Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

BSLe owszem są przydatne i praktyczne tam gdzie są nasi chłopcy ale Pułaski to było, jakby to powiedzieć, "przekazanie przed przeglądem". Oliver Hazard Perry które nam oddano muszą przejść albo gruntowne remonty (okres resursu "ruchomości" na okręcie i napęd) albo pójść na złom. Na razie MW zrobiła to na co ją stać, na poważniejsze prace nie wyasygnowano pieniędzy. Na razie jednak okręt może sobie pływać po Bałtyku i (odpukać) na razie wszystko działa dobrze. Coś jak VW Golf II, w sumie dobra konstrukcja ale w tym wieku...
MW nie może doprowadzić do końca programu Gawron za to wierchuszka dowództwa i logistyka defraudują duże środki budżetowe. Taki honor i taka służba.
Są problemy z offsetem Lockheed-Martina. Problemem jest tutaj zarówno bimbanie koncernu jak skandaliczna praca krajowych urzędników i brak prawdziwej kordynacji działań naszych przedsiębiorstw w tym przedsięwzięciu. Jak zwykle nasi urzędnicy wolą kroić krajowe firmy zamiast zrobić coś praktycznego. Chyba w Raporcie pisano też o tym że umowę offsetową sformułowano tak że rzuca się naszym firmom kłody pod nogi. Podobnie jak z procedurami dopłat do organizacji społeczno-kulturalnych które sformułowano w trakcie procesu akcesyjnego do UE. Jaka administracja taki offset. Warto podkreślić że są w Polsce firmy produkujące dla zleceniodawców w USA i mają się dobrze. One jednak robią to bez pośrednictwa krajowych urzędników i umów offsetowych :lol:



model optymalizacyjny
  mam problem z adaniem czy mógł by mi ktos pomoc??
Zadanie I - model optymalizacyjny
Przedsiębiorstwo logistyczne ALFA udostępnia 200 m2 swojej powierzchni magazynowej innym firmom. W magazynie są przechowywane cztery rodzaje produktów: P1, P2, P3 i P4 wymagające odpowiednio 14, 16, 15 i 20 m2 powierzchni oraz zatrudnienia 1, 4, 3, 3 pracowników. Opłaty za powierzchnie magazynowe wynoszą odpowiednio: 100, 200, 300 i 400 zł za każdy z przechowywanych produktów P1, P2, P3 i P4. Firma ALFA zatrudnia 20 osób.
Opracuj model wyznaczający ilość przyjętych na magazyn produktów, pozwalającą osiągnąć największy zysk.
Rozwiązanie zadania powinno zawierać:
1. Analizę problemu i uzasadnienie zastosowania wybranej metody jego rozwiązania.
2. Prezentację rozwiązania w postaci modelu optymalnego.
3. Projekt arkusza w excelu (widok formuł i widok wyników).
4. Opis narzędzia solver i sposobu jego użycia.
5. Wykresy pokazujące strukturę różnych rozwiązań.
6. Prezentację rozwiązania dla różnych (założonych przez Ciebie) wartości wejściowych.
7. Interpretację wyników w oparciu o informacje zawarte w raporcie wyników dostarczonym przez narzędzie excela solver.
8. Uzasadnienie przyjętego rozwiązania.





TRUCK & BUSINESS DAY 2008
"Tendencje i prognozy rozwoju rynku usług transportowo-logistycznych"

Warszawa, 24 czerwca 2008
Hotel Novotel Airport, Ul. 1 Sierpnia 1, godziny: 9.00 - 17.00


KONFERENCJA SKIEROWANA DO KADRY MENADŻERSKIEJ FIRM SEKTORA TSL


UDZIAŁ W KONFERENCJI JEST BEZPŁATNY !!!


Liczba miejsc jest ograniczona
(o udziale decyduje kolejność zgłoszeń)

kliknij tutaj >>> POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Wypełniony formularz należy przesłać faksem pod numer: (061) 892 63 70
lub mailem: ewa.prukala@truck-business.pl


Termin nadsyłania zgłoszeń: 17 czerwca 2008


PROGRAM KONFERENCJI:

1. TOP 500 - najefektywniej zarządzane firmy transportowo-logistyczne w Polsce

2. Skutki przejścia z systemu winietowego na system pobierania myta za przejazd autostradami

3. Integracja systemów GPS z wewnętrznymi systemami zarządzania przedsiębiorstwem

4. Transport kontenerów drogą lądową - jak skorzystać na boomie kontenerowym?

5. Rynek sprzedaży samochodów użytkowych - ile będą kosztowały i jak długo będziemy na nie czekać?

6. Analiza efektywności prowadzonej działalności transportowej
z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych

7. Prognozy dotyczące koniunktury polskiego rynku transportowego na tle innych państw europejskich
Europejski Barometr Transportowy – prezentacja wyników raportu

8. Dyrektywy dotyczące szkoleń kierowców zawodowych - teoria a praktyka w Polsce i Europie

9. Tendencje i prognozy rozwoju rynku usług transportowo-logistycznych

10. Czy luki w przepisach transportowych są jedyną szansą na przetrwanie firm przewozowych?

11. Okiem Klienta – co decyduje o wyborze przewoźnika?

12. Czy można zarobić na krajowym transporcie drogowym?
Próba regulacji rynku usług transportowych w Polsce
13. System zarządzania flotą ciężarową jako element racjonalnej polityki kosztowej


PRELEGENCI:

· Marek Tarczyński, prezes Polskiej Izby Spedycji i Logistyki
· Izabela Mitraszewska, kierownik Zakładu Organizacji i Informatyki ITS
· Tadeusz Wilk, dyrektor Departamentu Transportu ZMPD
· Marek Różycki, lobbysta ds. transportu
· Piotr Szreter, właściciel Data Group Consulting
· Jarosław Lewandowski, prezes Logistics Service

SPONSORZY KONFERENCJI UFUNDOWALI ATRAKCYJNE NAGRODY, KTÓRE ZOSTANĄ ROZLOSOWANE WŚRÓD UCZESTNIKÓW KONFERENCJI


INFORMACJE DODATKOWE:

Krystian Mielniczuk
Project Manager
Tel. (061) 892 63 72
krystian.mielniczuk@truck-business.pl

Ewa Prukała
Account Manager
Tel. (061) 892 63 60
ewa.prukala@truck-business.pl



Złoża łupkowe w prezencie dla Amerykanów


Polskie władze oddały prawa do wydobycia gazu łupkowego amerykańskim koncernom i to znacznie poniżej cen obowiązujących na świecie. Tymczasem rosyjski Gazprom z ogromnymi obawami przygląda się planom eksploatacji tych złóż nad Wisłą.

Już sam fakt, że licencje na wydobycie gazu łupkowego polski rząd odstąpił zagranicznym firmom, zakrawa na kuriozum w skali światowej. Wielu analityków wskazuje bowiem, że państwo uzależnione od dostaw tego surowca z jednego kierunku (tak jak Polska od Rosji) powinno własnoręcznie sprawować pełną kontrolę nad tak cennymi złożami, znajdującymi się na własnym terytorium. Tym bardziej, że w kraju działa wiele przedsiębiorstw, które dysponują odpowiednimi technologiami, zapleczem logistycznym i kadrowym, zdolnym do samodzielnego wydobycia. Dlaczego więc licencje na wydobycie znalazły się w rękach takich firm jak, Exxon, Chevron, Conoco oraz BNK Petroleum czy San Leon Energy? W sumie w rękach amerykańskich firm jest w tej chwili najwięcej, bo aż ponad 30 licencji na odwierty. Amerykanie już rozpoczęli prace. PGNiG i Orlen dopiero mają takie plany.

Co ciekawe sprawa odwiertów wywołuje duże emocje za granicą. „The Economist”, w swej analizie pod koniec ubiegłego roku wskazuje, że polski gaz łupkowy może zmienić układ sił energetycznych w tej części kontynentu i uniezależnić gospodarkę polską od dostaw z Rosji. Nic więc dziwnego, że analitycy Gazpromu spoglądają na inwestycje Polski z zapartym tchem, gdyż mogą one oznaczać, że ze źródeł polskich korzystać będą również inni odbiorcy europejscy, przynajmniej tej części kontynentu. Podobna sytuacja jest na Węgrzech, które również są uzależnione od dostaw z Rosji. Doskonałym przykładem takiej konwersji w systemie dostaw tego surowca są właśnie Stany Zjednoczone, które po tym jak okazało się, że posiadają złoża łupkowe wystarczające na zaspokojenie potrzeb USA na 100 lat, przekształciły nawet swoje terminale LNG z importowych na eksportowe, tak by można było sprzedawać gaz za granicę. Sprawa gazu łupkowego została nawet poruszona na początku roku w specjalnym raporcie, sporządzonym dla Rady Dyrektorów Gazpromu. Zaznaczono w nim, że samowystarczalność USA to jedna z przyczyn pogorszenia bilansów koncernu w ostatnim czasie.

– Kilka lat temu żadna z instytucji nie prognozowała szybkiego wydobycia surowca w Stanach Zjednoczonych. Dzisiaj wszystkie mówią o perspektywach wydobycia gazu łupkowego, które mogą radykalnie zmienić cały światowy rynek gazowy – wyjaśniał na łamach „Kommiersanta” Aleksandr Miedwiediew, wiceprezes Gazpromu.

Co w takiej sytuacji robią polskie władze? Koncernom, które planują odwierty w rejonach występowania gazu łupkowego, przyznawane są licencje po stawkach o wiele niższych niż te obowiązujące na świecie. Niedawno dziennikarze RMF FM dotarli do umów licencyjnych jednego z takich przedsiębiorstw. Wynika z nich, że Polska dostanie w postaci opłaty licencyjnej góra 1 proc. przychodu z wydobycia gazu. Dla porównania w USA stawki te wynoszą 20 proc. Nawet przedstawiciele firm wydobywczych przyznają, że stawki te są bardzo niskie. W rozmowie z „The Times” jeden z nich podkreślił, że warunki finansowe w Polsce są wręcz najkorzystniejsze na świecie.

Pokłady gazu łupkowego w Polsce są szacowane na 120 lat zapotrzebowania całego kraju na ten surowiec.

zrodlo onet.pl


P.S Niedlugo sprzedadza nasze obywatelstwa...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl