Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Dzisiaj rano wracając z Braniewa stałem się posiadaczem książki [j.w.]
 cena: 2,65 za piwa marki Heveliusz:))))] o objętości cegły ze schematami.
Na okładce napisano ' Z serii TABOR PKP ukazały się nast. książki z zakresu
trakcji spalinowej:
L.S. serii SM 40 i SM 41
L.S. serii SM 42 i SP 42
L.S. serii ST 44
L.S. serii ST43
L.S. serii SM 30

Pytanie: gdzie można je dostać? Interesuje mnie zwłaszcza sp42 i st44
Wydawca WKiŁ lata 1968 - 1989



http://www.naszdziennik.pl./index.php?dat=20040116&typ=po&id=po26.txt

Lokomotywy jak nowe

Fabryka Maszyn Budowlanych i Lokomotyw Bumar Fablok SA z Chrzanowa podpisała
wczoraj w siedzibie Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie kontrakt ze spółką
PKP Linia Hutniczo-Siarkowa w Zamościu na modernizację taboru trakcyjnego.

Umowa przewiduje modernizację do końca października br. dwóch lokomotyw
spalinowych serii ST 44, wyprodukowanych prawie ćwierć wieku temu w ZSRS.
Jeżeli pojazdy przejdą pomyślnie wszystkie próby, modernizacji zostaną poddane
kolejne lokomotywy.
PKP LHS jest spółką-córką PKP SA. Pełni funkcję przewoźnika i zarządcy na
szerokotorowej linii o długości około 400 kilometrów od Sławkowa do polsko-
ukraińskiego przejścia granicznego Izow - Hrubieszów. Strategicznym klientem
spółki jest Huta Katowice, która 80-85 procent rudy żelaza sprowadza z Rosji i
Ukrainy właśnie za jej pośrednictwem. Oprócz rudy żelaza LHS przewozi m.in.
artykuły chemiczne, drewno i wyroby hutnicze, a od ubiegłego roku również
samochody TIR w wagonach kolejowych.
Mieczysław Pabis, Kraków




Fabryka Maszyn Budowlanych i Lokomotyw Bumar Fablok SA z Chrzanowa podpisała
wczoraj w siedzibie Izby Przemysłowo-Handlowej w Krakowie kontrakt ze spółką
PKP Linia Hutniczo-Siarkowa w Zamościu na modernizację taboru trakcyjnego.

Umowa przewiduje modernizację do końca października br. dwóch lokomotyw
spalinowych serii ST 44, wyprodukowanych prawie ćwierć wieku temu w ZSRS.
Jeżeli pojazdy przejdą pomyślnie wszystkie próby, modernizacji zostaną poddane
kolejne lokomotywy.


Na Bortatyczach ju$ czeka rzadek lokow przeznaczonych do modernizacji.
Pytalem sie czy beda nadal tak uroczo dymic - nie bylo jednoznacznej
odpowiedzi, podobnie jak na to, czy nowe maszyny beda mialy
inne oznaczenia niz ST44 (jest kilka pomyslow - ST44S, numery inw 2500, itd.).
Zeby ich tylko nie wykastrowali przypadkiem, bo nie bedzie czego nagrywac :)

Pozdrowienia, Ciemny




Lechu <teplowo@op.plnapisał(a):

| Czy na PKP postępuje degradacja przewozów towarowych bo wycofywane są tak
| ciężkie lokomotywy serii ST44
|  a wprowadzane są takie brzydactwa jak ST43??
| Przecierz te "cuda(ST43)" nic sobą nie prezentują.
| --
| pozdr.

witam
co tu dużo mówić przynajmniej nie niszczą torów jak ST 44 ,no może za
wyjątkiem świętej pamięci ST 44-1500

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


Jeżeli chodzi o prostowanie łuków to akurat rumuny bardziej prostuja.
Gagary maja takie urządzenie jak urządzenie nawrotne wózka, pomagające
wyprowadzenie wózka z łuku. A rumuny nie posiadaja ani sprzegu między-wózkowego
a ni innego urządzenia które pomagało by wyprowadzić z łuku.
R U M U N jest konstrukcją przestarzała (z lat 50-tych) który powinien stać w
skansenach uruchamiany do przejazdów retro.Bo która teraz współcześniejsza
firma stosuje silniki o układzie rzędowym?? Silniki te są cięższe toporniejsze,
gdzie uzyskuje sie o wiele mniejszą moc od silników o tej samej wielkości z
układem "V".To jest czysta paranoja co to P.K.P CARGO wyprawia!!!!!!!




Ale po co Kolmexowi te lokomotywy?


Też bym chciał wiedzieć. A oni nie mają żadnych swoich zakładów?


Nie moze zarabiac wypozyczajac je PRowi?
I czy PKP-PR nie moglo ich kupic (np. dogadac sie z samorzadami) ?


Dla mnie też ta afera wydaje sie conajmniej nienormalna. Moge jeszcze
przytoczyć cytat z artykułu "Lokomotywy za grosze":
"Likwidator Konsorcjum Taborowego Włodzimierz Napiórkowski uważa że PKP jako
główny akcjonariusz mógł przeforsować zupełnie inną forme likwidacji spółki,
dzięki której można było uniknąć problemów ze sprzedażą majątku, PKP mogła
odkupić akcje Konsorcjum od mniejszościowych akcjonariuszy, po czym
zlikwidować spółke przejmując w całości jej majątek".

Pozrdrawiam
K.N.
ST(44)alowa Wola
nr gg: 1078201



Dzien dobry wszystkim,

Juz z autobusu 154, ktorym podazalem do pracy, zobaczylem czekajacego w
porannym sloneczku Gagarina. Troche dziwnie wygladalo, gdy wszyscy pasazerowie
poszli w jedna strone, a ja przez krzaki na tory. ST44-1076 tam na mnie czekal!
Pomachalem mechanikowi i dobralem sie do aparatu, gdy patrze, ze od poludnia
zmierza do nas stonka - SM42-461, najpiekniejsza stonka na PKP, czysciutka,
blyszczaca wrecz, zadbana jak zadna lokomotywa pasazerska. Mechanik zaczal
zapuszczac silnik w ST, a ja tylko czekalem, az w kadr ponad gejzerem dymu
wleci startujacy wlasnie 737 i pstryk! Potem jeszcze widoczek odsuwajacego sie
powoli na polnoc gagara i rzeczonej stonki i z powrotem przez krzaki do pracy.
Bardzo udany poczatek dnia, czego i Wam zycze,

Marcin



On Fri, 06 Apr 2001 22:20:41 +0200, Krzysztof Garski <ch@data.pl
wrote:


| 10.1. O kolei słów kilka...

| 10.1.1. Jakie największe prędkości rozwijają pociągi w Polsce?
| 10.1.2. Po co maszyniście kierownica, skoro tory lokomotywę prowadzą?
| 10.1.3. Dlaczego czoła lokomotyw PKP malowanych na zielono (ET-22, EU-07,
| ST-44 itp.) są żółte?

Zastanawiam się czy dobór tematów (Vmax, kierownica i zielone czoła) nie jest
zbyt przypadkowy jak na dział "kilka słów o kolei". No i waga problemów. Np. dla
mnie większym problemem były pseudonimy lokomotyw niż największe prędkości (CMK,
E-20 - dużego wyboru nie ma).


Dlatego wlasnie wysylam takie zapytanie :-)
Nie mam pomyslu na nazwanie tego pierwszego dzialu, moze cos w stylu
"pierwsze pytania"? Czekam na propozycje. Wtedy mozna tu wrzucic rowniez
pseudonimy lokow (zamiast do dzialu "tabor"). Taki dzial powiniem IMHO
istniec jako pierwszy, bo reszta pytan wymaga (przewaznie) juz jakiejs
kolejowej wiedzy, a te moga byc zadane i przez 10-letniego MK.

[ciap reszta uwag - dzieki, postaram sie do nich zastosowac]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl