Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...


On Sun, 27 May 2007 17:49:02 +0200,  AcePL wrote:
W każdym razie dopiszę jeszcze jedną rzecz:
W Wielkiej Brytanii, kiedy wprowadzono zakaz posiadania broni przez osoby prywatne przestępczość w ciągu dwu czy trzech lat skoczyła o 40 proc.
Daje do myślenia, co?


Ale kiedy to bylo i moze dokladniejsze statystyki ?

Bo o ile sie orientuje to w GB zawsze zabraniano posiadania broni,
za to popularna przestepczosc to wlamania do domow pod nieobecnosc
wlasciciela i "joy ride" skradzionym samochodem.

Zeby sie nie okazalo ze odebrano dubeltowki farmerom, a wzrosly
kradzieze w supermarketach .. albo tylko wzrosla ilosc zglaszanych
przestepstw bo policja prosila czy kamer wiecej.


Swoją drogą wszystkim się wydaje, że w USA dostęp do broni to kwestia legislacji...
A to nieprawda. Prawo do posiadania broni jest zagwarantowane w konstytucji, [...]
Przepis ten, a potem odpowiednie zapisy w konstytucji miały na celu zapobieganie
wszelkiego rodzaju totalitaryzmom, które tworząc bojówki albo paramilitarne grupy
używały ich do walki z opozycją wewnętrzną, także polityczną. Innymi słowy, nieco
górnolotnie, chodziło o to, aby USA nie były nigdy ojczyzną tyranów jakich pełno
było w historii Europy


A musialo byc az tak gornolotnie ? Nie chodzilo przypadkiem o
przesladowanie mieszkancow Ameryki przez angielski zarzad kolonialny ?
I niekoniecznie o bojowki, ale legalna wladze wykonawcza - policje,
szeryfa [angielskiego] czy kto tam pilnowal sciagania podatkow ?


W związku z tym można być absolutnie pewnym, że jakiekolwiek majstrowanie
przy prawie do posiadania broni w USA będzie politycznym końcem dla każdego
kto to zaproponuje, gdyż większość obywateli tak tę sprawę postrzega, jak się
ją ogólnie maluje: jako zamach na podstawowe wolności osobiste.


Alez przeciez majstruja na potege. Sa ograniczenia stanowe, lokalne.
A wiekszosc obywateli .. wiekszosc broni nie ma, ale o zastrzelonych
slyszy codziennie.


Moim zdaniem, system ten, mimo nagłaśnianych statystyk jest dużo lepszy
niż nasz polski, gdzie rząd może bezkarnie terroryzować obywateli...


No coz - chwilowo zyjemy w kraju gdzie nie terroryzuje, choc w
historii roznie bywalo. W innych europejskich krajach chwilowo tez nie
jest najgorzej..

J.



Nie sposob nie docenic faktu, ze sie samoorganizujecie. Jedynym naprawde
skutecznym sposobem na przestepczosc jest samoorganizacja lokalnych
spolecznosci. Lacznosc miedzy ludzmi ktorzy mieszkaja niedaleko od siebie. I
nie mam tu na mysli jedynie systemow alarmowania o zagrozeniu. Tak naprawde
kazda forma wspolnego dzialania mieszkancow dzielnicy czy osiedla ma potezny
wplyw na zapobieganie przestepczosci tego rodzaju. Dzieje sie tak, bo istnienie
blokersow w jakims stopniu jest wlasnie reakcja mlodego czlowieka na brak
poczucia, ze nalezy do jakiejs akceptowanej spolecznosci.

Pozwole sobie tu wkleic wypowiedz z calkiem innego forum. Nie jest mojego
autorstwa, ale doskonale oddaje to co sam bym mogl na ten temat napisac.

***************************************
Problemy natury społecznej jak narkotyki, przemoc, bezdomni i dysfunkcyjne
rodziny stanowią poważne wyzwanie dla władz krajowych na całym świecie.
Ponieważ nie są to problemy, który państwo może zignorować należy zastanowić
się nad zastosowaniem efektywnych sposobów w celu minimalizacji szkód
społecznych niepożądanych zjawisk społecznych.

Moim zdaniem dochodzi jednak w sferze wydatków publicznej do ogromnego
marnotrawstwa środki, gdzie gros wydatków wydaje się na naprawę szkód zamiast
wspierać profilaktykę, które te szkody minimalizuje. Efektywne programy
wsparcia o charakterze profilaktycznym mogą przyczynić się do oszczędności w
budżecie regionalnym. Przykładowo koszt utrzymania 1 dziecka w zakładzie
poprawczym wynosi 5-10 tys. zł. miesięcznie, podczas gdy środowiskowe programy
psychoprofilaktyczne opierające się na organizacjach pozarządowych będące dużo
skuteczniejsze praktycznie nie obciążają państwo. Efektywne programy społeczne
pozwalają też zmniejszać obciążenie państwa wynikające z utrzymania kosztownych
placówek stacjonarnych.

Z uwagi na wyraźne symptomy marginalizacji społecznej osób pochodzących z
rodzin dysfunkcyjnych lub z regionów biedy okazuje się, że obecny system
opieki, profilaktyki i resocjalizacji dla rodzin i osób niepełnoletnich nie
spełnia swoich podstawowych zadań społecznych. Niedostateczna troska państwa
przyczynia się do pogarszania zdrowia oraz do rozpowszechnienia się poczucia
beznadziejności wśród dzieci ze środowisk marginalizowanych, co w konsekwencji
radykalizuje formy przemocy, zwiększa poziom przestępczości i stwarza korzystne
warunki dla innych niekorzystnych społecznie zjawisk (narkomania, alkoholizm,
pornografia dziecięca) wśród osób niepełnoletnich. W rodzinach i środowiskach
dotkniętych strukturalnym bezrobociem utrwalają się wzorce bierności,
bezradności i roszczeń wśród dzieci.

W tych środowiskach często nie są zapewnione podstawowe prawa człowieka, co
ujawnia się m.in. brakiem odpowiedniego dostępu dzieci z takich rodzin do
przedszkoli i szkół oraz utrudnieniami w dostępie do służby zdrowia z powodu
niejasnego statusu członków rodziny.

Z powodu braku w Polsce odpowiedniego funkcjonującego systemu pracy socjalnej i
skupieniu się na biernych formach pomocy społecznych większość państwowych
funduszy na ten cel jest marnowanych i nie przyczynia się w sposób
proporcjonalny do kosztów do zmniejszenia niekorzystnych zjawisk.

System szkolnictwa nadmiernie koncentruje się na zadaniach dydaktycznych i
ogranicza swoje role wychowawcze i dydaktyczne (problemy to m.in. brak
odpowiednio rozwiniętych zajęć pozadydaktycznych na terenie szkół; złego
podejścia do uczniów trudnych i brak indywidualizacji nauczania dla takich
uczniów). Z kolei system sądownictwa niekonstruktywnie wspiera opiekę
instytucjonalną oraz funkcje izolacyjne placówek, zamiast poszukiwania
alternatywnych form pomocy w sposób zindywidualizowany.

Stąd naszym celem winno być
a) stworzenie programów wspierających rodziny dysfunkcyjne w problemach
wychowawczych opartych na profesjonalnej pomocy;
b) szkolenie kadr organizacyjnych, profilaktycznych, opiekuńczych i
resocjalizacyjnych w zakresie metod pracy środowiskowej, pracy z rodziną,
społeczności terapeutycznej, resocjalizacji, terapii uzależnień;
c) rozwój rodziny opieki zastępczej (niespokrewnionej) i lokalnych
środowiskowych programów profilaktycznych (ośrodków, ognisk, świetlic, klubów);
d) przywrócenie opieki zdrowotnej w szkołach publicznych;
e) zwiększenie wychowawczych i środowiskowych funkcji szkół publicznych;
f) zlecanie zadań opiekuńczych, profilaktycznych i resocjalizacyjnych
organizacjom pozarządowym.

A nie kamery, ograniczenia swobod obywatelskich, izolacja przestepcow, itp.

Skutecznosc i sensownosc kar jest duzo wyzsza jesli uwzglednia sie rachunek
ekonomicznym (stad kary za przestepstwa gospodarcze powinni byc wywindowane w
niebiosa). POdobnie - skuteczna egzekucja w polaczeniu z 'dotkliwoscia'
finansowa kary powoduje zmniejszenie pomniejszych wykroczeń (zostawienie psiej
kupy na chodniku, przekraczanie predkosci, itp). Przy spolecznej przemocy nie
funkcjonują tego typu ostracyzmy. Stad mamy do wyboru - panstwo policyjne lub
panstwo obywatelskie. Ja zgadzam sie wylacznie na to drugie.
******************************************************************



cd
świetlic dla dzieci i młodzieży, domów kultury, Warsztatów Terapii Zajęciowej
oraz obiektów służących pomocą społeczną (np. dla samotnych matek z dziećmi,
zapobiegania przestępczości, punkty służące pomocą i przekwalifikowywaniem
byłych więźniów),
-pomoc strukturom świadczącym usługi dla lokalnej społeczności - przyczyniające
się do tworzenia lub ochrony miejsc pracy i przeciwdziałania marginalizacji
społecznej. Priorytetowo traktowane będą projekty, które będą wspierać
działania gospodarcze, w tym:
·izolacja, remont, przebudowa fasad i dachów budynków;
·budowa, remont, przebudowa instalacji w budynkach: grzewczych, wodno-
kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych;
·zagospodarowanie przyległego terenu (np. budowa, remont, przebudowa ogrodzeń i
małej architektury).
2)izolacja, remont, adaptacja lub przebudowa pokoszarowych budynków
mieszkalnych w celu nadania im nowych funkcji: usługowych, gospodarczych,
społecznych, edukacyjnych, rekreacyjnych (za wyjątkiem prac budowlano-
instalacyjnych w indywidualnych mieszkaniach), w tym:
-remont, przebudowa, adaptacja pomieszczeń (za wyjątkiem celów mieszkaniowych),
-izolacja, remont, przebudową fasad, dachów,
-budowa, remont, przebudowa instalacji w budynkach: grzewczych, wodno-
kanalizacyjnych, elektrycznych, gazowych,
-zagospodarowanie przyległego terenu, w tym budowa, remont, przebudowa małej
architektury i ogrodzeń.
3) porządkowanie „starej tkanki” urbanistycznej poprzez odpowiednie
zagospodarowywanie i zabudowywanie pustych przestrzeni w harmonii z otoczeniem
na cele usługowe, edukacyjne, społeczne, turystyczne, rekreacyjne, gospodarcze,
kulturalne,
4) wyburzanie budynków na cele: usługowe, kulturowe, edukacyjne, gospodarcze,
turystyczne lub rekreacyjne,
5) renowacja (prace związane z konserwacją, rewaloryzacją, zachowaniem,
adaptacją) budynków, infrastruktury o wartości architektonicznej i znaczeniu
historycznym (w tym z zakresu ochrony dziedzictwa przemysłowego i obiektów o
znaczeniu militarnym), a także ich adaptacja na cele: gospodarcze, społeczne i
kulturalne wraz z zagospodarowaniem przyległego otoczenia - znajdujących się na
rewitalizowanym terenie,
6)prace konserwatorskie, odnowienie fasad i dachów budynków o wartości
architektonicznej i znaczeniu historycznym znajdujących się w rejestrze
zabytków wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu, przyczyniająca się do
tworzenia stałych miejsc pracy,
7)zakładanie parków lub zalesianie oczyszczonego obszaru, w celu nadania mu
funkcji turystycznych lub rekreacyjnych,
8)zabudowywanie pustych przestrzeni:
-budowa, remont lub przebudowa: placów, rynków, parkingów, placów zabaw dla
dzieci, publicznych toalet, małej architektury (np. tarasy widokowe, fontanny,
ławki, kosze na śmieci), miejsc rekreacji, terenów zielonych (zieleń wysoka,
niska i trawniki) oraz prace restauracyjne na terenie istniejących parków.
9)budowa, przebudowa lub remont podstawowej infrastruktury komunalnej, w
szczególności w zakresie ochrony środowiska naturalnego oraz infrastruktury
transportowej znajdującej się na terenie rewitalizowanym:
-budowa, przebudowa lub modernizacja sieci wodociągowych, ujęć wody, urządzeń
służących do gromadzenia i uzdatniania wody oraz urządzeń regulacji ciśnienia
wody,
-budowa, przebudowa lub modernizacja oczyszczalni ścieków,
-budowa, remont lub przebudowa sieci kanalizacyjnych i innych urządzeń do
oczyszczania, gromadzenia, odprowadzania i przesyłania ścieków,
-budowa, remont lub przebudowa kanalizacji deszczowej,
-rekultywacja gruntów, usuwanie niebezpiecznych materiałów – jeśli stanowi to
niezbędny element realizacji Lokalnego Programu Rewitalizacji;
-wymiana elementów konstrukcyjnych zawierających azbest w budynkach publicznych
(poza celami mieszkaniowymi) w przypadku, gdy nie wymaga to przebudowy całego
obiektu i po spełnieniu wymagań przekazania powstałych odpadów zawierających
azbest podmiotom, które uzyskały zezwolenie właściwego organu na prowadzenie
działalności w zakresie gospodarki takimi odpadami,
-budowa, remont lub przebudowa systemów odwadniających,
- budowa, remont lub przebudowa: chodników, przejść dla pieszych lub zwierząt,
ścieżek rowerowych,
-budowa lub remont parkingów,
-budowa, rozbudowa, modernizacja lub remont dróg (poza drogami
międzynarodowymi, krajowymi i wojewódzkimi) na terenach obszarów po-wojskowych
i poprzemysłowych i ich połączeń z siecią dróg publicznych (np.: zwiększenie
nośności, usunięcie ostrych i ciasnych zakrętów, poszerzenie nawierzchni)
łącznie z budową lub remontem drogowej infrastruktury towarzyszącej (w tym
obiektów inżynieryjnych),
-kompleksowe uzbrojenie terenu pod inwestycje,
10)tworzenia stref bezpieczeństwa na terenie byłych obszarów poprzemysłowych i
powojskowych w miastach w celu zapobiegania przestępczości w zagrożonych
patologiami społecznymi obszarach miast, w tym:
-budowa lub remont oświetlenia,
- zakup i instalacja systemów monitoringu przyczyniających się do realizacji
działania.
11)budowa, przebudowa lub remont obiektów dla nadania im funkcji zaplecza
kulturalnego, turystycznego lub rekreacyjnego rewitalizowanego obszaru w celu
tworzenia stałych miejsc pracy.



I jeszcze to co się nie zmieściło w poprzedniej odpowiedzi:

Norweski Mechanizm Finansowy i Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru
Gospodarczego (www.eog.gov.pl/)

Obszar opieki zdrowotnej może korzystać z pomocy finansowej w ramach obu
Mechanizmów na podstawie priorytetu 5: opieka zdrowotna i opieka nad dzieckiem,
na który przewidziano 42,28 mln euro.
Realizowane przedsięwzięcia w zakresie opieki zdrowotnej i opieki nad dzieckiem
winny - wynikać z Narodowego Programu Zdrowia (oraz jego kontynuacji w
kolejnych latach) lub regionalnej albo lokalnej strategii rozwoju ochrony
zdrowia.
Rodzaje kwalifikujących się projektów:
1. Projekty w zakresie promocji zdrowia i programów profilaktyki, np.:
o propagowania stylu życia zmniejszającego ryzyko chorób cywilizacyjnych,
o profilaktyki i wczesnego wykrywania chorób cywilizacyjnych, w tym także
profilaktyki w zakresie wad postawy, próchnicy i otyłości u dzieci i młodzieży.
2. Projekty w zakresie poprawy opieki perinatalnej (opieka perinatalna to
wszechstronne działanie, obejmujące matkę, płód i noworodka, którego celem jest
zapewnianie ciągłej opieki, profilaktyki oraz właściwego postępowania
leczniczego w okresie przedkoncepcyjnym, podczas ciąży, porodu i połogu), np.:
o wczesnej identyfikacji ryzyka wystąpienia wad wrodzonych oraz chorób
genetycznych u płodu,
o poprawy wiedzy potencjalnych rodziców na temat zachowań mających wpływ
na zdrowie ich potomstwa.
3. Projekty w zakresie podnoszenia stanu wiedzy o nowoczesnych metodach
planowania rodziny i standardów odpowiedzialnego rodzicielstwa, np.:
o rozpowszechniania informacji na temat nowoczesnych metod antykoncepcji,
o tworzenia szkół rodzenia.
4. Projekty mające na celu integrację środowisk zagrożonych patologią (ze
szczególnym uwzględnieniem zwalczania patologii społecznych jak narkomania i
alkoholizm) oraz zapobieganie przestępczości nieletnich, np.:
o zapobiegania uzależnieniom i ich leczenia,
o wspierania osób z zaburzeniami psychicznymi oraz rozwiązywania
problemów dzieci ze środowisk trudnych,
o wspierania kół zainteresowań wśród dzieci i młodzieży ze środowisk
zagrożonych patologią społeczną.
5. Projekty mające na celu integrację dzieci niepełnosprawnych z
pełnosprawnymi, np.:
o tworzenia grup integracyjnych w przedszkolach i klas integracyjnych w
szkołach oraz integracyjnych zajęć pozaszkolnych,
o programów przygotowujących dzieci do życia w zintegrowanej
społeczności.
6. Projekty mające na celu tworzenie ogólnodostępnych stref rekreacji
dziecięcej, np.:
o realizacji pozalekcyjnych zajęć sportowo - rekreacyjnych,
o tworzenia ogólnodostępnych stref rekreacji dziecięcej (w tym: budowy
boisk, otwartych obiektów sportowo-rekreacyjnych, placów zabaw, ścieżek
zdrowia, itp.).
7. Projekty w zakresie terapeutycznych systemów telemedycznych, medycznych
internetowych systemów edukacyjnych oraz gromadzenia danych, np.:
o badań diagnostycznych wykonywanych na odległość przy użyciu środków
teleinformatycznych,
o budowy medycznych platform informacyjnych i systemów edukacyjnych,
o systemów gromadzenia i przekazywania danych statystycznych.
8. Projekty w zakresie podnoszenia dostępności i jakości usług medycznych,
np.:
o zwiększenia dostępności do opieki zdrowotnej przez wyposażanie zakładów
opieki zdrowotnej w nowoczesny sprzęt medyczny,
o poprawy jakości podstawowej oraz specjalistycznej opieki zdrowotnej,
poprzez modernizację zakładów opieki zdrowotnej oraz podnoszenie kwalifikacji
kadry medycznej.
Priorytetowo traktowane będą projekty:
• swym zasięgiem obejmujące tereny wiejskie oraz małomiasteczkowe
• projekty o jak największym zasięgu oddziaływania
• projekty nieinwestycyjne (wydatki inwestycyjne nie powinny przekroczyć
70% wartości kosztów kwalifikowalnych poszczególnego projektu)

Ponadto obszar opieki zdrowotnej może korzystać z pomocy finansowej w ramach
priorytetu badania naukowe, którym zarządza Ministerstwo Nauki i
Informatyzacji. Priorytet ten ma na celu wsparcie instytucji pośredniczących
wiedzą o najlepszych technologiach użytecznych do zastosowania w ramach
obszarów priorytetowych, w tym opieki zdrowotnej i opieki nad dzieckiem.
Osiągnięte to będzie poprzez dystrybucję środków na prowadzenie badań pomiędzy
jednostkami naukowymi i zespołami badawczymi, jak również wsparcie współpracy w
zakresie nauki i technologii pomiędzy Polską i krajami EOG. Projekty
kwalifikujące się w obszarze ochrony zdrowia muszą być tematycznie związane z
zadaniami priorytetu 5, a wnioski z zakresu badania naukowe mogą być składane
przez:
• jednostki badawczo-rozwojowe,
• szkoły wyższe,
• placówki PAN,
• inne jednostki, które udowodnią, że prowadzą działalność naukową w
sposób ciągły, poprzez wypełnienie ankiety jednostki.

Na koniec zachęcam do odwiedzenia strony: www.bpz.gov.pl/
To strona Biura ds. Zagranicznych Programów Pomocy w Ochronie Zdrowia

Pozdrawiam

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl