Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...


Majowe skrzyżowanie musi poczekać

Opóźnia się przebudowa newralgicznego skrzyżowania ulic 1 Maja i 3 Maja w Zgierzu. Prace na tym odcinku miały ruszyć na początku czerwca. Tymczasem do tej pory na skrzyżowaniu nic się nie dzieje, a kierowcy wyjeżdżający z ulic podporządkowanych muszą stać w długich kolejkach, żeby włączyć się do ruchu.

- Pierwszy przetarg na modernizację skrzyżowania odbył się w maju. Wtedy nie udało się jednak wyłonić wykonawcy z powodu protestów firm, które zgłosiły swoje oferty - mówi Piotr Palmowski, zastępca dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. - Kolejny przetarg odbędzie się w poniedziałek, 25 czerwca.

Inwestycja obejmie budowę sygnalizacji świetlnej, pasów do lewoskrętu, położenie nowej nawierzchni oraz wymianę torów kolejowych na odcinku od placu Kilińskiego do ul. Łąkowej. Budowa będzie współfinansowana przez GDDKiA, Starostwo Powiatowe w Zgierzu i Urząd Miasta Zgierza.

Będziemy mieli tramwaj dwusystemowy!



pecjalsita masażu dalekowschodniego
Opis: Zakres obowiązków: umiejętośc stosowania rówżnych metod masażu dalekowschodniego; Typ wykształcenia: medyczne
Data rozpoczęcia pracy: 01/11/2008
Lokalizacja
Państwo: Polska
Region : Lodzkie
Wynagrodzenie / Umowa
Minimalne wynagrodzenie: 1,700.00
Maksymalne wynagrodzenie: 1,700.00
Waluta wynagrodzenia: złoty polski
Podatek od wynagrodzenia: brutto
System wynagradzania: miesięczny
Liczba godzin w tygodniu: 40
Rodzaj umowy: PRACA CZASOWA + PEŁNY WYMIAR GODZIN
Dodatki
Zapewnienie zakwaterowania: Nie
Zapewnienie wyżywienia: Nie
Koszty podróży: Nie
Wymagania
Wymagane wykształcenie: Wykształcenie średnie techniczne
Wymagane kwalifikacje zawodowe: Nie
Wymagane doświadczenie: ponad 5 lat
Pracodawca
Zgłoszenia
Zgłoszenia: Kontakt przez Powiatowy Urząd Pracy; Wymagane dokumenty: .; Jezyk aplikacji: polski
Kontakt: Powiatowy Urząd Pracy Nr 2 w Łodzi, Baszczewska Magdalena telefon: 81-02 Kilińskiego 102/102A, 90012 Łódź
Termin składania podań: 01/10/2008



Specjalista masażu dalekowschodniego
Opis:
Zakres obowiązków: kurs akupresury masażu dalekowschodniego;
Minimalne wynagrodzenie: 1,700.00
Maksymalne wynagrodzenie: 1,700.00
Liczba godzin w tygodniu: 40
Rodzaj umowy: PRACA CZASOWA + PEŁNY WYMIAR GODZIN

Zgłoszenia: Kontakt przez Powiatowy Urząd Pracy; Wymagane dokumenty: .; Jezyk aplikacji: polski
Powiatowy Urząd Pracy Nr 2 w Łodzi, Baszczewska Magdalena telefon: 81-02 Kilińskiego 102/102A, 90012 Łódź
Termin składania podań: 08/08/2009
Kod Nace: 85.14
Krajowy nr ref.: 10610@StPr/09/2363



specjalista masażu wschodniego - akupresura; Typ wykształcenia: medyczne
Data rozpoczęcia pracy: 01/11/2009

Maksymalne wynagrodzenie: 1,276.00
Waluta wynagrodzenia: złoty polski
Kontakt przez Powiatowy Urząd Pracy; Wymagane dokumenty: .; Jezyk aplikacji: polski
Powiatowy Urząd Pracy Nr 2 w Łodzi, Grądzik Magdalena telefon: 81-02 Kilińskiego 102/102A, 90012 Łódź
Termin składania podań: 13/11/2009
Krajowy nr ref.: 10610@StPr/09/3696



StPr/09/4028

Nazwa stanowiska pracy: Fizjoterapeuta ( U. TMP )
Zakres obowiązków: U. TMP - PRACA NA UL. TATRZAŃSKIEJ !!!
Liczba wolnych miejsc pracy: 1

Wymagania
Zawód - doświadczenie zawodowe: Fizjoterapeuta -
Typ wykształcenia - poziom wykształcenia: medyczne - średnie zawodowe
medyczne - wyższe (w tym licencjat)

Data rozpoczęcia pracy: 2009-11-05


Minimalne Wynagrodzenie brutto: 1430.00 PLN
Wymiar etatu: w pełnym wymiarze
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40
Zmianowość: jedna zmiana
Praca w wolne dni: NIE

Powiatowy Urząd Pracy Nr 2 w Łodzi
Sposób aplikowania: Kilińskiego 102/102A
90012 Łódź
Osoba do kontaktu: Katarzyna Gorzkiewicz



Fizjoterapeuta
Data rozpoczęcia pracy: 14/09/2010
Minimalne wynagrodzenie: 1,600.00
Waluta wynagrodzenia: złoty polski
Podatek od wynagrodzenia: brutto
System wynagradzania: miesięczny
Liczba godzin w tygodniu: 40
Rodzaj umowy: PRACA CZASOWA + PEŁNY WYMIAR GODZIN
Wymagane wykształcenie: Wykształcenie wyższe
Wymagane kwalifikacje zawodowe: Nie
Wymagane doświadczenie: Niewymagane
Powiatowy Urząd Pracy; Wymagane dokumenty: skierowanie; Jezyk aplikacji: polski
Powiatowy Urząd Pracy w Wadowicach, Świadek Stanisława telefon: 875 98 68 Mickiewicza 27, 34100 Wadowice
Termin składania podań: 31/08/2010
Krajowy nr ref.: 12180@StPr/10/0974

===

Fizjoterapeuta - masażysta ( U.TMP )

Miejsce pracy: łódzkie, Brzeziny

Wymagania:
Doświadczenie zawodowe: Fizjoterapeuta -
Umiejętności i uprawnienia: Kurs masażu
Zakres obowiązków: wykonywanie masażu na urządzeniu do masażu próżniowego i podciśnieniowego / praca w Łodzi przy ul. Wojska Polskiego
Minimalne wynagrodzenie brutto: 1500.00 PLN
Rodzaj zatrudnienia: Nie dotyczy
Zmianowość: dwie zmiany
Wymiar etatu: w pełnym wymiarze
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40

za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy
Adres: Kilińskiego 102/102A
90-012 Łódź , Polska

Nr telefonu: 676-80-71



StPr/09/4028

Nazwa stanowiska pracy: Fizjoterapeuta ( U. TMP )
Zakres obowiązków: U. TMP - PRACA NA UL. TATRZAŃSKIEJ !!!
Liczba wolnych miejsc pracy: 1

Wymagania
Zawód - doświadczenie zawodowe: Fizjoterapeuta -
Typ wykształcenia - poziom wykształcenia: medyczne - średnie zawodowe
medyczne - wyższe (w tym licencjat)

Data rozpoczęcia pracy: 2009-11-05


Minimalne Wynagrodzenie brutto: 1430.00 PLN
Wymiar etatu: w pełnym wymiarze
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40
Zmianowość: jedna zmiana
Praca w wolne dni: NIE

Powiatowy Urząd Pracy Nr 2 w Łodzi
Sposób aplikowania: Kilińskiego 102/102A
90012 Łódź
Osoba do kontaktu: Katarzyna Gorzkiewicz




ZGIERZ NIE CHCE TRAMWAJU!

Władze Zgierza przez trzy tygodnie nie zrobiły nic, by do miasta przyjechały tramwaje z numerem 11. Zgierzanie narzekają na podróże autobusami zastępczymi, przesiadki i spóźnienia do pracy. Tymczasem magistrat uparcie twierdzi, że to nie jego sprawa. A jedenastka zawraca na Helenówku i dalej nie jedzie, bo w Zgierzu ukradziono miedziane części z urządzenia sterującego ruchem.

Linia tramwajowa od granicy Łodzi i Zgierza jest własnością miasta. Kilka miesięcy temu, podczas renowacji placu Kilińskiego wymieniono tory na sporym kawałku trasy. Płaciło za to miasto. Po nowych torach nic jednak nie mogło jeździć, bo w Łodzi trwała budowa szybkiego tramwaju regionalnego.

W tym czasie złodzieje dostali się do skrzynki sterowniczej na Kuraku i ukradli z niej miedziane elementy. Budowa ŁTR, przynajmniej na ulicy Zgierskiej zakończyła się, ale 11 do Zgierza nie wróciła. I nie wróci, dopóki ktoś nie zapłaci za uzupełnienie skradzionych części.

– Miesiąc temu poinformowaliśmy zgierski magistrat o zaistniałej sytuacji i zaproponowaliśmy przywrócenie przejezdności linii, ale na koszt właściciela, czyli miasta Zgierza – mówi Maja Porczyńska z biura prasowego MPK w Łodzi. – Do dzisiaj nie nadeszła żadna odpowiedź. Wobec tego tramwaje do Zgierza nie kursują i tak będzie aż do chwili usunięcia uszkodzenia urządzeń sterujących.

– Naprawa tych urządzeń nie leży w naszej gestii, bo eksploatację linii zleciliśmy łódzkiemu MPK – odpowiada wiceprezydent Stanisław Łodwig. – I ta firma powinna uzupełnić skradzione części. To należy do bieżącego utrzymania trasy.

Miasto swoje, MPK swoje. I tak od miesiąca. A pasażer przesiada się na autobus zastępczy, wystaje na przystankach i zamiast jechać do Zgierza pół godziny, jedzie dwa razy tyle. Bo „zetki” stoją w korkach, podczas gdy tramwaj omijałby zatory po szynach. W dodatku autobusy zastępcze nie docierają na plac Kilińskiego, który jest dla nich podobno zbyt ciasny.

– Na razie tramwaje nie pojadą do Zgierza – twierdzi Maja Porczyńska. – W niedalekiej przyszłości będziemy chcieli autobusy zastępcze Z3 wycofać z trasy, bo są potrzebne na innych liniach. Poza tym komunikacja autobusowa na zakorkowanej ulicy Zgierskiej nie sprawdza się. Pojazdy nie trzymają się rozkładu, są ciągłe skargi.

Czy zatem zgierzanie pozostaną zupełnie bez dojazdu do Łodzi? Wiele na to wskazuje. Chyba, że łódzkie MPK zmięknie i co zepsuli złodzieje, naprawi na własny koszt. Albo Urząd Miasta Zgierza znajdzie wreszcie pieniądze na ten cel. Można też obejść się bez tramwaju w ogóle. W końcu prezydencka limuzyna wygodniejsza.

Ręce opadają...



Tramwaj Regionalny czy tylko Łódzki?

Piotr Anuszczyk
2008-02-07, ostatnia aktualizacja 2008-02-08 09:48

W czerwcu szybki tramwaj połączy północ i południe Łodzi. I na tym koniec. Pabianice, Ksawerów, Zgierz i Ozorków nadal bowiem nie wiedzą, czy przyłączać się do budowy ŁTR.

W czerwcu gotowe będzie ponad 15 km trasy od Helenówka do Chocianowic. Między tymi dwiema zajezdniami tramwaje pojadą po nowych, prostych torach, a o płynną jazdę zadba komputerowy system sterowania ruchem. Korzyściami dla pasażerów mają być krótszy czas jazdy, nowe przystanki czy niskopodłogowe tramwaje. Wszystkie te udogodnienia sięgną jednak tylko do granic Łodzi. Jakie są szanse na to, że Łódzki Tramwaj Regionalny kiedykolwiek wyjedzie poza Łódź?

Oficjalnie sąsiadujące z Łodzią Zgierz i Pabianice chętnie przyłączą się do projektu. W praktyce jednak samorządowcy przyznają, że na wymianę torów nie mają pieniędzy. - Chcemy tramwaju, ale trzeba sprawdzić wszystkie wyliczenia. Te z 2004 r. na pewno są już nieaktualne - mówi Joanna Kołakowska, p.o. naczelnika wydziału inżynierii miasta i ochrony środowiska w Pabianicach. - Nie wiemy też, czy o ewentualne unijne dofinansowanie powinniśmy starać się sami czy wspólnie z innymi miastami.

W sekretariacie Urzędu Gminy Ksawerów na pytanie o ŁTR odpowiedź była jeszcze krótsza: Nie komentujemy sprawy tramwajów.

Tymczasem projekt ŁTR wcale nie powinien się na Łodzi kończyć. - To, co teraz jest remontowane, to tak zwany etap pierwszy. Gdy występowaliśmy do Unii Europejskiej o dofinansowanie, to liczyliśmy, że projekt będzie kontynuowany - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK Łódź. - Celem projektu było przecież poprawienie komunikacji między miastami. A im więcej pasażerów wybierze tramwaj, tym mniejszy tłok na ulicach - dodaje Małek.

Najbliżej modernizacji linii tramwajowej jest Zgierz, który już przymierzał się do budowy ŁTR. - W poprzedniej kadencji nie udało się jednak tego pomysłu zrealizować. Na razie więc ŁTR jest tylko tramwajem łódzkim, a nie regionalnym - mówi Jerzy Sokół, prezydent Zgierza. - W tej chwili mamy dokumentację dla doprowadzenia ŁTR do osiedla 650-lecia. Koszty to ok. 40 mln zł i bez pomocy z zewnątrz się nie uda. Dlatego bardzo liczymy na pomoc i podpowiedzi ze strony Łodzi - dodaje Sokół. Zgierz rozważa trzy warianty inwestycji. Optymistyczny zakłada, że znajdą się pieniądze na połączenia nie tylko Zgierza z Łodzią i Pabianicami, ale również z Ozorkowem. Skromniejsza wersja to doprowadzenie szybkiego tramwaju do osiedla 650-lecia. W najgorszym przypadku władze Zgierza będą się starały zmodernizować tory tylko od Helenówka do pętli przy pl. Kilińskiego, którą już wyremontowały.

Mniej entuzjazmu ma Ozorków. - Czekamy na propozycję Łodzi. Sami na pewno nie sfinansujemy budowy naszego odcinka - mówi Włodzimierz Skrupski, z-ca burmistrza Ozorkowa.

Tymczasem urząd marszałkowski przekonuje, że nie ma na co czekać, tylko startować po unijne wsparcie. - Niech miasta połączą siły i wspólnie złożą wniosek. Unia bardzo chętnie wspiera kontynuację już rozpoczętych projektów - radzi Elżbieta Hibner, członek Zarządu Województwa.

Dziś w Łodzi prezydenci i burmistrzowie Ozorkowa, Zgierza, Ksawerowa i Pabianic mają się spotkać z Włodzimierzem Tomaszewskim, wiceprezydentem Łodzi. Cel? Ustalenie, co dalej z projektem ŁTR.

Teraz albo nigdy

Budowa nowej linii tramwajowej to spory wydatek. Samorządowcy z Ozorkowa, Zgierza czy Pabianic mówią, że ich nie stać. Pytanie tylko, czy stać ich będzie za pięć lat, gdy strumień unijnych dotacji popłynie jeszcze dalej na wschód i południe Europy. A przez te kilka lat wiele się zmieni. Na drogi wyjadą kolejne tysiące aut, a żadne obwodnice ani autostrady komunikacji zbiorowej nie zastąpią. O tym, jak ważna jest komunikacja z Łodzią, wiedziano już ponad sto lat temu, gdy powstały linie podmiejskie. Dziś tory te są często w tak opłakanym stanie, że pasażerowie wolą się już stłoczyć w podmiejskim busie. Tyle tylko, że Europa stawia dziś na rozwiązania ekologiczne i przyjazne miastu. A trudno sobie wyobrazić lepszy dojazd do pracy niż omijające metro kolej i tramwaje.

Władze Łodzi powinny stanąć na głowie, by pomóc kolegom z mniejszych miast czy to radą, czy dokumentacją. A prezydenci mniejszych miast niech siadają do pisania wniosków po eurodotacje.



Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl