Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

> Witam[color=blue]
> Czy może ktoś polecić mechanika który ma mozliwość sprawdzenia
> komputera silnik w oplu ? Jeden jest w Sopocie na ulicy Bocznej 6.
> Szukam kogoś innego, kto ma możliwość też wgrania nowego softu
> Pozdrawiam[/color]

Adam Podolski
608472113
Wejherowo, ul. Wąska

Jade dzis do niego z moim Oplem i zobacze co i jak... ponoc jest dobry i nie
drogi... a ten z Bocznej to jaki jest?

--
Pozdrawiam
[url]www.maziarz.pl[/url]



Cytat:
Poza tym chocby nie wiem jaki soft i gdzie byl, jezeli zapisuje date to skads ja czyta, wiec banalnym jest podmiana naglowka rekordu jak juz sie uparles windowsowo podchodzic do pewnych rzeczy...
Jezeli programuje epromik to nie problem zmienic date....
Tu się z tobą ni zgodzę.
Nie porównuj programowania epromika do wgrywania softu do ECU w samochodach z zaawansowaną elektroniką.
To nie jest problem zmiany daty.
Dochodzi w skrócie wymienie najważniejsze:
- suma kontrolna porównujesz aktualny z oryginałem i wiesz czy coś było grzebane
- counter ilości wgrywania softu (można wyzerować ale też bedzie wiadomo ze coś ktoś gdzieś...)
- nie zapominaj że soft jest najczęściej zaenkryptowany a to temat rzeka szczególnie w ilości możliwych do zastosowania algortymów, każdy producent ma coś nowego (np EDC-17 w nowych VAGach)

Nie wiem jak w oplu ale test na chiptuning obejmuje kontrolę sumy kontrolnej w VW i BMW.

pozdr,
TC




 
Nie zawsze ASO naciąga i robi gorzej jak pan Edek z przydrożnego warsztatu. Ja serwisuje "czasem" bo mnie nie stać a auto po gwarancji ;) samochodzik w ASO Żoliborz ul Rudnickiego 5. Jest to ASO Opla. Pojechałem tam ponieważ kupiłem samochód z zakodowanym radiem. Radio zostało odkodowane w niecałe pół minuty, zostało mi sprawdzone zawieszenie i klimatyzacja, podłączono autko do kompa i wgrano nowy soft dodatkowo dowiedziałem się ile będzie mnie kosztowała naprawa wszystkiego wraz z upustem ;). Za wszystko zapłaciłem XXzł (tak suma 2 cyfrowa ;)). Zdziwiłem się bardzo pozytywnie bo było bardzo sprawnie i rzeczowo a sama diagnoza i podłączenie do komputera miało kosztować 120zl. Gorąco polecam ten serwis od tamtego czasu z autem zaglądam tylko do nich i nie obawiam się że odbiore je w gorszym stanie jak przed naprawą.



Witam
Czy może ktoś polecić mechanika który ma mozliwość sprawdzenia
komputera silnik w oplu ? Jeden jest w Sopocie na ulicy Bocznej 6.
Szukam kogoś innego, kto ma możliwość też wgrania nowego softu
Pozdrawiam
R.




Wałbrzych i okolice - polecam, odradzam, proszę o opinię
  Zdecydowanie odradzam: Świdnica, Autoryzowany Serwis Opla.

Zadzwoniłem z zapytaniem o koszt siłownika centralnego zamka. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu pracownik zaproponował, by przed ewentualnym wydatkiem na zakup nowego siłownika przyjechać do nich:

- to nie musi być zaraz wina siłownika, a może być jakaś błahostka, po co przepłacać, niech Pan podjedzie, rzucimy okiem i jeśli się okaże, że siłownik, to będzie Pan mógł zdecydować, czy chce go Pan u nas wymienić – możemy to zrobić od ręki...
- wow – pomyślałem w swojej naiwności – pracownik warsztatu, który sam myśli o moich oszczędnościach, matrix...

Przyjechałem, Pan poprosił o kluczyki, kazał podpisać oddanie auta do serwisu, „bo mechanik nie ma prawa zajrzeć do wozu, bez tego podpisu” i zaraz się wszystko okaże. Po 30 minutach wrócił z rachunkiem na 85 zł oraz fachową ekspertyzą: „W wyniku przeprowadzonej kontroli układu centralnego zamka stwierdzono co następuje: zamek drzwi lewych, nie reaguje na naciśnięcie przycisku zamykania/otwierania drzwi w pilocie.”.
Z początku pomyślałem, że to żart, bo przecież przyjechałem, bo „nie działał”, więc stwierdzenie, że „nie działa” za 85 zł, to na pewno żart, ale pracownik serwisu był śmiertelnie poważny. Spędziłem tam jeszcze 1h, spierając się, że za te 85 zł niczego się nie dowiedziałem i nadal nie mam pewności, czy to siłownik, po czym zapłaciłem, by odzyskać kluczyki.

To była moja opłata za swoją głupotę - naiwną myśl, że ASO, to inna jakość – faktycznie inna...

PS siłownik kupiłem na allegro, wymieniłem i hula do dziś.



Zdecydowanie polecam: Wałbrzych, warsztat montujący instalacje gazowe przy ul. Wrocławsiej 33A (na przeciwko huty szkła).

Wcześniej montowałem w Skodzie Favorit instalację, przejechałem przed jej sprzedażą 100 tys. km., bez najmniejszej awarii instalacji. Po zakupie Opla Vectry, w tym samy warsztacie zamontowałem Sequent BRC i jestem bardzo zadowolony. Na razie zrobiłem 70 tys. km i w warsztacie byłem 2 razy, by wgrać nowey soft – za każdym razem usługa była gratisowa. Warsztat wprawdzie wygląda fatalnie, ale za to właściciel zdecydowanie wie jak montować instalacje.



Mam prośbę: mam kłopot z wyciekającym z silnika olejem i szykuje się poważniejsza naprawa – czy macie doświadczenia z Wałbrzyskimi warsztatami? Kogo możecie z czystym sumieniem polecić do remontu silnika?

Pozdrawiam!



Późno trochę ale może się komyś przydać:
Oto możliwe przyczyny:
1. słaby akumulator
przyczyna - stary, nienaładowany, instalacja elektryczna, nie ładuje alternator
sprawdzenie - pomiar napięcia, przegląd instalacji (przy szybkim rozładowywaniu). Wtedy tylko ładowanie lub wymiana na nowy.
2. uszkodzony rozrusznik, słabo kręcący mimo mocnego akumulatora (nie daje obrotów umożliwiających samozapłon)
przyczyna - zużycie elementów elektrycznych, mechanicznych
sprawdzenie - " ucho" i elektryk. Regeneracja lub wymiana.
3. brudny filtr paliwa i powietrza - tylko wymiana
4. uszkodzone świece żarowe:
przyczyna - stare lub uszkodzone (np. przez uszkodzony przekaźnik świec żarowych, mechanicznie). Uszkodzenie może też objawiać się różnym ale niewłaściwym czasem rozpoczęcia i kończenia żarzenia.
sprawdzenie - pomiar rezystancji, "żaróweczka" i najskuteczniejsze - wykręcenie i podłączenie do aku na krótko.
5.zapowietrzanie układu paliwowego:
przyczyna - nieszczelne: przelewy, pokrywa filtra paliwa lub jego obudowa, łączenie przewodów paliwowych z obudową filtra, uszczelniacze zaworów, pompa paliwa (uszczelnienie na wałku napędowym pompy) . Może być jeszcze zapchany odpowietrznik w baku.
sprawdzenie - na noc tył do góry, szczegółowe oględziny obudowy i pokrywy filtra, szczególnie uszczelek i połączeń, podłączenie pompy próżniowej.
6. uszkodzony przekaźnik świec żarowych (mimo zapalającej się kontrolki grzania świec):
przyczyna - uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne
sprawdzenie - Tech lub KTS lub wymontowanie go i dokonanie pomiarów na stykach lub sprawdzenie prądu na świecach w temperaturze grzania świec dla danego samochodu. Jeślli uszkodzony - najczęściej wymiana lub - dla hobbystów - naprawa.
7. niewłaściwa początkowa dawka wtryskiwanego paliwa (tzw. rozruchowa):
przyczyna: padnięty czujnik temperatury na komputer lub niewłaściwe pracujący (niekoniecznie zapala się check!!), uszkodzenie (zużycie) pompy wtryskowej (nastawnik dawki).
sprawdzenie - wymiana czujnika (koszt 42zł), diagnoza Techem lub KTSem - porównanie temperatur otoczenia i rejestrowanych przez komputer (po nocy pod chmurką) w czasie rozgrzewania się silnika. Dla pompy - KTS lub Tech i diagnoza w całym przedziale temperatur (jazda z podłączonym kompem). Jeśli pompa jest trochę zużyta, to pomóc może zwiększenie lub stopniowe zwiększanie w ECU dawki rozruchowej i sprawdzać na zimnym silniku odpalanie.
8. lejące wtryski:
przyczyna - zużycie lub nagar
sprawdzenie - do baku dolać duuuużą dawkę preparatu do czyszczenia wtrysków i pojeździć kilkaset km. Dobry jest mixol - 0,3l/50l paliwa. Jak to nie pomoże - wymiana.
9. oczywiście wszystkie połączenia elektryczne, mechaniczne, kabelki i inne duperelki:
przyczyna - starzenie się, zużycie, przerwany obwód, itp.
sprawdzenie - ręcznie lub warsztat.
10. dotyczy szczególnie odpalania w przedziale temperatur od temp. grzania świec do ok. 12 stopni do góry (u mnie od 9 do ok 21(22)*C)
przyczyna - rozregulowany kąt wtrysku w pompie spowodowany np. zużywaniem się pompy
sprawdzenie - diagnoza Tech, w wyniku której prawie zawsze trzeba przyspieszyć kąt wtrysku.
11. wada programu w ECU
przyczyna - nieznana, prawdopodobnie wada fabryczna w programie
sprawdzenie - sprawdzić np. Techem wersję i wgrać poprawiony soft, niwelujący kłopoty zimnego odpalania silnika - specjalnie opracowany przez Opla (w ASO koszt 180-200zł)

Mogą również występować inne przyczyny (np. przestawiony zapłon, przestawiony kąt wtrysku) lub kombinacje opisanych powyżej, jednak w mojej opinii powyższe są najczęściej spotykane.

Podsumowując, najlepiej zacząć od sprawdzenia akumulatora, wstępnie rozrusznika ("na ucho"), świec żarowych, filtrów i przelewów. Potem czujnik temperatury (myślimy, że jest dobry, bo check się nie pali i to jest najczęstrza przyczyna!!!), następnie przekaźnik świec żarowych, dawka rozruchowa paliwa, uszczelniacze i wtryski, na końcu pompa. Wbrew opiniom, pompa jest odpowiedzialna za utrudnione odpalanie najrzadziej, jak i uszczelniacze wtrysków i same wtryski.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl