Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...


Andrzej Kijanowski wrote:
Miałem dziś wątpliwą przyjemność jechać wagonem typu stodoła
(bezprzedziałowym) klasy 1. w pociągu Berolina na trasie Poznań -
Warszawa. Wagon, który w zamierzeniu miał być chyba "luksusowy" daje
tak koszmarne przeżycia, że chyba wolałbym już jechać MP. Przez całą
drogę wykonywał dziwaczne skoki w osi wzdłużnej (tj. do przodu i do
tyłu) o częstotliwości ok. 2-4 Hz nałożone na kiwanie się na boki z
częstotliwością ok. 0,6 Hz. W sumie dawało to efekt podobny do
jednej z atrakcji wiedeńskiego lunaparku. Powyższe efekty nie
występowały w sąsiednich wagonach, stodoła była drugim wagonem od
strony lokomotywy.


zapomniałeś dodaś o hałasujących wieszakach ...
no np. mnie to bardzo przeszkadza.

szkoda, że te 'stodoły' mają być docelowo podstawą
'luksusowego' taboru PKP ...

Rafał




Swoja droga... Siemens pisze cos o BR 189 (Europa-Lok)
w Polsce... ciekawe czy i kiedy ta lokomotywa ma szansena homologacje
na polska siec kolejowa...


W Dispolok planują na 2005, chyba że znajdzie się ktoś,
kto zamówi od razu 20 sztuk, to testy i dopuszczenie do ruchu
po sieci PKP rozpoczną od "zaraz".



Ariel Ciechański


Dyrektor muzeum Janusz Sankowski jeszcze pracuje w swym gabinecie w budynku
Dworca Głównego przy Towarowej. Przez okno patrzy na stare lokomotywy, ale
tuż obok kręcą się już geodeci i mierzą grunt pod przyszłą inwestycję. Karty
rozdaje tu teraz spółka Polskie Sieci Handlowe "Polma SA", która na 30 lat
wydzierżawiła teren od PKP. W miejscu Muzeum Kolejnictwa chce zbudować
wielofunkcyjny kompleks ze sklepami, usługami i biurami. Ma już pozwolenie
wojewody na rozpoczęcie robót. - Nie dopuszczam nawet myśli, że po lipcu
muzeum jeszcze tu będzie. Musi się wyprowadzić. Nie mamy żadnego interesu w
pozostawieniu go na tym terenie - mówi stanowczo Stanisław Filipek, prezes
Polmy.


I ja też tak uważam. Sprzedać ten teren, a Muzeum Kolejnictwa z prawdziwego
zdarzenia urządzić np. w Zakopanem. Na pewno byłoby więcej turystów i może
jakiś, o dziwo dochód?
Tak samo bez sensu zajmować tereny w centrum Warszawy na lokownie i składy
złomu typu Odolany. Przenieść to w okolice Mińska lub Grodziska a te tereny
sprzedać.

pozdrawiam aron



Użytkownik ToOl napisał:


To ja mam dodatkowe pytanie, skoro lokomotywa jest DB to pewnie i mechanik
jest DB.
Czy na naszym odcinku kierownik jest z PKP?


Nie. We wszystkich pociągach ze Szczecina do Niemiec obsługa jest w 100%
niemiecka. No bo w sumie i po co mieliby je obsługiwać Polacy skoro z
Głównego w Sznie do granicy jest kilkanaście km...


Jezeli tak to w jakim jezyku podawane sa sygnaly np. odjazdu ?


Wydaje mi sie ze nie trzeba wielkiej filozofii i talentu lingwistycznego
by zamachać lizakiem...

Pzdr,
AK




bylyby polskie oznaczenia niemieckich parowozow?e Chodzi mi konkretnie o
polskie odpowiedniki oznaczen BR41 BR50 BR51. Czy BR01 byla uzywana na PKP


?
Dostępu do takich www nie znam ale :
BR41-Ot1
BR50-Ty5
BR51-a jaki to miało układ osi to może powiem,bo nie pamiętam ale coś mi świ
ta w głowie;)
BR01-tego to chyba nawet Pan Bóg nie wie;),według Piwowońskiego miała to być
01-053 z polskim oznaczeniem Pm1-1,ale według statystyk ta lokomotywa pozost
ała w niemczech i tam zakończyła swój żywot.
Istnienie Pm1-1 jest niezaprzeczalne ,aczkolwiek nie wiadomo czy nie była to
trochę przekonstruowana 03,które jak wiemy były bardzo podobne do 01.
Ta Pemka miała być potem oznaczona jako Pm2-35 i została ponoć sfotografowan
a co dawałoby podstawy do sprawdzenia powyższych tez,w oparciu o np.rozmiesz
czenie zbieralników na kotle,które miały nieco szersze rozstawienie niż u 03
.Trzebaby jednak znaleźć to zdjęcie.



Witam!


m600 wrote:
Są lokomotywy "dual" , tylko nasza PKP jest za biedna na takie coś.


A jaki zarzad kolejowy tego uzywa? Poza 2 sztukami na RhB?Bo RZD chyba juz
swoje elektrowozy z dodatkowym napedem akumulatorowym chyba odstawil....
Pozdraw!
Storch



Tomasz popelnil byl nastepujacy tekst:
: Witam,

: Czy zna kto? jak?? stron?, na kt?rej znajd? schematy elektryczne
: wsp??czesnych lokomotyw? Interesuje mnie g??wnie: EU07, EP09, EM10, EU11,
: ewentualnie EP05.

niektore na http://www.pet.any.pl/

: Mo?e s? jakie? dobre wydawnictwa papierowe na ten temat i kto? m?g?by mi
: poleci?.

Najlepsze sa DTR - dokumentacje techniczno-ruchowe ;-)
A do kupienia raczej nie ma nic - w bibliotekach mozna
znalezc monografie niektorych lokomotyw.
Ponadto cos sie ostatnio ukazalo,
"wspolczesny tabor PKP" czy jakos tak,
ale w sumie cienkie.

MC



W KMiD można przeczytać, że ostatnio PKP wstrzymała wysyłkę lok.
EU06/EU07/EP07 do rewizji i NG. Jednak jakoś chyba zdobyli pieniądze, bo
dzisiaj spotkałem EU07-145 (ZT Łódź; n.r. ZNTK Oleśnica 28.02.05) i EU07-071
(ZT Lublin; n.r. ZNTK Oleśnica 23.02.05). Proszę MK, by wypisywali wg. tego
formatu inne "świerzutkie" lokomotywy.

Pozdrawiam!



On 7 Gru, 12:02, " Adamq" <mazur18a.WYT@gazeta.plwrote:


archi.r <rymsz@op.plnapisał(a):

| Czy ktoś moze się orientuje z czym będą jeździć EU 43 PKP CARGO?

Te lokomotywy są przystosowane do obsługi ruchu towarowego i raczej tam
znajdą zastosowanie. Oczywiście w wypadku awarii mogą prowadzic pociągi
pasażerskie.
Istnieje odmiana tej serii lokomotyw przystosowana wyłącznie do prowadzenia
pociagów pasazerskich i takie lokomotywy planuja wziąść w leasing Koleje
Mazowieckie do obsługi swoich Push&Pull`i


całosc rozbija sie o to, ze loki te maja tramwajowe zawieszenie
silnikoów trakcyjnych a co za tym idzie Vmax 140 km/h

GN

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl