonstruować w taki sposób, że cena za paczkę będzie
malała w zalezności od ilości paczek, bądź wartości w danym miesiącu. Przy
obrotach powyżej 10000 zł misięcznie można wynegocjować bardzo fajną cenę.
Wszystkie firmy kurierskie wożą także paczki gabarytowe i na nie także można
podpisać korzystną umowę, ale nastawiam się głównie na paczki.
Jedną z opcji jest oczywiście tzw. opieka nad klientem zawierająca całość spraw
operacyjnych (raporty, zwroty dokumentów, potwierdzenia doręczenia mailem itd),
kolejną doradztwo i negocjowanie w imieniu klienta najkorzystniejszej umowy z
firmą kurierską (po dokonaniu analizy rynku). Można także kompleksowo
organizować i prowadzić dział transportu ( na zasadzie outsourcingu) firmom,
którym się to nie opłaca.
Możliwości jest dużo.




** Gizzmo <n@spam.pl wrote:
Pytanie jest takie: Czy stawka 30 zl za godzine to dobra stawka?


Bardzo mało. Ja biorę 150 i to tylko po znajomości bo generalnie się tym nie
zajmuję.

Mam juz dosc spore doswiadczenie w administrowaniu sieciami i komputerami z
systemem linux. Przez szereg lat opiekowalem sie uczelniana pracownia
komputerowa (byla to niestety opieka nie odplatna).  Teraz trafila mi sie
mozliwosc pracy na umowe/zlecenie w pewnym instytucie gdzie zaoferowano mi
wlasnie taka stawke. Pracy nie ma zbyt wiele 3-4 godziny w miesiacu.


Umów się na miesięczną umowę zlecenie. Ja wiem, że pewnie Ci ufają, ale IMHO w
ten sposób umawiać się to jest idiotyczne. Przecież mówimy tutaj o ciągłym
utrzymaniu systemów, nie o pracy dorywczej.

W ten sposób jest konflikt interesów - bo oni Ci płacą za to aby system działał
i ile na to poświęcasz czasu nie powinno ich obchodzić. Sytuacja, w której to
jest na godziny jest niezdrowa bo Tobie z kolei będzie zależało (teoretycznie)
na tym abyś jak najwięcej się narobił (czyli system nie działał jak najdłużej).

Jest jednak pewne ale. Niedawno wyjechalem na tydzien z miasta. Podczas mojej
nieobecnosci zepsul sie router i nie mial kto sie tym zajac. Jak wrocilem
ochrzaniono mnie ze nie zglaszalem ze chce wyjechac.


Ja bym ich osrał. Za takie gówniane pieniądze jeszcze mają czelność marudzić?
Jeżeli faktycznie dobrze się na tym znasz to możesz zarobić dużo więcej nie
użerając się z jakimiś pacanami, którzy myślą, że na nieformalną umowę za
grosze będą mieli serwis 24h i jeszcze ktoś się będzie przed nimi płaszczył.
Uciekaj od nich jak najszybciej.

Wiec, pomijajac fakt ze pracuje na umowe/zlecenie i nie mam obowiazku
zglaszania planu urlopowego, czy warto za te 30zl/h meczyc sie z takim
szefostwem?


Ale to nas pytasz o to?

Mi się zdarzały takie układy ale z reguły było tak, że opiekowaliśmy się
systemami w dwie osoby (ja z kolegą). Pracodawca płacił co miesiąc tyle samo,
my się dzieliliśmy. Taki układ jest moim zdaniem najlepszy i dla pracodawcy i
dla pracowników (no nieformalnych) bo właśnie nie ma problemu z urlopami no i
poziom wsparcia jest większy, można powiedzieć, że w 24h zawsze ktoś by się
pojawił jakby było trzeba (ale jak dobrze to zorganizujesz, a pracodawca nie
robi idiotycznych oszczędności na sprzęcie to w zasadzie nie powinno się nic
dziać).

Znam firmę, które właśnie zajmują się "opieką informatyczną", w sensie robią
outsourcing. W Warszawie. W ramach tej opieki gwarantują czas reakcji 4h w dniu
roboczym i np. w przypadku padu stacji roboczej dowiozą zamiennik. Cennik u
nich wygląda tak, że 500zł miesięcznie za jeden serwer, 200zł miesięcznie za
stację.

Przelicz to sobie, porównaj z tym co Ty możesz zapewnić (poziom wsparcia) i
przemyśl ile *możesz* sobie życzyć.



Szanowni Państwo,

Dziękuję serdecznie za Państwa komentarze umieszczone na liście. Pragnę
zapewnić, iż staramy się je wszystkie uważnie przeglądać. Proszę pozwolić mi
na podjęcie polemiki.

Najpierw wyjaśnienie generalne

Neostrada ma być wysokiej jakości usługą szerokopasmowego dostępu do sieci
Internet i usług internetowych. Jej odbiorcami mają być klienci mieszkaniowi
oraz małe i średni firmy - klienci, których sposób funkcjonowania w sieci
jest raczej pasywny. To czego oni w naszym przekonaniu potrzebują to stały,
szybki dostęp i usługi hostingowe (email i własna strona internetowa,  - pod
własną domeną) oraz, już niedługo, rozwiązania niezbędne do e-commerce i
e-entertainment (biling za usługi IP - opłaty za transfer danych za MB,
bezpieczeństwo - certyfikaty PKI). To co jest jeszcze niezbędne to dobra
obsługa klienta: elektroniczne zamówienie usługi, minimalizacja ilości
kontaktów z TPSA, szybka instalacja oraz outsourcing wszystkich problemów IT
klienta na dostawcę usługi (TPSA).

Wierzę, iż pojemność polskiego rynku w 2002 r. na tego typu usługi to
200-300 tysięcy użytkowników. Tak pokazują badania różnych agencji (IDC,
Forrester itd). Aby więc zaspokoić takie potrzeby musimy wprowadzić produkt
masowy - szybka realizacja usługi i umiarkowana cena. Co do ceny w tej
chwili ujawnię jedynie, iż planujemy jej obniżkę (przepraszam, ale więcej
nie wolno mi mówić).

Neostrada w tej formie nie jest więc, skierowana do tych, którzy chcą
prowadzić własną aktywną działalność w Internecie (serwery FTP, e-commerce,
itd). Dla tych którzy potrzebują stałego adresu IP, symetrycznych łączy,
gwarancji pasma itd., posiadamy w ofercie rozwiązania POLPAK-T, (obecnie
może drogie, ale wkrótce wprowadzimy również SDSL, które będą tańsze).

Czy powyższe założenia się sprawdzą? No cóż, pokaże to rynek oraz nasza, TP
SA, sprawność organizacyjna we wdrożeniu usługi. Państwo nas ocenicie.
Wierzę jednak, iż opisana powyżej oferta, szczególnie przy pewnym spadku
cen, będzie bardzo konkurencyjna także wobec oferty operatorów sieci TV
kablowej.

Limitu wymiany danych

Limity zostały wprowadzone min. ze względów bezpieczeństwa sieci. Nasze
ostatnie doświadczenia  z "robakiem CODE RED" pokazały, jak ciężko jest
uświadomić klientowi, że jego maszyna generuje ruch, który ma na celu
utrudnić pracę innemu użytkownikowi. Obecnie, wdrożenie na masowa skale
rozwiązania ograniczającego taki niepożądany ruch, jaki generuje CODE RED,
jest nierealne. Przy dużej ilości użytkowników dostępu szerokopasmowego,
problem ten zostanie zwielokrotniony. Wprowadzenie limitów spowoduje, że to
w interesie klienta będzie aby nie generował niepotrzebnego ruchu i szybko
interweniował po swojej stronie zgodnie z zaleceniami dostawcy usługi.

Proszę zauważyć, iż zapowiadamy wejście w życie limitów od 1 kwietnia br.
Mamy więc dużo czasu, aby ocenić w jakiej wysokości i czy w ogóle jest on
potrzebny. Zapis o limicie jest umieszczony w cenniku, a cennik ten z
pewnością w tym okresie się zmieni (chociażby ze względu na zapowiadany
powrót do 22% stawki VAT).

Limity zostały ustalone na poziomie, który wydawał nam się wystarczający dla
opisanego powyżej profilu użytkownika. Nie jest naszym celem zarabianie na
ruchu pakietów. W ciągu najbliższych tygodni będziemy mogli ocenić właściwy
poziom limitów.

Limity zostały ustalone progresywnie. To naturalne, że chcemy zachęcać
klientów do migracji do wyższych opcji usługi.

Planujemy wprowadzenie systemu rozliczania za usługi internetowe. Dostępne
na świecie rozwiązania pozwalają pobierać opłaty za usługi Internetowe
(płatne treści) w oparciu o ilości przesłanych pakietów. Takie systemy
działają, dlaczego nie miałaby działać i u nas?

Stały adres IP

Proszę o uwzględnienie wyjaśnień, które dotyczą opisu adresatów usługi. Dla
większości z nich dynamiczny adres jest rozwiązaniem bardziej bezpiecznym, a
do uwierzytelniania już niedługo będą mogli używać PKI. Na razie zakładam
utrzymanie dynamicznego adresu. Nie potrafię jeszcze powiedzieć, czy i kiedy
wdrożymy opcjonalnie możliwość uzyskania adresu stałego.

12 miesięczna "lojalka"

Jest to standard u operatorów komórkowych. Urządzenie końcowe w przypadku
ADSL też kosztuje kilkaset USD. Jego amortyzacja jest więc dla nas ważna.
Planujemy wprowadzenie możliwości, aby klienta sam kupował sobie
gdziekolwiek dowolny modem ADSL i kupował do nas jedynie usługę dostępu. Na
razie jednak jest to niemożliwe: urządzenia są wciąż zbyt mało
zestandaryzowane, a my mamy jeszcze za mało doświadczeń, co do działania w
warunkach naszej sieci.

Kompetencje pracowników BOK, 0-800 i innych

Poziom wiedzy pracowników obsługi klienta będziemy stale poprawiać. Mam
świadomość tego problemu i pracujemy nad tym. Min. po to uruchomiliśmy 0800.
Przepraszam za wspominane przez Państwa nieprzyjemności.

Łącza międzynarodowe

Już nastąpiła poprawa na wejściu do Europy. Od miesiąca można np. słucha
Radio 1 z serwera BBC w Londynie, (70 kilo stałej transmisji - przynajmniej
u mnie w domu) W przeciągu kilku tygodnie nastąpi uruchomienie dodatkowych
łączy zagranicznych i znikną problemy z transferem do Stanów. Moją ambicją
jest doprowadzić do podobnej transmisji jak u jednego z naszych konkurentów
(ISP) o bardzo mało wykorzystanej sieci. To nastąpi - tak jak w październiku
ubr. przestało wreszcie być problemem "wbić" się na modem 0-20.

Podsumowując, nie zakładam, iż mój email Państwa przekona. Oczywiście należy
potraktować go jako "mowę-trawę". Wierzę jednak, iż już w ciągu najbliższych
miesięcy przekonają się Państwo, iż oferta usługi Neostrada jest
najkorzystniejsza na rynku i - co więcej - o dobrym stosunku ceny do
jakości.

Szczerze mówiąc, życzę tego również sobie...
...poniekąd nawet bardziej niż Państwu.

Łączę wyrazy szacunku,

Rafal Galinski
Departament Strategii TP S.A.
ul. Nowy Swiat 6/12
00-400 Warszawa
tel. (+ 48 22) 8286940
fax. (+ 48 22) 8286933
e-mail: rafal.galin@mail.tpsa.pl <mailto:rafal.galin@mail.tpsa.pl

PS:  W ciągu tygodnia otrzymaliśmy już naprawdę dużo przedłużonych umów od
Klientów pilota. Proszę pozwolić na następujące domniemanie: Zadowolonych
Klientów Usługi Neostrada.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl