Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

Pajak a zawór już skompletowałeś? Jak tak i dalej jest źle to może on nie działa i trzeba by rozejrzeć się za innym.
Inną teorią, którą słyszałem od mechanika, który ponoć robił Comprex'y, jest możliwość wyrobienia się łożysk alternatora, który stawiając duży opór podczas kręcenia się zakłóca pracę turbiny (nawet oryginalne paski paski ślizgają się jak alternator ledwo się kręci)



wyglada na to ze nie ma łożyska jako elementu wymienialnego w napinaczu paska comprex.
w katalogu sprawdzal to gosc i wlasciwie trzeba cala rolke wymieniac za prawie 500 zł
bede musial dac na msze aby moje okazalo sie jeszcze dobre gdy sie zdecyduje na wymiane paska

A moze koles na Rydygiera sie pomylił i jest łożysko wymienialne w tym napinaczu - podobnie jak w napinaczu paska alternatora (tam jest na bank)

jesli nie to czy jest alternatywa zamiennika dla tego napinacza ?



Witam.
Chciałbym zapytać szanownych kolegów z forum o smarowanie sprężarki comprex.
Z tego co się dowiedziałem (wyczytałem na forum) łożyska tej sprężarki zostały posmarowane w momencie jej składania (kilka- kilkanaście lat temu). Jest to ponoć głównym powodem psucia się tych sprężarek.

I teraz moje pytanie: Czy ktoś na forum smarował sam te łożyska w celu przedłużenia trwałości sprężarki?
Jesli tak to czym?
Dodam, że mam na myśli smarowanie sprawnej turbosprężarki z końcowym (160.000) przwidywalnym przebiegiem.
pozdrawiam.



Witam gstr. Mam pytanko co do turbiny. Nie tak dawno przywiozłem sobie mazde 626 COMPREX 1996roku, przywiozłem ja z Austrii. Silnik jest rewelacja ogólnie stan techniczny super, wchodzę do samochodu i pale go za jednym pociągnięciem.Niestety jedynym mankamentem jest fakt, ze łożyska w turbinie przenoszą hałas rurą co daje efekt dosyć sporego hałasu. Ogólnie nie miałem jeszcze możliwości ale wstępnie sprawdzałem na trasie przy 130km/h lekki gaz i przy wciśnięciu do połowy gazu turbinka sprawiała sie swietnie (dało sie odczuć) mało tego ładnie słychać słynny "pogwizd". Moje pytanie takie czy potrafi gstr zregenerować łozyska czy wogóle da sie je nasmarować czy wymienic.Moje pytanie nie jest dość sprecyzowane poniewz nie potrafie sobie na dzien dzisiejszy wyobrazic jak to wygląd. Chce tą misje powierzyć odpowiedniej osobie, na początku chce jednka uzyskac wstępne informacje Pozdrawiam



Witam jeżdżę już moja mazdą rok czasu jakieś 2 tygodnie temu powstał problem stała się strasznie słaba zapala z dotyku i wkręca się na obroty podczas jazdy też niema z tym problemu lecz powyżej 2500 zaczyna straszne dymić (na czarno) podejrzenie padło na wtryski wykręciłem je i sprawdziłem rozpylają jak nowe maja właściwe ciśnienie otwarcia (nie leją) kolejne podejrzenie padło na pompę wtryskową że ciśnienia nie wytwarza bo kat wyprzedzenia wtrysku jest raczej prawidłowy bo wcześniej chodziła rozebrałem pompę ale okazało się że łopatki są ok. i pompie nic nie dolega następnie sprawdziłem intercoller i zawór startowy było trochę sadzy ale bez przesady na wszelki wypadek wyczyściłem oba elementy teraz została już tylko jedna rzec comprex paski są nowe i oryginalne łożyska nie hałasują nie ma objawów uszkodzenia wiec co musie stało i dlaczego jak ktoś może mi pomóc był bym wdzięczny czy można to jakoś szybko naprawić. Bo teraz jazda jest bardzo uciążliwa rozpędzenie trwa wieki a jak bym chciał trochę szybciej się rozpędzić to robie straszną zasłonę dymną



Jeśli ktos potrzebuje sprężarki do comprexa używanej to wiem gdzie są jeszcze 3 do sprzedania w cenie 1800-2000pln. Stan tych sprężarek jest zadawalający, łożyska jeszcze cicho chodzą ( w dwóch ). Napewno dużo na niej się nie pojeździ, ale jak ktos rozwalił całkiem to może mu się przydać info gdzie kupić!



Nie próbuję być lepszy od konstruktorów mazdy.Zamieniłem oryginalne łożyska na odpowiednie typowe. Sama konstrukcja łączne z przepływem czynnika smarującego jest analogiczna.Co do luzu C3.Nie występują żadne wibracje nawet przy 4000 obr/min.
Zastosowałem łożyska ciche przy których koszyk wykonany jest z odpowiedniego tworzywa
nie ze stali (tak samo jak oryginalnie).Przejechałem na nich ok.6000 km jak się przy 10000 rozwali to wam to dokładnie opiszę.
Nie mam zamiaru zarobkowo wykonywać regeneracji comprexa bo to forum nie służy do robienia kasy tylko do wzajemnego pomagania sobie sympatyków samochodów marki mazda
Więc nie jestem niczyją konkurencją.
Pozdrawiam wszystkich sympatyków marki mazda.
Zdrowych i spokojnych Swiąt Bożego Narodzenia.



Czynnikiem smarującym jest smar znajdujący sie w łożyskach i przestrzeni międzyłożyskowej.Odnośnie łożysk mogę powiedzieć tylko że srednica kulek jest analogiczna do średnicy kulek oryginalnych comprexa identyczna jest także śrenica biężni po której kulki sie toczą.bałem się stosować większych srednic bo idzie za tym większy opór toczenia przy większych prędkościach obrotowych im mniejsze łożysko tym możliwa jest większa prędkość obrotowa. W każdym katalogu łożysk podane są max prędkości obrotowe pracy różnych łożysk w smaru i oleju .Przy większych średnicach comprex może nie spełniać założenia mazdy 2% mocy silnika.Na razie wydaje sie być O.K. Przed założeniem podczas prób wytrzymywał bezproblemowo ok.30000obr.Nie grzejąc sie zbytnio.jak sie rozsypie będe pisał.Pozdrawiam





Problem polega na tym, że podczas przyspieszania, gdy silnik osiąga już własciwe obroty dla danego biegu, coś spod maski zaczyna "syczeć" przez około 5 sekund....po zmianie biegu na wyższy problem znika na pare chwil by powrócic znów, gdy silnik osiągnie obroty odpowiednie dla wrzuconego biegu.......

Powiedzcie co to moze być???
Lożysko w turbinie czy może skrzynia biegów???

Dajcie znać kochani....................




comprexa nie rozbierzesz

chodziło mi o przewody od comprexa do IC i z powrotem

jeśli chodzi o spadek mocy to zgadza się, i jak pisałeś jest minimalny, jednak miałem na myśli samego comprexa, Jest tam łożysko które chodzi na sucho przez co dostaje mocno popalić, gdyby było chłodzone olejem autko miało by prawie taką moc jak na zimnym silniku, no i comprex miał by dłuższa żywotność



w Comprexie jak i w większości diesli z tamtych lat bieg 1 jest krótki (powinno sie tylko ruszać i konieć) bieg 2 w Comprexie(jeśli jest naprawde sprawny i jest dobry ON) ciągnie mocno do przodu niczym benzyna od najniższych obrotów - czuć to wyraźnie,bieg 3 jest juz dłuższy ale to normalne w dieslach - dlatego są takie elastyczne. Druga sprawa że nie musisz tak katować fure żeby sprawdzić czy silnik jest ok - jeśli ci przydymia w momencie jak dajesz gaz do spodu to tak musi być - na to nie ma rady - diesel ma jedną dawke i nie ma siły żeby w takim gazowaniu przepalił cały ON - coś musi wyrzucić jak nie może zjeść - poprawna jazda i dynamiczna zmiana biegów to max 3000obr/m. Poprawne obroty to 850 obr/m. Jesli trzęsie to sprawdź poduszki i mocowanie samego silnika ew. skrzyni biegów - u mnie nic nie trzęsie . Jesli chodzi o Comprex - zgadza sie troszke słychac jak pracuje ale tylko jak są oborty od 2000tyś - ale to narmalne(mnie tam się podoba dźwięk Comprexa) podobnie jak Turbina zwykła tylko z tą różnicą że tutaj są spaliny i łożyska - na wolnych obrotach nie powinno być jej słychac - jeśli buczy to musisz wymienić lub zregenerować . Prędkość max. tego auta to ok. 170 km/h(w sumie to nie V6).
To tak z mojego doświadczenia - więcej sie dowiesz od Jaksy




to znaczy ze wymieniałeś łożyska? ile ma kilometrów twoja 626

nie u mnie wszystko jest na razie git. dobiega do 150kkm , ale opinia jest ze comprex sie wali dosycz czesto przy przebiegu 140-160kkm ze wzgledu na ciezkie warunki /glownie sadza/ w jakich pracuje

my tu mamy zasady ze jezeli chodzi o sprezarke to filtry,oleje,paski wszystko oryginalne i the best zakladamy



A może nasz kolega nie odróżnia silnika typu comprex od samej sprężarki comprex - bo wtedy rzeczywiście ośka i półośka, łożysko itp. mogą być przymocowane do "comprexa" (czytaj: silnika)...

To co powyżej jest zupełnie niejasne więc z dywagacjami poczekajmy na wypowiedź kolegi jurka.



mam pytanie jakim łożyskiem mozna zastapic to zużyte w comprexie wiem ze mozna bo rozne firmy to robią ,ale ceny powalają ,jeden gosc mowil ze mozna podpasowac od pompy wodnej jakiegos auta ale nie wiem jakiego .Napewno wiaze sie to z malymi przerobkami ale jak ma dzialac to czemu nie jezeli ktos wiem jakie łożysko zastepcze mozna wlozyc do comprex to bardzo prosze o rade ...z gory wielkie dzieki



Siema. Na sell idzie wiele czesci :
-rama :Eastern bikes traildigger 20,5 raw + stery sputnic + support superstar spanish bb 19mm = 250zl
-rama :wtp reason 20,5 czarna waga: 2,4{tyczy sie tez easterna } 150zl
-wideł :volume genesis czarny 950gram dozywotnia gwara 220zl
-wideł seryjny wtp reason 60zl
3 kierownice :
-sunday triuph 8" biala dozywotnia gwara + gripy primo wall 140zl
-kiera salt 7,5" biala + gripy volume 60zl
-kiera united 7,5 nieznam modelow 30zl
2korby :
-fmb seryjny marauder 09 50zl
-salt am czarna 50zl
2siodla:
-eclat complex czarne 60zl (sprzedane)
-od seryjnego fita jakiegochs (kanapa) 30zl
przednie koło:
-salt seryjne od wtp reason + opona khe mac street 2.1 120zl
-mostek salt cnc czarny 20zl
piasta :
salt pro cassete 10 t lozyska maszynowe czarna stan idealny 36cipek 120zl (sprzedane)

wiecej info na gg :6217729

Przednie koło
piasta :wtp supreme bolt biala
obrecz :odyssey hazard lite czarna
szprychy :sapim leader czarne
stan:idealny 0 rys + do tego hub guard g-sport
NIESPRZEDAJE NA CZESCI !!!

http://w.fotka.pl/0a14287494.jpg



ogólnie to jak wpakujesz 1000zeta w neigo ponad kg odchudzisz(tak mi się wydaje:P bo zamiast kiery i mostka wsadzisz khe anhor za 350 zeta , zamiast siodła eclat complex za 80 zeta, na oponkach sie nie znam ja bym CI polecał maxxis mirracle ale to waży 800g więc niewiem a tak to se znajdziesz jakieś lekkie ostatnio czytalem używka za 30 zeta niecałe 300gram:D chyba sie oplaca .zamiast tych alexów wsadź te dartmoory chyba forestery czy niewiem jak to sie pisze za 59 każda ok400gram jedna waży:D jakieś lightowe dętki śróbki wymienne za 20 zeta z dartmoora kupisz to masz ponad 2,5 raza lżej niż na tych zwykłych jeszcze łożyska na maszyny wymienisz niewiem ile kosztują:P i jak starczy to wideł primo strand czyniewwiem jak to sie pisze:P
a z opon to za 125 masz odyseye frequency g z waga 389 albo khe macy za 135 masz od 270 do 420 ale wg mnie te opony są !^$!#%$#$!@ i lepiej nie martwic sie wagą i kupić cos tańszego bo mocniejszego itp a tak to dobrą opone znajdziesz z wagą 500,600g i nie koniecznie drogą



jak coś tutaj jest spis części tego easterna.
*Rama:Eastern 1020 Dt CrMo,zintegrowany zacisk siodła ala “Grim Reaper”
*Widelec:Macneil ID full CrMo(dożywotnia gwarancja)
*Stery:RMD
*Piasta przednia:alloy shell-kulki
*Piasta tylna:LB-9 Kaseta-kulki
*Korby:Eastern Shaft CrMo
*Suport: Mid BB (łożyska maszynowe)
*Kierownica:Eastern Full CrMo
*Pedały:Wellego-> Octane One Static
*Sprocket: Eastern Medusa 25t
*Obręcze przód: Jednokomorowa Eastern
*Obręcze tył:dwuścienna Weinmann Alloy
*Opona tył: Eastern Burnout 20x 2.1''
*Opona przód:Eastern Curb Monkey 20x 2.3''
*siodło:Eclat COMPLEX,lub kanapa od moongosa
*łańcuch:Salt Halflink
*barendy No Name
*Mostek:Eastern Front Load Aluminium
*Gripy:Coalition Team

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl