Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

E. Mazanek - Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn część 1 ( pdf )



Spis treści:

1. Materiały konstrukcyjne
2. Podstawy obliczeń elementów maszyn poddanych obciążeniom zmiennym
3. Połączenia spawane
4. Połączenia wciskowe bezpośrednie
5. Połączenia gwintowe
6. Połączenia kształtowe
7. Sprężyny
8. Przewody rurowe i zawory
9. Wały maszynowe kształtowe
10. Wały korbowe





E. Mazanek - Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn część 2 ( pdf )



Spis treści:

1. Łożyska ślizgowe
2. Łożyska toczne
3. Sprzęgła mechaniczne i hamulce
4. Przekładnie zębate walcowe
5. Przekładnie zębate stożkowe
6. Przekładnie ślimakowe
7. Przekładnie obiegowe
8. Przekładnie cierne
9. Przekładnie pasowe





E. Mazanek: Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn
bardzo przydatna ksiazka do projektowania na PKM, duzo przykladow

tom 1:
materialy konstrukcyjne
podstawy obliczen elementow maszynowych poddanych obciazeniom zmiennym
polaczenia spawane
polaczenia wciskowe bezposrednie
polaczenia gwintowe
polaczenia ksztaltowe
sprezyny
przewody rurowe i zawory
waly maszynowe ksztaltowe
waly korbowe

tom 2:
lozyska slizgowe
lozyska toczne
sprzegla mechaniczne i hamulce
przekladnie zebate walcowe
przekladnie zebate stozkowe
przekladnie slimakowe
przekladnie obiegowe
przekladnie cierne
przekladnie pasowe






E. Mazanek - Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn część 1 ( pdf )



Spis treści:

1. Materiały konstrukcyjne
2. Podstawy obliczeń elementów maszyn poddanych obciążeniom zmiennym
3. Połączenia spawane
4. Połączenia wciskowe bezpośrednie
5. Połączenia gwintowe
6. Połączenia kształtowe
7. Sprężyny
8. Przewody rurowe i zawory
9. Wały maszynowe kształtowe
10. Wały korbowe




E. Mazanek - Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn część 2 ( pdf )



Spis treści:

1. Łożyska ślizgowe
2. Łożyska toczne
3. Sprzęgła mechaniczne i hamulce
4. Przekładnie zębate walcowe
5. Przekładnie zębate stożkowe
6. Przekładnie ślimakowe
7. Przekładnie obiegowe
8. Przekładnie cierne
9. Przekładnie pasowe





Bez hasła



Użytkownik "Piotr Głuszkowski" <piotrgluszkow@go2.plnapisał w
wiadomości


8% - Praca użyteczna parowozu


Bardzo uproszczony wykres, który odnosi się do typowego parowozu z
pojedynczym rozprężaniem pary, bez dodatkowych "bajerów". Już tylko różnica
w osiąganej mocy - z tej samej ilości paliwa - pomiędzy parowozami
wyposażonymi w przegrzewacz a tymi na parę nasyconą wynosiła 20-40% na
korzyść tych na parę przegrzaną. Wprowadzenie silnika sprzężonego dawało
kolejne kilkanaście procent wzrostu wydajności. Opalanie olejem zamiast
węglem - kolejne 20%... Użycie łożysk tocznych zamiast ślizgowych w
podwoziu, na czopach wiązarów i korbowodów - kolejne 20, nawet 30%...
Wykorzystanie spalin i pary odlotowej - pojawiły się dziesiątki mniej lub
bardziej udanych patentów, niektóre zastosowano w parowozach seryjnych...

Panowie, nie oszukujmy się, parowozy stały sie po prostu niemodne ;-)

Eksperymentalne konstrukcje parowozów z ostatnich czasów dowodzą, że
sprawność spalinowozu czy układu elektrownia cieplna/elektrowóz da sie
wyciągnąć i z parowozu... tyle, że koszty wyprodukowania sprawnego parowozu
będą znacząco większe...


A dla porównania jeszcze wykres lokomotywy spalinowej:
32% - Praca użyteczna lokomotywy spalinowej.


Ale tylko w teorii.  Przez połowę czasu pracy lok dymi w niebo bez sensu (to
jest taki standard), spada toto równo o połowę.

Pozdrowienia

JH



Adam Płaszczyca pisze:


Tak Ci się tylko wydaje. Chłodzenie to całkiem powazny problem,
szczególnie w silnikach majacych niezły stosunek mocy do masy.


Nie ma znaczenia - widziałem silniki mające 99% sprawności - przy 100kw
ten 1kW można odprowadzić powietrzem.


Dochodzi to tego wyważenie wirnika, dochodzi potrzeba zaizolowania...


Zartujesz prawda? Wyważenie silnika obracającego się np 3000obr/min?


Nie ma tak łatwo.


Jest łatwo.


| Znacznie większy wydatek energii, więcej materiałów o różnej twardości
| ,bardziej zaawansowana metalurgia oraz produkcja. Nie ma co porównywać.

Znów Ci sie wydaje. Spróbuj się zastanowić jakie blachy trzeba w
elektrycznym zastosować. No i jak je zrobić. Odlać czy odkuć się nei
da - musisz walcować. A walcarka to nie taka prosta maszyna.


Bosz... to łatwiej jest zrobić walcarkę czy odlewać z super hiper
lekkich stopów blok, głowice, łożyska ślizgowe, kute korbowody, super
dokłądnie wykonane wtryskiwacze pracujące przy 1000 stopni, pompe
wtryskową itd... Co to w ogołe porównujesz?

Pozdrawiam
Rafał




On Tue, 02 Sep 2008 09:54:34 +0200, The_EaGle <s@spam.comwrote:
Adam Płaszczyca pisze:

| Tak Ci się tylko wydaje. Chłodzenie to całkiem powazny problem,
| szczególnie w silnikach majacych niezły stosunek mocy do masy.

Nie ma znaczenia - widziałem silniki mające 99% sprawności - przy 100kw
ten 1kW można odprowadzić powietrzem.


Ja też w wyobraźni różne rzeczy widzę.


| Znów Ci sie wydaje. Spróbuj się zastanowić jakie blachy trzeba w
| elektrycznym zastosować. No i jak je zrobić. Odlać czy odkuć się nei
| da - musisz walcować. A walcarka to nie taka prosta maszyna.

Bosz... to łatwiej jest zrobić walcarkę czy odlewać z super hiper
lekkich stopów blok, głowice, łożyska ślizgowe, kute korbowody, super
dokłądnie wykonane wtryskiwacze pracujące przy 1000 stopni, pompe
wtryskową itd... Co to w ogołe porównujesz?


A po co odlewac lekkie stopy? Spalinowy ze zwykłego żeliwa ma więcej
mocy z kilograma masy niż elektryczny.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl