Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...


1. Bankowa ocena zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych
Ustawowym wymogiem udzielania kredytu jest posiadanie przez kredytobiorcę zdolności kredytowej. Jest to zdolność do spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w określonym terminie.
Analiza zdolności kredytowej opiera się na metodach jakościowych i ilościowych.
Metody jakościowe:
1.ocena dotychczasowego wywiązywania się z zobowiązań klienta
2.analiza SWOT
3.Biznes plan
Metody ilościowe opierają się na analizie wskaźnikowej dotyczącej 4 obszarów działania przedsiębiorstwa:
a) zadłużenia
płynności
c) sprawność zapasów
rotacji zapasów
windykacji należności - czas ściągania należności
rola majątku trwałego
d) zyskowności, rentowności
ROJ - stopa zwrotu na aktywach (majątku)
ROE - stopa zwrotu na kapitale własnym
W badaniu zdolności kredytowej banki zajmują się syntetyczną oceną wskaźników



Istota analizy SWOT

-pozwala na wygenerowanie z otoczenia szans rozwoju firmy oraz zagrożeń hamujących jej rozwój

-rozważa się w niej zarówno otoczenie bliższe jak i dalsze

-analiza zasobów ma doprowadzić do wygenerowania mocnych oraz słabych stron danego przedsiębiorstwa, dzięki czemu wiemy, które z nich trzeba rozwijać i doskonalić, a które wyeliminować bądź zreorganizować·

-analizę zasobów firmy zwykle prowadzi się równolegle z analizą zasobów najgroźniejszych konkurentów, w celu wskazania różnic między słabymi, a mocnymi stronami rywalizujących firm





Przede wszystkim analiza SWOT a nie SWAT...strengths, weaknesses, opportunities, threats

Jest to szeroko stosowane narzędzie w ocenie sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa. Pozawala poznać mocne i słabe strony w stosunku do konkurentów oraz przybliża szanse i zagrożenia występujące w otoczeniu. Nie tylko jednak przedsiębiorstwa poddawać można tej analizie. Równie przydatne okazuje się wykorzystanie jej w ocenie samego siebie, jako kandydata na rynku pracy. Warto się zastanowić jakie są nasze mocne strony, wynikające z naszych doświadczeń, predyspozycji, wykształcenia, zainteresowań. Nie można ominąć również stron słabych. Dzięki ich określeniu możemy zastanowić sie jakie kroki podjąć aby je zniwelować. Szanse jakie stwarza nam otaczająca nas rzeczywistość często są niedostrzegane. Warto zauważyć odpowiedni moment na zmianę stanowiska, czy też pracodawcy. Szanse są po to by je wykorzystywać, a często się nie powtarzają. Nie wolno lekceważyć też zagrożeń. Przed podjęciem decyzji o zamiarze poszukiwania pracy należy zdać sobie sprawę z ewentualnych negatywnych skutków. Na taką ewentualność warto się bowiem odpowiednio przygotować.



Wszystko się zgadza.
Jednak nikt nie wspomniał o tym, że analiza SWOT, uzanawana jest przez analityków za dość prymitywną formę analizy a jej efekt jest miarodajny przy zastosowaniu również analizy ASTRA i koncepcji pięciu sił Portera.
ASTRA, to ocena przyjętej strategii zarządzania, otoczenia konkurencyjnego, organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstwa a także projektowanie opcji strategicznej.
Pięć sił Portera opiera sie na analizie pięciu czynników, takich jak siła oddziaływania dostawców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora, siła oddziaływania nabywców i możliwości wywierania przez nich presji na przedsiębiorstwa sektora, natężenie walki konkurencyjnej wewnątrz sektora, groźba pojawiania się nowych producentów oraz groźba pojawienia się substytutów.

Dopiero połączenie tych trzech metod daje nam wymierny efekt.



Biznesplan – narzędzie planistyczne wykorzystywane przy ocenie opłacalności przedsięwzięć gospodarczych. Sporządzany jest na potrzeby wewnętrzne firmy, a także jest elementem komunikacji zewnętrznej firmy - m.in. sporządzany jest dla banków, inwestorów w celu pozyskania źródeł finansowania inwestycji.

Biznesplan to element planowania strategicznego. Wytycza cele, metody działania oraz pomaga dokonać właściwego wyboru spośród kilku wariantów inwestycyjnych. Przedstawia analizę stanu obecnego firmy, a także może być podstawą działania dla przyszłych przedsiębiorców. Biznesplany mają wiele definicji. Najogólniej rzecz ujmując, jest to średnioterminowy i kompleksowy spis celów oraz zadań, jakie stawia się przed przedsiębiorstwem, ujęty w formie pisemnej. Jego elementami są m.in. analiza finansowa, analiza rynku, analiza SWOT.

Biznesplan sporządzany jest najczęściej na potrzeby banku, w celu otrzymania kredytu powinien być napisany wg procedur bankowych danej instytucji. Kredytobiorca powinien wykazać, że nowe przedsięwzięcie będzie rentowne, co pozwoli na obsługę kredytu



Biznesplan (ang. business plan, plan biznesowy) – narzędzie planistyczne wykorzystywane przy ocenie opłacalności przedsięwzięć gospodarczych. Sporządzany jest na potrzeby wewnętrzne firmy, a także jest elementem komunikacji zewnętrznej firmy - m.in. sporządzany jest dla banków, inwestorów w celu pozyskania źródeł finansowania inwestycji.

Biznesplan to element planowania strategicznego. Wytycza cele, metody działania oraz pomaga dokonać właściwego wyboru spośród kilku wariantów inwestycyjnych. Przedstawia analizę stanu obecnego firmy, a także może być podstawą działania dla przyszłych przedsiębiorców. Biznesplany mają wiele definicji. Najogólniej rzecz ujmując, jest to średnioterminowy i kompleksowy spis celów oraz zadań, jakie stawia się przed przedsiębiorstwem, ujęty w formie pisemnej. Jego elementami są m.in. analiza finansowa, analiza rynku, analiza SWOT.

Biznesplan sporządzany jest najczęściej na potrzeby banku, w celu otrzymania kredytu powinien być napisany wg procedur bankowych danej instytucji. Kredytobiorca powinien wykazać, że nowe przedsięwzięcie będzie rentowne, co pozwoli na obsługę kredytu.



Rola biznes planu w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Biznes plan to projekt opisujący zamierzenia gospodarcze, przedkładany inwestorom lub inwestycjom kredytowym.
Powinien zawierać: opis i zakres działania przedsiębiorstwa, cele i metody działania przedsiębiorstwa, plan finansowy, plan marketingowy, analizę rynku, analizę swot, tabele i wykresy, podsumowanie.
Biznes plan jest dokumentem niezbędnym w kierowaniu firmą, przedstawia on atuty przedsiębiorstwa, jego mocne strony oraz szanse, by móc przedstawić stan bieżący oraz przyszłe perspektywy i zamierzenia. Dobrze sporządzony biznes plan ma pomagać w prowadzeniu założonego przedsięwzięcia, a także kierować rozwojem firmy.



Biznesplan to narzędzie planistyczne. Jest wykorzystywane przy ocenie opłacalności przedsięwzięć gospodarczych. Biznesplan jest sporządzany na potrzeby wewnętrzne firmy. Jest również elementem komunikacji zewnętrznej firmy - m.in. sporządzany jest dla banków, inwestorów w celu pozyskania źródeł finansowania inwestycji. Biznesplan to element planowania strategicznego. Wytycza cele, metody działania oraz pomaga dokonać właściwego wyboru spośród kilku wariantów inwestycyjnych. Przedstawia analizę stanu obecnego firmy. Może też być podstawą działania dla przyszłych przedsiębiorców. Biznesplany mają wiele definicji. Najogólniej rzecz ujmując, jest to średnioterminowy i kompleksowy spis celów oraz zadań, jakie stawia się przed przedsiębiorstwem, ujęty w formie pisemnej. Jego elementami są m.in. analiza finansowa, analiza rynku, analiza SWOT. Biznesplan sporządzany jest najczęściej na potrzeby banku, w celu otrzymania kredytu powinien być napisany wg procedur bankowych danej instytucji. Kredytobiorca powinien wykazać, że nowe przedsięwzięcie będzie rentowne, co pozwoli na obsługę kredytu.



Biznes plan jest najistotniejszym narzędziem planistycznym w przedsiębiorstwie. Jest on wyjątkowo ważny przy tzw. planowaniu strategicznym. Już dawno stało się jasne dla przedsiębiorców, że dopracowany i przeanalizowany plan działania często jest gwarantem powodzenia. Pozwala on na analizę kosztów, wydatków przed ich poniesieniem. Umożliwia nawet obniżenie takich kosztów. Ma też zminimalizować ryzyko niepowodzenia, poprzez stworzenie ewentualnych planów działania w różnych sytuacjach kryzysowych. Często pozwala całkowicie wyeliminować elementy działania co do których są wątpliwości. Biznes plan zawiera rzetelną charakterystykę firmy oraz jej zasobów. Pozwala przeanalizować zdolność finansową firmy w obliczu inwestycji. Często w momencie gdy przedsiębiorstwo potrzebuje środków finansowych z zewnątrz, wymagane jest przedłożenie biznes planu. Wymagają go np. banki, gdyż na ich podstawie określają ryzyko niewypłacalności przedsiębiorstwa. W skład biznes planu wchodzą różne istotne dokumenty, jak np. analiza SWOT, analiza finansowa, analiza rynku. Biznes plan jest najważniejszym, średnioterminowym i kompleksowym planem działania. Wnikliwa analiza biznes planu umożliwia ustanowienie sposobu zarządzania, który najbardziej będzie wspierał przedsiębiorstwo w dążeniu do jego wykonania.



Ja mam tylko parę pyt z egz...Dobry produkt sprzeda się sam [tak/nie],

Czy model Aida to zwrócenie uwagi, dostarczenie informacji, wzbudzenie pragnienia, zachecenie do działania.[ Tak/nie],

Czy w gospodarce tynkowej klienci decyduja o tym co będzie wytwarzane ze pomoca swoich pieniędzy kupując dobra ale ich nie kupując [tak/nie], Najbardziej popularne środki promocji to;
A próbki
B loterie
C bony sprzedażowe coś takiego
D reklama medialna i jeszcze ze 2 inne były,

Czy promocja obejmuje: promocje sprzedaży, sprzedaż osobistą, reklamę, reklamę radiową, public relation, sponsoring [tak/nie]

Czy ma zastosowanie powiedzenie : "Niech się strzeże kupujący, i sam
zadba o swoje inetesy.."
a)tak b) nie

czy dystrybucją fizyczną jest:
a) trasport
b)zakup towarów
c) magazynowanie
d).....

czy reklama jest naważniejszym sklądnikiem marketingu ...
a) tak b) nie

O analizie SWot
a) czy rozpatruje wewnwtrz. cechy przedsiębiorstwa
b)czy rozpatruje wewnwtrz. cechy innych konkurencyjnych przedsiębiorstw
c) ........



chcialam tylko przypomniec o analizie SWOT na jutrzejszy wyklad. analiza ma byc przygotowana w grupach projektowych; po 4 czynniki do zagrozen, szans, atutow, slabosci dla 1 wybranego(dowolnego) przedsiebiorstwa. to tak gdyby ktos zapomnial



Dokonczylismy mikro- i makrootoczenie, byly jeszcze takie pojecia jak: analizy: otoczenia(makro) i potencjalu strategicznego(mikro), czym jest sam potencjal strateginczny, zagrozenia, szanse, slabe i mocne strony + przyklady, to chyba tyle...

zadanie na nastepny tydzien:
SWOT
skad nazwa
jak sie robi
po co sie robi
4 wskazowki

Analiza strategiczna przedsiebiorstwa:
bilans strategiczny przedsiebiorstwa
analiza kluczowych czynnikow sukcesu
analiza lancucha wartosci



5. Co to jest analiza SWOT, z jakich etapów się składa, do czego służy?

Analiza porównawcza SWOT- polega na identyfikacji:
- Mocnych stron przedsiębiorstwa- wewnętrznie pozytywne,
- Słabych stron przedsiębiorstwa- wewnętrznie negatywne,
- Szans w otoczeniu- zewnętrznie pozytywne,
- Zagrożeń w otoczeniu- zewnętrznie negatywna.
A) strategia maxi-maxi- Tą strategię można stosować, gdy przeważają mocne strony firmy, a otoczenie stwarza przewagę szans nad zagrożeniami. Strategia ta łączy się z silną ekspansją i zdywersyfikowanym rozwojem firmy.
B) strategia mini-maxi- Cechuje się przewagą słabych stron, ale jednocześnie znacznymi szansami, które tworzy otoczenie. Strategia ta powinna łączyć się z próbą wykorzystania tych szans
C) strategia maxi-mini- Cechuje się przewagą zagrożeń przy jednoczesnej mocnej pozycji firmy. Strategia powinna wykorzystać mocną pozycję firmy
D) strategia mini-mini- Funkcjonuje wówczas, gdy potencjał firmy jest niewielki i gdy firma działa w mało sprzyjającym otoczeniu. Stosowane w tym przypadku strategia to strategia przetrwania bądź likwidacji.
Analiza SWOT polega na zidentyfikowaniu wymienionych czterech grup czynników, opisaniu ich wpływu na rozwój przedsiębiorstwa, a także możliwości, w jakim zakresie i potencjale przedsiębiorstwo jest w stanie osłabić lub wzmocnić siłę ich oddziaływania. Podstawową funkcją analizy jest diagnoza procesów i struktur, która powinna ujawniać potencjał i rzeczywiste możliwości organizacji. Silne strony przedsiębiorstwa służą za podstawę do budowania strategii. Identyfikacja słabych stron służy do korekcji i unikaniu budowania strategii.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl