Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Nie piłem nowego napoju. Jeszcze nie :)

Kilka uwag co do oczekiwań dostępnosci piwa w sklepach wielkopowierzchniowych typu Tesco, Makro, real,-...

1. Asortyment tam jest ściśle określany przez centralę. I tylko na podstawie porozumienia z dostawcą (produkt, cena, miejsce na półce, logistyka, dodatkowe usługi, promocje itp). Niezależnie od tego, czy produkt ma znaleźć się w jednym, czy we wszystkich sklepach.
2. Na poziomie sklepu, można sugerować, aby kierownik stoiska wysłał (wysyłał) e-maile do Dz. Zakupów w centrali. O tym, iż liczne grono klientów zwraca uwagę na brak "Kolejorza". To mniej więcej wszystko, co można "wygrać" w sklepie.
2. Produkty o charakterze "lokalnym" mają status: niski priorytet - mały wolumen, mała marża i duży (relatywnie) nakład pracy. W ok. 75% przypadków, mimo, że piwo miałoby być dostepne tylko w sklepach poznańskich, transport musiałby odbywać się poprzez centralny magazyn sieci. Czyli tour: Czarnków - miejscowość miedzy Łodzią a Warszawą - Poznań.
3. Preferowani są dostawcy, którzy są w stanie płacić ogromne sumy za "wejście" produktu i za tzw. "półkę" (przykład kupna półki: real,- Franowo; to co tam idzie kasa KP za miejsce na regałach i lodówki to jest szok :) chyba z ponad 50% miejsca to ich piwa... ). Na "dzień dobry" opłata za tzw. wprowadzenie produktu do sieci to może być koszt porównywalny z ceną nowego auta w klasie "średniej".

Jeśli nie bedzie piwa "Kolejorz" na półce w ulubionym hipermarkecie, to naprawdę nie jest powód do grymasu niezadowolenia. To jest ciężki temat ...:)

Zresztą, czy to źle: część zysku ze sprzedaży piwa dla lokalnego klubu, część zysku dla lokalnych sklepikarzy. Wszystko zostaje u nas :)



MARKETING I LOGISTYKA
• e-marketing
• logistyka międzynarodowa
• PR
Absolwent tej specjalizacji zdobędzie kompleksową wiedzę dotyczącą współczesnych koncepcji i
narzędzi planowania oraz realizacji działań marketingowych i operacji logistycznych
przedsiębiorstwa, a więc praktycznej wiedzy o działań związanych z tworzeniem atrakcyjnej oferty
handlowej, oferowaniem i dostarczaniem dóbr i usług konsumentom oraz nabywcom
instytucjonalnym. W dziedzinie marketingu uzyska wiedzę i umiejętności praktyczne potrzebne do
prowadzenia badań rynku, kształtowania produktów zaspokajających potrzeby nabywców, ustalania
konkurencyjnych cen, prowadzenia negocjacji w biznesie, prowadzenia kampanii reklamowych i
innych działań promocyjnych, a także zarządzania marketingiem. W sferze logistyki student uzyska
wiedzę na temat operacji związanych z przepływem produktów w procesie zaopatrzenia
przedsiębiorstwa i dystrybucji oferowanych przez nie wyrobów. Absolwent będzie miał
specjalistyczną wiedzę na temat koncepcji, narzędzi i technik stosowanych w zakresie usług
transportowo-spedycyjnych, logistycznej obsługi klientów, zarządzania systemami logistycznymi.
Specjalność umożliwia przygotowanie do pracy w działach sprzedaży, m.in. na stanowiskach
specjalistów ds. marketingu, spedycji i transportu – w firmach produkcyjno-handlowych i
usługowych, a także do pracy na samodzielnych stanowiskach (w tym kierowniczych) w takich
firmach, jak agencje reklamy, agencje badań rynku, firmy transportowo- spedycyjne i logistyczne.
Przedmioty w ramach specjalizacji
• Plan marketingowy
• Marketing usług
• Marketing instytucjonalny
• Logistyka
• Logistyka zaopatrzenia
• Logistyka dystrybucji
• Komunikowanie w biznesie
• Marketing w małym przedsiębiorstwie
• Strategie public relations
• Marketing bezpośredni
• Psychologiczne podstawy badań marketingowych
• Psychologia marketingu
Tylko u nas! ścieżka e–marketing!
 Strategie i cele aktywności e-marketingowej
 Technologie, zasady budowy optymalnych instrumentów w internecie
 E-reklama, jak działa reklama online, typy reklam, zakup mediów
 E-PR, strategie, narzędzia, buzz communication, marketing w wyszukiwarkach, targetowanie
reklamy w wyszukiwarkach, pozycjonowanie, linki sponsorowane, strategia słów kluczowych,
optymalizacja strony docelowej, analiza efektów na podstawie Google Analytics
 dBase marketing, budowa jakościowych baz danych, marketing relacji, skuteczne działania w
sieci, filtry antyspamowe




...poważnie myśle o tym żeby rozkręcić taki interes, na wiosne 2010, bo teraz to już za późno. Ważna jest dla mnie każda wypowiedź negatywna czy pozytywna, chcę poznać opinię żeby wiedzieć czego sie spodziewać...

Pomysł dobry ale wymagający dużego zaangażowania (nie tylko finansowego). Zapewne jak już będziesz miała gotowy produkt w postaci wypożyczalni, opracowane trasy, mapki, informatory, dogadasz się z ludźmi w terenie w sprawie współpracy (stanice rowerowe na krótki popas, tymczasowe przechowalnie rowerów, transport powrotny busami z przyczepa dla rowerów itp.), to wtedy taka instytucja jak MWC w ramach swoich wytężonych prac i zaangażowania w rozwój turystyki wspomoże Ciebie zapewne jakąś krótką notką na swojej stronce. Na inną pomoc raczej nie licz - tam działalność opiera się na już gotowych produktach a nie na kreowaniu nowych.
Chcąc rozpocząć taką działalność już w przyszłym roku masz bardzo mało czasu. Sadzę, że powinnaś szukać wsparcia w dobrych firmach konsultingowych, których doświadczenie w pisaniu projektów i pozyskiwaniu środków finansowych dla małych przedsiębiorstw związanych z turystyką byłoby dużą pomocą. Powinnaś również szukać solidnych partnerów w celu rozwinięcia i realizacji swojego pomysłu. Zarówno partnerów instytucjonalnych jak i wśród grup pasjonatów, stowarzyszeń itd.
Ponadto musisz wyraźnie określić adresata czy będą nim mieszkańcy Malborka czy turyści. W przypadku tych drugich sprawa jest o tyle skomplikowana, że Malbork nie ma tradycji i nie jest miejscem tzw. turystyki pobytowej. Jest co najwyżej jednodobową noclegownią dla spóźnionych turystów. Aby mógł stać się bazą wypadową trzeba nieco więcej niż to co jest w dotychczasowej ofercie turystycznej. Może jakieś ciekawe informacje pomocne w rozwinięciu pomysłu uzyskasz w Elbląskim i Gdańskim oddziale PTTK. Jest to instytucja, kóra ma długie tradycje w turystyce kwalifikowanej więc tematy rowerowe na pewno nie będą im obce.
Poza tym możesz spróbować zaoferować swój produkt (wypożyczanie rowerów wraz z logistycznym przygotowaniem typu: trasy, zwiedzanie, przewodnik, i inne atrakcje) biurom turystycznym organizującym wycieczki do Polski. Możesz pomyśleć również nad powiązaniem tras rowerowych z np. odcinkami tras kajakowych z przesiadką grupy rowerowej na kajaki i kajakarzy na rowery.
Życzę powodzenia



Konferencja ma za zadanie przedstawić Państwu aktualny i przewidywany w 2011 roku ład prawny w zakresie gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi a także dostarczyć wiedzy na temat optymalizacji opakowań i procesów tworzenia opakowań w znanych i cenionych zakładach produkcyjnych.

Konferencji będzie towarzyszyło seminarium „Wymogi sieci handlowych wobec dostawców”, odbywające się w dniu 17 grudnia 2010r. Podczas niego przedstawicie sieci handlowych przedstawią wytyczne dla dostawców, najnowsze trendy w ekspozycji na półkach sklepowych. Do współpracy zaprosiliśmy przedstawicieli największych sieci handlowych w Polsce.

Udział w konferencji będzie dla Państwa cennym doświadczeniem – zarówno dzięki możliwości zdobycia przydatnej wiedzy, przekazanej przez najlepszych ekspertów, jak i dzięki okazji do wymiany doświadczeń w gronie praktyków dbających o najwyższą jakość opakowań.

Kluczowe tematy spotkania:
• aktualny ład prawny w zakresie opakowań i gospodarki odpadami opakowaniowymi
• zgodność polskiego ustawodawstwa z dyrektywą 94/62/WE w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych – tematykę przestawi współautor rozwiązań prawnych w Ministerstwie Środowiska – nowa Ustawa może wejść już od 2011 r.!
• konsekwencje planowanych zmian w prawie dla przedsiębiorców
• kompendium wiedzy na temat obowiązujących i przewidywanych oznakowań opakowań
• skuteczne metody zabezpieczania produktów przed uszkodzeniami mechanicznymi – case study
• opakowania gotowe na półkę – kompendium wiedzy – case study
• logistyka opakowań w wewnętrznym łańcuchu dostaw – case study
• minimalizacja kosztów przechowywania produktów jako wynik optymalizacji wielkości i kształtu opakowań
• rozmiar opakowania a rozmiar palety – praktyczne rozwiązania optymalizacji – case study
• opakowanie a środowisko – czyli jak zyskać spełniając wymogi ekologii i prawa
Powody, dla których nie może zabraknąć Państwa na konferencji:
• jest to spotkanie masterclass – praktycy dla praktyków, podczas którego eksperci przedstawią rozwiązania stosowane w codziennej pracy. Da to Państwu możliwość uzyskania konkretnej, praktycznej wiedzy a także możliwość wymiany doświadczeń w znakomitym gronie
• zaprezentowany zostanie aktualny ład prawny także w zakresie gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi a także projekt zmian w prawodawstwie dostosowujący je do prawa UE; Ekspert – Paweł Sosnowski współtwórca nowej Ustawy z ramienia Ministerstwa Środowiska nie ograniczy się do ich omówienia, lecz wskaże konsekwencje tych zmian dla Państwa Firmy
• znajdą Państwo w jednym miejscu uporządkowany ład prawny w zakresie oznakowania opakowań obowiązujący na terenie Polski i UE
• doświadczony praktyk przedstawi opracowane na podstawie wieloletnich doświadczeń kompendium: „Opakowania gotowe na półkę”, w którym zasugeruje jak zaprojektować opakowanie zbiorcze aby odpowiednio eksponowało produkty i nie utrudniało wyjmowania pojedynczych elementów – case study 3M
• dowiedzą się Państwo jak zapewnić bezpieczeństwo produktów nie zaniedbując estetyki opakowań zbiorczych – case study
• eksperci przedstawią zależności pomiędzy rodzajem opakowania jednostkowego a metodą zabezpieczenia produktów w transporcie – na konkretnych przykładach
• ekspert odpowie na pytanie w jaki sposób i w którym momencie projektowania opakowania, dostosować rozmiary opakowań zbiorczych do rozmiaru palet – jakie rodzi to oszczędności oraz jak je osiągnąć
• ekologia to nie tylko moda, potrzeba a także prawo - jak zyskać spełniając wymogi prawne i CSR – case study
• zaprezentowane zostaną nowości w zakresie opakowań zbiorczych – nowe technologie, rozwiązania
• podczas dnia specjalnego przedstawiciele największych sieci handlowych przedstawia wymogi jaki stawiają sieci wobec dostawców – case study
• ekspert Instytutu Logistyki i Magazynowania przedstawi stan prac nad ujednoliceniem kodyfikacji i odpowie na pytanie czy uda się wprowadzić jednolite kody dla wszystkich sieci hand

Serdecznie zapraszam na konferencję „Opakowania w FMCG – prawo, doświadczenia”, która odbędzie się w dniach 15-16 grudnia 2010r. w Warszawie.
Więcej: http://www.movida.com.pl/index.php?content=conferences_opakowania_fmcg_2010 var _r = document.referrer ? encodeURIComponent(document.referrer) : ''; var _w = encodeURIComponent(document.location.href); var _e = document.inputEncoding ? document.inputEncoding : document.charset; document.write('');

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl