Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...


| a jak ONA bedzie chciala rozladowac stres zwiazany z praca....w domu?

| Mam nadzieje cała para pojdzie w trening.

A wiesz jaka jest zasada dzialania lokomotywy parowej?


Mnie więcej, ale zapewniam cie ze moja małzonka z lokomotywą niewiele ma
wspólnego :)




| a jak ONA bedzie chciala rozladowac stres zwiazany z praca....w
domu?

| Mam nadzieje cała para pojdzie w trening.

| A wiesz jaka jest zasada dzialania lokomotywy parowej?

Mnie więcej, ale zapewniam cie ze moja małzonka z lokomotywą niewiele ma
wspólnego :)


nie chce sie zaglebiac w tematy twojej malzonki.
Ale zapewniam cie ze zasada dzialania lokomotywy parowej jest oparta na
mechanizmie sterujacym pscychika rozwscieczonej kobiety....
Zreszta....za jakis czas sam mi przyznasz racje




nie chce sie zaglebiac w tematy twojej malzonki.
Ale zapewniam cie ze zasada dzialania lokomotywy parowej jest oparta na
mechanizmie sterujacym pscychika rozwscieczonej kobiety....
Zreszta....za jakis czas sam mi przyznasz racje


Ja z kolei cie zapewniam, że niestety wiele razy miałem do czynienia z
psychikami rozwscieczonych kobiet....słyszycie kobiety? czemu czasami wasza
psychika jest tak rozwscieczona? tylko nie mowcie mi ze to wszystko przez
męzczyzn :)



Niemcy planują budowę elektrowni słonecznych na..
Hiszpanie już maja taką elektrownie i plany by do 2020 uzyskiwać w ten sposób
20% zapotrzebowania na energię elektryczną. Obecnie najbardziej rozwijana
technologią "produkujacą" prąd słoneczny są te oparte na silnikach stirlinga,
czyli tych samych które napędzały lokomotywy parowe:) Zasada działania
najprostszej, domowej niemal konstruckji można podejrzeć tu:
www.youtube.com/watch?v=nq6iCO9KLKA
Dodam że jest to sprzęt produckji niemieckiej...widać że nie marnują czasu.



molten napisał:

> > Co to znaczy grupowy wtrysk paliwa?
> > Jednopunktowy czy wielopunktowy?Jak jednopunktowy to nie tyle nie ma sens
> u
>
> Grupwy wtrysk paliwa= w skrocie: paliwo podawane rowno i jednoczesnie przez
> wszystkie wtryskiwacze.

Jakby tak bylo mozliwe to twoj silnik przypominalby praca stara lokomotywe
parowa.
Musisz zmienic mechanika jesli tak ci powiedzial a sam poszukaj informacji o
zasadzie dzialania silnikow.
Rodzaje wtryskow sa generalnie dwa :wtrysk jednopunktowy - zasada dzialania i
budowa przypomina gaznik
wtrysk wielupunktowy -paliwo jest sekwencyjnie podawane do kazdego cylindra z
osobna poprzez wtryskiwacz ,czyli ilosc cylindrow =ilosci wtryskiwaczy.

> Roznica miedzy instalacja III a IV generacji to przede wszystkim sposob
> dzialania parownika:
> III gen to dwa silniczki krokowe i elektrozawor do rozprezania gazu. Za
> bezpośrednie doprowadzenie gazu do kolektora odpowiada zasobnik połączony
> równymi odcinkami przewodu z kolektorem ssącym i dyszami zamontowanymi blisko
> silnika.
> IV gen analogiczna do wielopunktowego wtrysku paliwa tyle że wtryskiwany jest
g
> az.
Nie wiem nie jestem specjalista w dziedzinie LPG ale tak na logike uwazam ze
tam gdzie jest wtrysk wielopunktowy da sie zamontowac instalacje z
sekwencyjnym wtryskiem gazu.



wszystko zalezy od zasady dzialania tego silnika a to nei zostalo przedstawione
w artykule. W lokomotywach parowych jest mozna powiedziec silnik jednosuwowy -
para naciska na tlok raz z jednej raz z drugiej strony - w tym wypadku kolo
zamachowe jest praktycznie niepotrzebne. Oczywiscie gdy silnik taki mialby
pracowac wg. zasady dwusuwu musialby miec kolo zamachowe aby dac energie do
powrot tloka do pozycji gornej.



Szczerze powiedziawszy nigdy nie zwracałem uwagi na oznaczenia znajdujące sie
na lokomotywach. Dlatego podziwiam u ludzi taka wiedzę. W szkole poznałem
zasady działania silnika parowego i lokomotywa parowa była interesująca jako
pojazd. Miałem natomiast dawno, dawno temu kolegę, który był maszynistą i
podpowiedział mi, że jeżeli w układzie liczb i liter oznaczenia lomotywy jest
litera "T" to lokomotywa przeznaczona jest do składów towarowych a jeżeli "P" -
do pasażerskich. Nie wiem czy to prawda i czy takie oznaczenie odnosiło się
również do lokomotyw parowych. Na poczatku lat 70-tych, jak jeszcze mieszkałem
w Wałbrzychu i jeździłem przez Lublin do rodziny, na trasie Lublin - Łuków
kursowała lokomtywa parowa ciągnąca wagony, które miały wejścia (do chyba
każdego z przedziałów) z boku wagonu, drewniane łąwki a okno zamykało sie
ciagnąc za taki parciany pasek. Żadne tam "retro". To był normalny skład
pociągu. Dzisiaj powiem, że to rewelacja ale wtedy to było zacofanie: 100 lat
za Wałbrzychem. Moim ulubionym dworcem był Wałbrzych Miasto ponieważ to właśnie
z niego wsiadało się najczęściej: spokojny, zgrabny, ładna architektura. Nie
wiem jak teraz wygląda ale boję się, że nie jest odrestaurowany. Pozdrawiam
wałbrzyszan



No jak na kolei pracujesz to mi się tu spowiadaj natychmiast z zasady działania
lokomotywy parowej (tak zwanej ciuchci)... No wiem, wiem, teraz tylko
elektryczne i spalinówki, ciuchcie już w zasadzie nigdzie nie jeżdżą...

A niczego przede mną nie ukrywaj -mój ojciec 35 lat na kolei pracował, brat
skończył technikum kolejowe, jak mi wiedzy i doświadczenia braknie -oni Cię
przespowiadają lepiej ode mnie ;-PPP




| a jak ONA bedzie chciala rozladowac stres zwiazany z praca....w domu?

Mam nadzieje cała para pojdzie w trening.


A wiesz jaka jest zasada dzialania lokomotywy parowej?



                                  Koniec wakacji z koleją
                                       3 września 2005

Niestety, w tym roku nie ujrzymy w Bydgoszczy pociągu okolicznościowego
"Korsarz" prowadzonego lokomotywą parową. Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół
Kolei, które w poprzednich latach witało "Korsarza" wystawą, nie zamierza
jednak przerwać tradycji organizowania  ekspozycji zaprasza na "KONIEC
WAKACJI Z KOLEJĄ". Wystawa zorganizowana dzięki ogromnemu zaangażowaniu
władz spółek kolejowych regionu bydgoskiego, odbędzie się dnia 3 września
(sobota) na dworcu Bydgoszcz Główna.

W programie:
-  okolicznościowa wystawa w Izbie Tradycji Bydgoskich Dróg Żelaznych,
zdjęcia przedstawiające kolej z dawnych lat i obecną, modele, narzędzia
pracy kolejarzy, kolekcje biletów,
-  wspólna zabawa największą makietą kolejową w regionie - makieta
szkoleniowa w skali H0 (1:87) służy na co dzień do szkolenia pracowników, w
dniu 3 września będzie udostępniona dla zwiedzających,
-  wystawa taboru przy jednym z peronów bydgoskiego dworca, przedstawimy
państwu lokomotywy i wagony oraz wyjaśnimy zasadę ich działania,

Zapraszamy szczególnie dzieci będzie okazja wziąć udział w  różnego rodzaju
konkursach i zabawach, które będą się toczyć przez cały dzień 3 września.
Dla zwycięzców nagrody w postaci koszulek i kubeczków z parowozami!
Izba Tradycji Bydgoskich Dróg Żelaznych mieści się przy peronie 3
bydgoskiego dworca - zaprowadzą Cię do nas piktogramy

                     PAMIĘTAJ!
                  Bydgoszcz Główna
                     10:00 - 18:00

                                Bydgoskie Towarzystwo Przyjaciół Kolei
                                                  Rafał Malewski




On Tue, 14 May 2002 13:38:18 +0200, "AiKSz" <zm@wp.plwrote:
z tego co mowi sie o tym czy co napisano na tej stronce wynika jednak cos
innego niz tu probujesz ludziom wmowic.
dzialanie zderzaka ,jak to opisuja, lamie jednak znane prawa fizyki.
aby to zwerikowac mozesz tylko wykonac model zderzaka i doswiadczalnie
stwierdzic dziala czy nie i jesli dziala to jak
tego jednak (moge sie zalozyc) nie zrobiles i nigdy nie zrobisz bo uwazasz
,ze WIESZ.
sadzisz ,ze posiadles jedyna prawdziwa wiedze opisujaca swiat prawidlowo :)
Twoj podziw dla wlasnej "wiedzy" pozwala Ci sie "naukowo" podsmiewywac z
tego ze plyn sie ze szklanki nie wylewa :)


Bawiles sie kiedys ba~kiem dla dzieci? Nakreca sie go ruchem
postepowym. Odczuwales kiedys niewazkosc na rece, ktora go nakrecasz?

Wiesz, moj nauczyciel fizyki zwykle mawial do klasy, ze nigdy nie
zostana dobrymi fizykami, bo w mlodosci za malo sie bawili...

A co do ludzi zajmujacych sie nauka na powaznie, to nie przejmuja sie
oni zderzakiem, gdyz jest to problem, przez ktory ludzkosc przebrnela
juz setki lat temu. Troche glupio, ze paranauka budzi sie teraz, do
prostych problemow dynamicznych, w zasadzie probuje wywazac otwarte
dzrwi. Jezeli ktos uwaza przenoszenie ruchu postepowego na obrotowy za
wielkie, nowatorskie odkrycie, to niech sobie przypomni jak wyglada
polaczenie tloku i kola w lokomotywie parowej. Gdyby zderzak dzialal,
to lokomotywy parowe pewnie przestaly by jezdzic, przez to znikanie
predu rozszerzajacego sie gazu... ;-)

Przypomina to troche film Matrix, po jego ukazaniu sie pojawilo sie
wiele jakichs zachwytow, ochow i achow na ten temat, a jest to
przeciez pomysl malo oryginalny, gdyz problem ten znany jest w
literaturze juz przynajmniej od kilkudziesieciu lat.

                  Delfino




j@friko6.onet.pl (J.F.) wrote:
A ty myslisz ze Futszakowa centrala to byla wyprodukowana w 19w, na
podstawie oryginalnego projekty pana Strowgera?


Biorac pod  uwage, ze pare Strowgerow mielismy/mamy jeszcze po niemcach to
tak autorytatywnie bym tego nie powiedzial :-)


Co do samochodow - to oprocz komputera silnikowego, w abs, w tcs, esr
i jakie tam jeszcze skroty mozna wtrynic - to wiekszosc stosowanych
dzis pomyslow byla znana przed IIw swiatowa. 100km/h przekroczyl
samochod jeszcze w 19w [ba - wozek akumulatorowy na drodze, oraz
lokomotywa na torach], 200 przed I wojna swiatowa, a w latach 30-tych
300km/h ..


Qrcze! Przeciez to oczywiste, ze zasada dzialania wielu wynalazkow z innych
wiekow nie zmienila sie do dzis. Silnika wysokoprznego, maszyny parowej,
zarowki i telefonu. Nawet u mojej s.p. Babci dzialal  telefon, ktory tak
samo dobrze wspolpracowal na poniemieckim strowgerze jak na Lucencje, na
ktorego juz pare lat temu Strowgera zamieniono. Notabene telefon ow dziala
do dzis.


Ale dziala :-) Moze tez wzbudzic zachwyt jak sie ja zobaczy i
poslucha. A HiS doskonale na niej dziala, znacznie lepiej niz
na najnowszej centrali ISDN :-)


Wiesz... na to trzeba spojzec jeszcze z innej strony. Zeby HiS zadzialal to
do centrali trzeba doprowadzic trakt. Do futszakowego Strowgera traktu nie
ma a do kazdej centrali cyfrowej jest.

Prawda jest niestety, ze jestli sie chce powszechnie (podkreslam,
powszechnie) wprowdzic nowoczesne uslugi takie jak HiS, ISDN, CLIP diverty,
baringi itp. to Strowger temu nie sprosta. Jednak uwazam, ze dobrze
dzialajacy Strowger nie powinien byc wylaczony tylko dlatego, ze nie ma
CLIPa.

Pozdrawiam.

Lechu

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl