Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

PROPONOWANE TEMATY ZAGADNIEŃ DO PRAC DYPLOMOWYCH

Kierunek ZARZĄDZANIE

STUDIA PIERWSZEGO STOPNIA na rok akademicki 2010/11 (licencjat) – niestacjonarne (zaoczne)
(uruchomienie seminarium nastąpi przy zapisaniu się minimum 8 osób)


Przykładowe zakresy tematyczne:
Dr Anna Dyląg

• Efektywne zespoły, współpraca, konflikt
• Stres, wypalenie zawodowe – czynniki organizacyjne i indywidualne
• Radzenie sobie ze stresem – efekty organizacyjne i jednostkowe (zdrowie, jakość życia)
• Metody zwiększania efektywności: coaching, hipnoterapia, szkolenia i treningi
• Skuteczne przywództwo
• Różnice kulturowe (w radzeniu sobie ze stresem, we współpracy, przywództwie, zespołach)
• Zarządzanie zmianą
• Zarządzanie wiekiem

Dr hab. PIOTR JEDYNAK

• Systemy zarządzania jakością, środowiskowe, bhp, zarządzania bezpieczeństwem i higieną żywności
• Badanie satysfakcji klientów jako instrument oceny systemów zarządzania
• Badanie satysfakcji pracowników w organizacji
• Audity wewnętrzne jako instrumenty oceny i doskonalenia systemów zarządzania
• Organizacja procesów audytu i kontroli w organizacji
• Zarządzanie relacjami ze stronami zainteresowanymi w organizacji
• Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji
• Diagnoza systemu zarządzania wiedzą w organizacji
• Modele i narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
• Narzędzia ciągłego doskonalenia systemów zarządzania (np. Six Sigma)
• Polityka szkoleń w organizacji
• Skuteczność polityki motywacji w organizacji
• Ocena pracowników jako funkcja zarządzania zasobami ludzkimi
• Rola portali internetowych w rekrutacji pracowników
• Zarządzanie bezpieczeństwem informacji w organizacji
• Zarządzanie organizacją w procesach transformacji
• Benchmarking jako instrument doskonalenia organizacji
• Organizacje wirtualne w wybranych sektorach gospodarki
• Podejście procesowe w systemach zarządzania
• Zarządzanie organizacją w warunkach rosnącej fluktuacji pracowników
• Zespoły zadaniowe w zarządzaniu organizacją
• Diagnoza i projekt doskonalenia strategii zarządzania organizacją
• Ocena działalności otwartych funduszy emerytalnych
• Indywidualne konta emerytalne jako element systemu zabezpieczenia społecznego
• Ocena wybranych aspektów działalności firm ubezpieczeniowych i pośredników ubezpieczeniowych

Dr MONIKA JEDYNAK

• Zarządzanie łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie.
• Analiza procesu oceny i wyboru dostawców
• Strategie i rozwiązania logistyczne przedsiębiorstw
• Systemy informacyjne w przedsiębiorstwach
• Uwarunkowania wdrażania systemów informatycznych.
• Analiza procesów informacyjno-decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
• Analiza metody outsourcingu w przedsiębiorstwie
• Zarządzanie relacjami z klientami w organizacji (systemy CRM)
• Programy lojalnościowe przedsiębiorstw.
• Marketing w przedsiębiorstwach i instytucjach handlowych i usługowych.
• Elementy marketingu-mix w przedsiębiorstwie.
• Handel elektroniczny i formy działalności marketingowej w Internecie.
• Modele przedsiębiorstw opartych na wiedzy.
• Organizacja i narzędzia procesu kontroli w organizacji
• Uwarunkowania realizacji funkcji audytu w organizacji
• Projektowanie procedur w systemie zarządzania
• Analiza zdolności organizacji do wprowadzenia zmian
• Benchmarking jako narzędzie doskonalenia organizacji
• Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w organizacji

Dr IZABELA STAŃCZYK

• racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia
• rozwój zawodowy pracowników
• doradztwo personalne, zawodowe
• kształtowanie zatrudnienia
• realizacja funkcji personalnej w firmie
• systemy motywowania pracowników
• kształtowanie profili kompetencyjnych w firmie
• wdrażanie programów outsourcingu w przedsiębiorstwach
• realizacja programu outplacementu
• zagadnienia związane z zarządzaniem czasem i kulturą organizacyjną
• proces wdrażania zmian w organizacjach
• rekrutacja i dobór kadr

Dr MAGDALENA STUSS

• procesy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach
o planowanie w obszarze funkcji personalnej
o motywacja pracowników
o dobór i ocena
o rozwój na miarę XXI wieku
o nowoczesne narzędzia zwalniania pracowników
• zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach fuzji i przejęć
• modele zarządzania zasobami ludzkimi
• współczesne metody zarządzania przedsiębiorstwami (np. outsourcing, assessment center, benchmarking)
• kształtowania i oceny efektywności kadry menedżerskiej we współczesnych organizacjach
• analizy czynników wpływających na sprawną pracę menedżerów małych i średnich przedsiębiorstw,
• organizacje uczące się – organizacje wirtualne – organizacje inteligentne
• efektywności kadry menedżerskiej w organizacjach uczących się.
• innowacyjność przedsiębiorstw w ujęciu podmiotowym, procesowym i organizacyjnym
• zarządzanie wiedzą – wyzwaniem współczesnych gospodarek
• procesy zarządzania w firmach globalnych


Dr Marta Tutko


• Zarządzanie w instytucjach naukowych w Polsce.
• Zarządzanie jakością w szkołach wyższych.
• Zapewnienie jakości w szkołach wyższych.
• Instrumenty Procesu Bolońskiego/Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego.
• Zarządzanie zasobami ludzkimi w szkołach wyższych.
• Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego.
• Europejski Obszar Badawczy.


Istnieje oczywiście możliwość sformułowania własnego tematu pracy pozostającego w związku z zarysowaną problematyką

UWAGA
Studenci, którzy złożyli indeksy do zaliczenia II roku studiów mogą się wpisywać na seminaria telefonicznie lub drogą e-mailową na adres – ewa.glaudel@uj.edu.pl z kopią na adres – k.wrobel@uj.edu.pl



Kiedy trwał konkurs na JSF (zakończył się chyba w 2003 lub 2004) propozycje były dwie - od Boeinga i Northropa F-32 o nowocześnie i oryginalnie kształtowanym opływie (robił dziwne wrażenie, przy odrobinie fantazji nawiązać do angielskiego BAC Lightning :-) ) oraz Lockheed F-35 o bardziej konwencjonalnym układzie przestrzennym wykorzystującym doświadczenia z programu F-22 Raptor (ten sam producent). Podobnie jak przy F-22 wygrała propozycja bezpieczniejsza i bardziej konwencjonalna chociaż w praktyce i tak użyto tam zupełnie nowych technologii i rozwiązań od awioniki i sterowania do właściwej konstukcji kałuba.
F-35 to JSF czyli wspólny myśliwiec uderzeniowy dla wielu państw NATO. Europejscy producenci (głównie EADS ale także m.in. Fokker) będą wykonywać część podzespołów u siebie, podobnie jak to było z F-16 dla którego później w Europie stworzono i zrealizowano niezależne programy modernizacji wersji A/B czyli wersje MLU.
F-35 jest dzisiaj drogi i nie jest jeszcze seryjnie produkowany. Latają dwa prototypy jeszcze od czasu konkursu na JSF. Gotowe jest kilka egzemplarzy testowych, trwa produkcja serii próbnej i testów eksploatacyjnych w jednostce.
Ciekawe rozwiązania są w systemach obróbki danych i łączności. Zastosowano przetwarzanie rozproszone tworząc w samolocie coś w stylu internetu tzn nie ma jednostki centralnej, wiele rozrzuconych układów może przejmować funkcje pozostałych więc przy awarii jednego lub kilku nie ma problemu. Oprogramowanie jest pisane w języku ADA dla systemów rozproszonych i sprawiało wiele problemów bo była to pierwsza jego implementacja w tak specyficznych warunkach. Wszystkie dane wchodzące z radaru, czujników itd są przetwarzane symultanicznie przy czym nie ma stałych algorytmów tzn program dobiera płynnie metody pod specyfikę danych wejściowych co daje zupełnie nowe możliwości jeżeli chodzi o pracę radaru i przeznaczenie samolotu bo praktycznie "nie ma problemu" aby podczepić do niego opryskiwacz, wgrać program i mógłby opryskiwać pola :-)
Jest to więc system otwarty i dynamiczny który przechodzi choroby wieku dziecięcego - nie jest jeszcze stabilny, jego oprogramowanie działa w zupełnie innych sposób niż w typowych samolotach, zastosowano m.in. algorytmy "inteligentne" (głupie słowo - po prostu samouczące, fuzzy logic, wielokrotne przetwarzanie komparatywne itd) do sterowania aerodynamiką oraz wykrywaniem celów.
Konstrukcja to ciekawe silniki (bardziej nowoczesny z silnikiem GE) z nietypowym sterowaniem ciągiem i jego ukierunkowaniem (to nie jest typowy "zmienny wektor ciągu"), konstrukcja kompozytowo-lekkostopowa z zastosowaniem norm cywilnych w procesie produkcji (tak samo jak przy SSN Virginia - po prostu postęp techniczny i koszty).

Ogólnie - F-35 ma wielkie perspektywy, na razie jest z nim sporo problemów choć mniej niż kiedyś, oprogramowanie jest "trudne do opanowania" i lubi sie uwalać lub dawać dziwne wyniki, aerodynamika jest ciekawa (pod względem opływu posiada właściwość supercruise - przelotową prędkość naddźwiękową - pozostaje kwestia doboru silnika) ale wciąż trwa dyskusja ile pilotażu zostawić pilotowi a jaką część kontroli zwalić na komputer. Radar nieruchowy ze skanowaniem fazowym a projektowane jest zastosowanie radaru klasy tego z F-22 czyli "szepczącego". W środku komputery, wizualizacje i pilot który nie wie który przycisk wcisnąć (proponuję dołączyć tam złącze USB jak w nowym samochodzie żeby pilot mógł sobie podłączyć iPoda z muzą :-) ). Całość jest dość kosztowna ale przeszła już za sobą długą drogę i za kilka lat rusza produkcja seryjna do jednostek liniowych.

Kilka państw Europa Zachodniej partycypuje w produkcji wielu podzespołów i wdrażaniu we własnych jednostkach i szkoleniu. Kupno F-16 ma plusy bo producent jest tam co F-35, kontakty się przydadzą chociaż rozwiązania techniczne w F-35 to zupełnie coś nowego od reszty lotnictwa, w perspektywie umożliwi chyba płynne przejście do latających robotów bojowych bo zanosi się na to że obecnie projektowane myśliwce załogowe będą ostatnimi.

F-35 przeszedł już wszystkie testy techniczne włącznie ze zrzucaniem zasobników i działaniem wszystkich systemów elektronicznych. Jest parę rzeczy do poprawy i wygląda na to że będzie stanowić standard dla ostatnich myśliwców załogowych bo nia ma co oszukiwać że technicznie i perspektywami góruje nad Dassault Rafale i EF Typhoon nie mówiąc o innych wydumkach.

Polski nie stać na takie zabawy, najpierw musimy stworzyć system kontroli i obrony terytorialnej, dokończyć reformę logistyki, wyjąć więcej usług poza wojsko i wprowadzić jakiś system audytu bo nasi mundurowi nadal za bardzo się obijają. Stworzyć system wojny powietrzno-lądowej i stałych, gotowych sił interwencyjnych na misjach międzynarodowych (tutaj zrobiliśmy już część pracy). Właściwie większość zadań można przekazać automatom bezzałogowym, kilka polskich firm już je projektuje i sprzedaje za granicę i w kraju (np. do precyzyjnej kartografii i kontroli obszaru, aparat Hobbit i inne takie). Samoloty powinniśmy kupować wtedy kiedy państwo będzie mieć więcej pieniędzy na zmarnowanie. Bo taki jest efekt kupna myśliwców wielozadaniowych :-D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl