Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Jeżeli będzie się Wam nudziło, zapraszam na mały test sprawdzający Wasz typ inteligencji. Przydaje się zarówno w nauce jak i wyborze zawodu. Weźcie kartkę i coś do pisania
Przy każdym stwierdzeniu postawcie sobie od 0-5 punktów


1. Posiadam uzdolnienia manualne
2. Posiadam dobre wyczucie kierunku
3. Posiadam naturalną umiejętność rozwiązywania sporów między przyjaciółmi
4. Łatwo zapamiętuje słowa piosenek
5. Potrafię wyjaśnić w prosty sposób trudne zagadnienia
6. Robię wszystko krok po kroku
7. Dobrze znam samego siebie
8. Lubię ćwiczenia grupowe i spotkania towarzyskie
9. Dobrze uczę się, słuchając wykładów i wywodów innych ludzi
10. Słuchając muzyki doznaję zmian nastroju
11. Lubię krzyżówki, łamigłówki i problemy logiczne
12. Tablice, zestawienia i pomoce wizualne odgrywają dla mnie ważną rolę podczas nauki
13. Jestem wrażliwy na uczucia i nastroje otaczających mnie ludzi
14. Najlepiej uczę się, kiedy muszę wziąć się w garść i zrobić coś samemu
15. Zanim zechcę się czegoś nauczyć muszę zobaczyć, jaką będę mieć z tego korzyść
16. Podczas nauki i rozmyślań lubię spokój i samotność.
17. Potrafię usłyszeć poszczególne instrumenty w złożonych utworach muzycznych
18. Łatwo przychodzi mi wywoływanie w wyobraźni wymyślonych i zapamiętanych obrazów
19. Posiadam bogaty język i potrafię się nim posługiwać
20. Lubię robić notatki
21. Posiadam dobre poczucie równowagi i lubię ruch fizyczny
22. Potrafię dostrzegać struktórę przedmiotów i związki między różnymi rzeczami
23. Potrafię pracować w zespole i korzystać z cudzych doświadczeń
24. Jestem dobrym obserwatorem i często zauważam rzeczy uchodzące uwadze innych
25. Często bywam niespokojny
26. Lubię prcować lub uczyć się niezależnie od innych
27. Lubię komponować muzykę
28. Potrafięradzić sobie z liczbami iproblemami matematycznymi


Teraz podliczmy punkty zgodnie z kluczem:

Typ inteligencji, nr stwierdzenia


lingwistyczna 5 9 19 20

matematyczno- 6 11 22 28
logiczna

wizualno- 2 12 18 24
przestrzenna

muzyczna 4 10 17 27

interpersonalna 3 8 13 23

intrapersonalna 7 15 16 26

kinestetyczna 1 14 21 25

Teraz podliczcie punkty, które przypisaliśmy poszczególnym stwierdzeniom i patrzymy przy którym typie inteligencji mieliśmy ich najwięcej. Opisy znajdziecie tu:



INTELIGENCJA LINGWISTYCZNA: masz umiejętności pisarskie, sprawnie posługujesz się językiem, łatwo przekonujesz do swoich racji.
Jak ją rozwijać:
dużo przemawiać, opowiadać, brać udział w publicznych dyskusjach, czytać, pisać, robić wywiady, rozwiązywać gry słowne i ortograficzne, krzyżówki i zabawy językowe.

INTELIGENCJA MATEMATYCZNO-LOGICZNA: z łatwością posługujesz się abstrakcyjnymi pojęciami i wzorami.
Jak ją rozwijać:
eksperymentować z cyframi i liczbami, pracować na komputerze, rozwiązywać zagadki matematyczne i łamigłówki.

INTELIGENCJA WIZUALNO-PRZESTRZENNA: masz zdolność rozwiązywania problemów przestrzennych i umiejętność widzenia przedmiotów w rzutach.
Jak ją rozwijać:
zainteresować się sztuką wizualną (malarstwo, rysunek, rzeźba), grać w szachy, zajmować się modelarstwem lub majsterkowaniem.

INTELIGENCJA MUZYCZNA: wykazujesz umiejętność posługiwania się tonem, tembrem, rytmem.
Jak ją rozwijać:
słuchać dużo różnorodnej muzyki, nauczyć się grać na instrumencie, próbować komponować na komputerze, zapisać się do chóru lub zespołu muzycznego.

INTELIGENCJA INTERPERSONALNA: umiesz wczuwać się w sytuację i przeżycia innych ludzi.
Jak ją rozwijać:
brać udział w wycieczkach i pracach zespołowych, urządzać przyjęcia i spotkania w szerszym gronie, zainteresować się skutecznymi technikami porozumiewania się.

INTELIGENCJA INTRAPERSONALNA: dużo wiesz o sobie: własnych myślach, uczuciach, emocjach.
Jak ją rozwijać:
wzbogacać zakres lektur o takie, które skłaniają do refleksji, rozmawiać z bliskim osobami o uczuciach.

INTELIGENCJA KINESTETYCZNA: masz dobre wyczucie swojego ciała, jesteś wrażliwy na bodźce (głównie dotykowe).
Jak ją rozwijać:
gimnastykować się, uprawiać sport, tańczyć, organizować piesze wycieczki, zająć się robótkami ręcznymi i czynnościami manualnymi (lepienie, rzeźbienie, malowanie, wycinanie, modelowanie, konstruowanie), zapisać się do kółka teatralnego


ENYOJ!

kwestionariusz wielorakiej inteligencji (wg. A. Smith Accelerated Learning in the Classroom)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl