Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Użytkownik "Marcin Kaniewski" <mkan@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości


No tak. Szkoda, że władze miasta projektują tunel tramwajowy pod
Pietryną
:-(


Na całe szczęście to również jest nierealne, a prezydent miasta jest
chorym człowiekiem.


muszą być koszmarne. Wg planów rozwoju sieci kolejowej w Łodzi ma
powstać
nowy dworzec główny w okolicach dworca pólnocnego PKS.


O! A ja myślałem raczej, że powstanie na bazie obecnego kaliskiego.


Praktycznie do
linii ulicy Franciszkańskiej tory mogą iść na powierzchni, potem
krótki
tunel i za Zachodnią wzdłuż Drewnowskiej znowu wierzchem. Ma to być
zrealizowane przy okazji przebudowy Wojska Polskiego...


Na tą przebudowę to czekamy i jeszcze poczekamy... Mam nadzieję, że
dożyję :-)

Może raczej do Wojska Polskiego, bo dalej to już dość gęsta zabudowa
miejska, chyba, że estakadą, albo przez obszar obecnego parku przy
dworcu PKS Płn.



Wybiera sie ktos? Ja sie wybieralem od 100 lat jak sojka za morze (jak
w koncu pojechalem jeszcze za czasow regularnych kursow PKP to akurat
zrobili (D) a o poprawkach na WWW ani o WWW to jeszcze nikt nie
slyszal)....

I mam pytania:

Jak dojechac do/z Krosniewic? Byl jakis PKS przy dworcu w Kutnie, to
aktualne jest? strona rozklady.com.pl nie chce sie ladowac...

Albo, gdyby tak od tylu...

Czy jak przyjade 11:38 do Ozorkowa z Lodzi to mi nie ucieknie kolejka
o 11:50?

Czy przesiadka w Lodzi z Widzewa 10:19 albo Fabrycznej 10:28 na
Kaliska 10:47 jest do zrobienia (chocby taksowka)?

  MJ



http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/433237.html

Łodzianie masowo szykują się do spędzenia sylwestra w Zakopanem. Nie ma już ani
jednego hotelu czy pensjonatu w tym mieście, gdzie byłyby jeszcze wolne miejsca
w terminie od 29 grudnia do 3 stycznia. Autobusy i pociągi odjeżdżające w góry
są pełne. Sprzedano już wszystkie bilety PKS na czwartek i piątek.

&#8211; Niektórzy, głównie studenci, robią rezerwację całych przedziałów &#8211; mówi
Andrzej Frankowski, naczelnik PKP w Łodzi. &#8211; Choć kosztuje to 45 zł, nikogo to
nie zniechęca. Odjeżdżającym o godzinie 23.39 pociągiem z Dworca Kaliskiego do
Zakopanego podróżuje codziennie po kilkaset osób.

Także w biurach podróży wykupiono prawie wszystkie oferty spędzenia sylwestra w
górach.



On 3 Jan 2001 mkulin@hotmail.com wrote:

<ciach info na temat Plock-Sierpc


| A pasazery jezdzily jeszcze w rozkladzie zima 94/95 (5 par + pospiech
| Gdynia - Lodz Kaliska)

Ponoć bipy były pełne, a nocnego pośpiecha bardzo im żal.


No to czemu zlikwidowali? Logika PKP? A co dalej, skasuja Kutno-Plock?
Juz teraz dziura miedzy (tu z pamieci pisze) 9 a 14 rzuca na kolana. Przez
ta dziurke musialem sie PKS, wprawdzie tez brydnym ale duzo ciasniejszym,
przejechac :-(




| 11. Skierniewice - Łowicz Gł.
| a)Na terenie ZLK Łódź:
| - NG 20,836 km toru = podkłady nowe strunobetonowe, szyny
| Prędkość planowania do uzyskania na całym odcinku linii - 60 km/h

Tak niska prędkość po naprawie głównej? Beznadzieja. Nie chce misę
sprawdzać
za ile milionów. Z Railmap wynika, że w 2001 r. była prędkość 70. Czy
naprawa
główna nie powinna obejmować wymiany szyn?


szyny maja (powinny) byc docelowo wymienione na jednym torze
po ktorym bedzie odbywac sie ruch pasazerski
drugi tor bedzie dla towarow i jako awaryjny dla osobowek
kiedys Łowicz - SKierki jechalo sie 27 minut, teraz 40 do Skierek i ponad 50
do Łowicza
pomimo tak dlugiej jazdy i konkurencji ze strony pksu ludzie i tak jezdza
a pks na trasie Łowicz - Skce ma kursy 4 roznymi trasami !!

odnosnie SkcePark-Skierniewka (Łowicz- Koluszki) to jezdza tamtedy w sezonie
Kolobrzeg-Rzeszow, Gdynia-Zakopane, Gdynia-Krynica/Zagorz

Arkadia - Placencja powinno juz byc dawno temu zrobione
Bednary (Łowicz Przedm) - Łódź Kaliska - pozostawie bez komentarza

ja mam za to ochote przejechac sie Bobrowniki - Sochaczew ;)




Witam wszytkich. Zbieram informacje na temat linii


Skarżysko-SWR-Przeworsk.


Niestety zbiór moich SRJP z ubiegłych lat nie jest zbyt duży więc mam
kilka
pytań. Od kiedy na tek linii pojawił się "San", czy zawsze jego stacją
docelową był Przemyśl, w którym roku na tą linie przenieśli "Solinę", od
którego roku kursował tą linią nocny Warszawa Wsch. - Zagórz oraz Łódź
Kaliska - Zagórz? Jeśli ktoś ma informacje również o innych dalekobieżnych
na
opisywanej linii z dawnych lat prosze o odzew. Dziękuje i pozdrawiam.


Solina pojechała przez Skarżysko po zelektryfikowaniu linii
SK-Sandomierz-Rozwadów czyli od maja 1990r (odjazd z Centr 6.30, z
pominięciem  Skarżyska na 10.20 w Sandomierzu a dalej w zwiazku z robotami
elektryf. na odc do Przeworska  przez Kolbuszową, Rzeszów lub Rozwadów

stacją docelowa dla Sana była także Gdynia a nawet Kołobrzeg  a na południu
chyba tylko Przemyśl.

Warszawa-Zagórz to jeździł pewnie od zawsze :-)

W 1985 Łódź jeźdźiła tylko do Jasła. W Rzeszowie pociag(wtedy jeszcze z
parowozem) meldował się około 9-10 rano. Dzieciak wtedy byłem ale pamiętam
jak od Głogowa  ścigalismy się  z nim Pks-em (ja niestety w autobusie)

Pozdrawiam Marek



Użytkownik "Robbert (Robert Łubiński)" <robb@poland.comnapisał w
wiadomości


Użytkownik Grzegorz Piotrowski <pcru@klub.chip.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3B2C8A50.EB5EF@klub.chip.pl...
| Robbert (Robert Łubiński) napisał(a):

Jeżeli więc modernizujemy istniejący dworzec w Łodzi, zamiast budować nowy
poza miastem, to podobnie w przyszłości zrobimy w Poznaniu (a tam dopiero

problemy z geometrią!).
Pozostaje tylko wciąż wybór Fabryczny/Kaliski.


Ludzie jadący z Warszawy do Łodzi dzielą się na:
- tych, którzy mieszkają w Łodzi - dla nich to chyba wszystko jedno czy
fabryczny, czy kaliski
- tych, którzy mieszkają w okolicach Łodzi - fabryczny umożliwia im
przesiadkę na PKS, a kaliski na pociąg.
Najlepiej by było. gdyby pociągi zatrzymywały by się na obydwu. W końcu
wydłuży to podróż o jakieś 5 min.

Pozdrawiam




witcher. wrote:
| A to nie dlatego, że to jest skład jednokiblowy? Na tej samej zasadzie
| nigdy nie ma miejsc siedzących w poc. Łódź Kaliska - Zduńska Wola
| Karsznice, odjazd 20:19 chyba.

Niestety, jednokiblowy. Gdyby tam podstawili drugiego, to mógłbym jexdzić w
jakiś ludzkich warunkach. Niestety, to tylko marzenia.
Ale przynajmniej ludzie jezdzą PKP a nie tłoczą się w PKS-ie. I to dobre. A
może jakby podstawiali dwa kible to ludzi nie odstraszałby tłok?


ZTCW to kibli w Łodzi brakuje, co więcej dużo jest dewastowanych
(szczególnie wybijanie szyb), między Zgierzem a Kutnem jest jakaś
dyskoteka i co sobota jest demolka EN57 podobnież...

Pozdrowienia
Arkadiusz Kosecki




Chyba nie widziałeś tych rozkładów jazdy autobusów i tramwajów. Ani nie
korzystałeś z tych usług.


Zgadza sie.


Tamtejsze rozkłady są opracowane tak, aby ten autobus PKS-u w
Lutomiersku odjechał po kilkunastu minutach od wyjazdu tramwaju "43" z
krańcówki z tegoż osady. Autobus i tramwaj czasami spotkają się w
Konstantynowie w pobliżu placu Kościuszki czyli w centrum. I na tym
miejscu drogi rozejdą - tramwaj prosto do Łodzi na ulicę Legionów i
dalej przez plac Wolności aż do Stok. A autobus pojedzie drogą w
kierunku Pabianic potem odwiedza Rekitnię, dw. Łódź Kaliską,
Piłsduskiego, Piotrkowską aż do pl. Niepodległości.


A na odcinku Lutomiersk - Konstantynow to smieciobus frunie w powietrzu,
zeby tramwaju nie dublowac ?


Tak widać te autobusy PKS i tramwaje nie konkurują między sobą.


Nie widze dowodu.

Pewnie uwazasz tez, ze linia autobusowa z Kaliskiej (chyba) do Zgierza tez
absolutnie nie jest jakakolwiek konkurencja dla 46 czy 45 vel. 11 ?



Przecież to są Polskie Koleje Państwowe czyli również
moje,dlaczego więc Państwo poprzez Kolej odwraca się do mnie
plecami. Jeśli nie mnie to komu służy ? Dyrekcji? Dyrekcja
zdefraudowała 850 mln złotych ( starczyłoby na 3 dopłaty do
przewozów regionalnych). Przykłady niegospodarności obecnych
dyrekcji są widoczne np. w postaci porzuconego na torach
żelastwa, podkładów, których nikt nie chce zabrać, dworców
niedawno wybudowanych (np. Łódź Kaliska) a już wymagających
remontu itd.
W wielu pracownikach PKP tkwi przekonanie, że to pasażerowie są
dla kolei, a nie odwrotnie. Kolej likwidując nierentowne (nie
wierzę w ten rachunek)połączenia tylko pogarsza swoją sytuację,
bo skoro nie chce zarabiać (zamyka sobie drogę do zarobku) to
jak może zarobić.Monopolista obudził się z ręką w nocniku gdy
powstały konkurencyjne linie PKS, MPK i inne. Kolejarze potrafią
narzekać, a nie myśleć. Zostają pytania.Dlaczego to my
pasażerowie mamy płacić za błędy, dlaczego odbiera się nam
możliwość dojazdu i powrotu z pracy, co w rezultacie prowadzi to
utraty pracy ? Przecież my chcemy zapłacić za jazdę !
Utrzymujemy naszymi podatkami PKP, a zostajemy za to karani.
Przecież to paranoja.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl