Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Czy ktoś się orientuje które pociągi pasażerskie najczęściej ciągnie ET22 na szlaku z Warszawy do Gdyni ? Pytam przede wszystkim o sezonowe pociągi PKP PR, bo ciężko jest obserwować w nocy a w składy PKP IC już zwątpiłem bo tam właściwie to już prawie wyłącznie siódemki śmigają. Nie wiem co można spotkać na takim 35513 (z Warszawy Wsch. odjazd o 5.13 do Gdyni) albo 35503 odj.z Wawy 00.12.. i późniejsze.

Mam jeszcze pytanie o skład 18501, który w Iławie łączy się z 15511 z Łodzi Kaliskiej (przyjeżdża 00.50 do Iławy) - która część na wspólnym odcinku do Gdyni jedzie jako pierwsza (od lokomotywy) oraz lokomotywa której części prowadzi skład. Wydaje mi się,że w stronę powrotną (do Warszawy i Łodzi) prowadzi lokomotywa wraz z grupą do Wawy (odjeżdża jako pierwsza z Iławy) a do grupy łódzkiej doczepiana jest w Iławie.
I oczywiście jakie to lokomotywy. A do wagonów do Łodzi zmieniających kierunek w Toruniu doczepiana jest lok ten sam co z Iławy czy inny tj.w Krakowie.

Interesuje mnie też skład 28500/28501 (Lublin/Kielce-Kołobrzeg), który w 2006r. zatrzymywał się w Warszawie Wsch. i był szczęśliwie ciągnięty przez byki - obecnie z rozkładu wynika, że w Wawie się nie zatrzymuje (z Pilawy wyrusza o 23.23 i zatrzymuje sie dopiero w Ciechanowie o 1.48) więc jaką trasą kursuje między Pilawą a Ciechanowem no i jaki lok go najczęściej ciągnie?



„Latarnik" do Kołobrzegu, „Prosna" i „Wrocławianin" do Wrocławia, zmiana trasy „Włókniarza", kilka nowych składów osobowych kursujących w regionie łódzkim - to nowości w rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia.

W wakacje pociąg pospieszny „Latarnik" będzie kursował do Kołobrzegu przez Łódź Kaliską (odjazd o godz. 19.43). Łódź zyska dwa nowe połączenia do Wrocławia - „Wrocławianina" (odjazd o godz. 13.55) i „Prosnę" (odjazd o godz. 17.55). Pociąg pospieszny „Włókniarz" do Szczecina (odjazd o godz. 6.36) zamiast przez Kutno pojedzie przez Zduńską Wolę i Sieradz.

Będą także nowe składy kursujące do podłódzkich miejscowości - dwa bezpośrednie pociągi osobowe z dworca Łódź Fabryczna do Częstochowy (dotychczas trzeba było przesiadać się w Koluszkach), do Radomia, dwa składy osobowe ze stacji Łódź Kaliska do Zgierza i jeden do Częstochowy.

Źródło: NaszeMiasto.pl



Ale czy to nie może być jakoś narzucone "z góry". Że pociąg ma być odpwoeidnio zapowiedziany. Stacja w Ciechanowie należy do KM, więc PKP IC za te zapowiedzi pewnie jakoś płaci. I pozwala, na taką, że tak powiem "lipę".


PS. W piątek zauważyłem śmieszną rzecz w Olsztynie. Na elektronicznych tablicach nie mają opcji Ostrów Wielkopolski dla pociągu Ostrowianin, wiec te pole na tablicy jest puste. Wypełnione jest tylko pole przez Łódz Kaliska i godzina odjazdu. Śmiesznie to wygłada - pociąg do nikąd



Z innych przykładów... ubiegły piatek, osobowy Łodź Kaliska-Poznań (13:33), dziesięc minut przed odjazdem. Frekwencja 150% w tym 110% to studenci wracający na "łykend" do domu. Upchałem żonę na jednym z pomostów. Skład... 1xEN57! Miała szczęście, że jechała tylko do Łasku. Niezapomniany był też komentarz jednego z pasażerów, który zdębiały stanął po wyjściu z przejścia podziemnego. Cytuję: "To gówno jedzie do Poznania? Na pewno? Nie do Sieradza?" i po chwili narzekań stwierdzenie, że "P... panie. Ja cenie sobie godnośc i komfort. Pojadę autobusem."
Byc może w autobusie był podobnie rozczarowany ale to kolejny dowód jak łatwo stracic pasażera. Medialnym bełkotem to sobie można naiwniaków napakowac. Świecidełka na stronach www i piękne plakaty nie ukryją burdelu jaki panuje w PKP. Ludzie nie są ślepi. Jak można podstawic jednostkę na 5 godzinną podróż? Kpina.




Tja. A z Przemyśla odjazd byłby o 3 rano. Poza tym ze Szczecina do Krakowa i Przemyśla są już pociągi "Przemyślanin", "Galicja" i "Światowid".

Tylko wytłumacz pasażerom z Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza, Zduńskiej Woli, Częstochowy czy innych miast na linii że mają już pociągi "Przemyślanin", "Galicja" i "Światowid", na które aby się dostać muszą dojechać jeszcze na przesiadkę ponad 100 km. Z Przemyśla pociąg nie musi odjeżdżać o godzinie 3, wcale mi o to nie chodziło, bo to nie jest dobra godzina na dużą frekwencję. Jeśli wypełniłeś lukę na linii wrocławskiej "Przemyślaninem" to dlaczego nie można zrobić tego na linii kluczborskiej? Albo wypełniamy luki na linii wrocławskiej, albo znowu wymyślamy pociągi o dziwnych relacjach typu "Wrocławianin", tak jak w przypadku PKP PR, zamiast zrobić łącznik do pociągu "Mieszko". A co z "Łużycami"? Trzy pociągi dziennie z Łodzi do Wrocławia nie przyciągną podróżnego. Nawet sama myśl podróżnego że ma jechać zdezelowanym EN57 ponad 200 km (w Ostrowie Wielkopolskim następna przesiadka na EN57 do Wrocławia) odstrasza klienta. Jeśli nie będziemy słuchać potrzeb klienta i serwować mu przesiadki, jazdę EN57 między miastami wojewódzkimi (zamiast wagonami z przedziałami lub ewentualnie piętrowymi), likwidować pociągi, to go nie pozyskamy.



Od 26. listopada 2004 planowane jest uruchomienie próbnej linii komunikacyjnej na trasie: Łódź, Dw. Łódź Kaliska PKP - Wrocław, Dw. Główny PKP - Łódź, Dw. Łódź Kaliska PKP. Ma to być alternatywa dla droższych i dłuższych podróży pociągiem tudzież autobusem. Ponadto istnieje możliwość zatrzymania się w dowolnym miejscu na trasie przejazdu (Łódź - Sieradz - Złoczew - Wieruszów - Kępno - Syców - Oleśnica - Wrocław).

Ostateczne otwarcie linii zdeterminowane jest zainteresowaniem, jakim będzie cieszyć się połączenie. Cena za pierwszy kurs: 22 zł/os.

Planowany rozkład odjazdów:

Łódź - Wrocław
piątek: 1600
niedziela: 1400
Wrocław - Łódź
piątek: 2000
niedziela: 1800

Już dziś możliwa rezerwacja miejsca. Koszt rezerwacji odejmowany jest od późniejszej ceny biletu.

Mile widziane wszelkie uwagi i zapytania dotyczące usługi.

Od Arona : zaraz chlopaków ITD dopadnie
To typowe badanie rynku którego nie wolno robic.



Podoba mi sie plan podróży wg PKP - chyba jednak pojade samochodem:
Kod: Zaznacz całyStacja   Przyjazd   Odjazd   Nr poc.   Uwagi
Łódź Widzew    1:12    
             przejście    25 min., dalej tramwajem
Łódź Kaliska         2:09
no chyba, że wybiorę inną trasę - np. przez Warszawę - 12:04 w Poznaniu

PS: Gandalf - strona zlotu znowu padłano active stream...




Czy ktoś się orientuje które pociągi pasażerskie najczęściej ciągnie ET22 na szlaku z Warszawy do Gdyni ? Pytam przede wszystkim o sezonowe pociągi PKP PR, bo ciężko jest obserwować w nocy a w składy PKP IC już zwątpiłem bo tam właściwie to już prawie wyłącznie siódemki śmigają. Nie wiem co można spotkać na takim 35513 (z Warszawy Wsch. odjazd o 5.13 do Gdyni) albo 35503 odj.z Wawy 00.12.. i późniejsze.

To nie zarywaj nocy, bo wszystko poza 28501/82500 na EU07


Mam jeszcze pytanie o skład 18501, który w Iławie łączy się z 15511 z Łodzi Kaliskiej (przyjeżdża 00.50 do Iławy) - która część na wspólnym odcinku do Gdyni jedzie jako pierwsza (od lokomotywy) oraz lokomotywa której części prowadzi skład. Wydaje mi się,że w stronę powrotną (do Warszawy i Łodzi) prowadzi lokomotywa wraz z grupą do Wawy (odjeżdża jako pierwsza z Iławy) a do grupy łódzkiej doczepiana jest w Iławie.

Dobrze ci się wydaje, w obie strony grupa warszawska jest na początku.


I oczywiście jakie to lokomotywy. A do wagonów do Łodzi zmieniających kierunek w Toruniu doczepiana jest lok ten sam co z Iławy czy inny tj.w Krakowie.

Ta sama łódzka, nie wiem cu tu ma do rzeczy Kraków A od Warszawy do Kołobrzegu jedzie warszawska EU07.


Interesuje mnie też skład 28500/28501 (Lublin/Kielce-Kołobrzeg), który w 2006r. zatrzymywał się w Warszawie Wsch. i był szczęśliwie ciągnięty przez byki

Hmm, chyba nie dla każdego szczęśliwie Ale dalej jest prowadzony ET22.


obecnie z rozkładu wynika, że w Wawie się nie zatrzymuje (z Pilawy wyrusza o 23.23 i zatrzymuje sie dopiero w Ciechanowie o 1.48) więc jaką trasą kursuje między Pilawą a Ciechanowem no i jaki lok go najczęściej ciągnie?

Zatrzymuje się - ma pt na Pradze na podmianę mechanika. Jedzie przez Mińsk Maz. (Stojadła), Rembertów, Wschodnią Towarową, Michałow.



W ubiegłą niedzielę spotkała mnie pewna niemiła niespodzianka. Miałem jechać do Łodzi, aby przekazać znajomemu kilka dokumentów. Sprawdziłem w Hafasie, pasował mi pociąg do Łodzi Fabrycznej, odjeżdżający ze Wschodniego o 17.08. Przejrzałem rozkład dwa razy, i dokładnie sprawdziłem dni kursowania, zakładałem bowiem że w niedzielę ruch jest mniejszy i zapewne godzinny takt z dnia powszedniego nie będzie zachowany. Z rozkładu wynikało że P 22513 kursuje tylko w niedziele i święta więc wyszystko powinno być ok. Tymczasem już na Wschodnim (a przyjechałem tam na 15 minut przed planowanym odjazdem) okazało się że pociągu nie ma na tablicy odjazdów. Trochę mnie to zdziwiło, ale pomyślałem że to "pomyłka". Wyszedłem na peron, gdzie już czekało sporo ludzi. Minęła 17.08 a tu nic. Żadnej informacji. Ludzie się niecierpliwili, nie wiedząc co robić, zwłaszcza że na sąsiedni peron podstawiono odjeżdżającego o 17.33 Ostrowianina, którym od biedy możnaby podjechać do Widzewa lub Kaliskiej. Poszedłem do informacji (na Wschodnim jest coś w rodzaju mini COK-u PKP PR). Tam pani z rozbrajającą szczerością powiedziała mi że następny pociąg do Fabrycznej jest o 19.08, a tego 17.08 nie ma i od dłuższego czasu nie jeździ... Zwróciłem jej uwagę że na rozkładach plakatowych i w internecie ten pociąg jest, a w komunikatach i na planszach nie ma ani słowa o tym że nie jeździ. Na to ona odparła mi że "cóż, widocznie jeszcze nie rozwieszono poprawki"... I to tyle wyjaśnień. Na szczęście udało mi się zdążyć na Ostrowaianina, który mimo zapowiedzi o ominięciu Widzwewa przez tę stację przejechał... Wracałem pociągiem odjeżdżającym z Fabrycznej o 20.58, ten na szczęście już był.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl