Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...
Sprawdzę w domu jeszcze raz czy nie popełniłem błędu aptekarskiego spisując oznaczenie. Generalnie chodzi o te łożyska:
Czyli na odkopanym katalogu Shanghai Gems (wilekie dzięki!!!) będą to te z oznakowaniem ZZ (shielded). Pytanie które to. Na oko rozmiarami pasuje 608ZZ (22x7).
Pozdrawiam.
Chodzi mi o zupełnie inne gumki, takie co na wahaczu sa malutkie, obejmuja drążek. Nr GM 3 50 130 - 2 szt. Trzynmaja się na 1 śrubie 16-stce ale dostęp upierdliwy...
1. dostęp upierdliwy rozumiem
2. że jedna śrubą trzymane ok - najwygodniej podnieść obydwa koła
(cały przód do góry) i naczej będzie napręzenie i cięzko założyć obejmę
3. ale nie rozumiem " na wahaczu są malutkie" ... wahacz do drążka stabilizatora nie ma nic wspólnego ...chyba że to jeszcze inne gumki :roll:
coś tanie te gumki u Ciebie Sqaushu
http://www.opel-czes...wa=gum&model=21
pamiętaj że są dwa modele 16 i 18 mm w zależności od przed czy po lifcie ....
i w katalogach nazywane jest to czasem łożyskiem :D
To nie te gumki :)
bylem osobiscie i te gumy, o ktorych mowicie to te od stabilizatora do ktorego jest lacznik dokrecony tak?No wiec kosztuja 8 zl za szt. Wiem juz o co Wam chodzi. Rzeczywiscie najlepiej uniesc caly przod a mam jak bo kupilem sobie niedawno koziolki do podpierania autka :P Ale latwo to pewnie i tak nie bedzie. Jednak podejme sie sam tej sprawy. Tylko nie wiem jakie niespodzianki utrudniajace mnie czekaja bo te gumy to jakby nic szczegolnego. Odkrece lacznik u dolu z obu stron i odkrecam stabilizator i wymieniam gumy tak to widze zanim tam zagladnalem a czego mam sie spodziewac? Gumy w sklepie kolega mi dobral po numerze od Witboj'a - dzieki. Inaczej nawet nie doszedl bym o jaka gumke Wam chodzi bez zdjecia :)
To jak z hamulcami przód o które pytałem ..?
już pisałem odpowiedź kolego wyżej
http://forum.vectrak...ost__p__1279661
Dobre ceny,odezwe sie. a lożyska niema lemfordera?
w katalogu mam tylko te ceny. o Lemfordera musiałbym osobiście spytać. jak coś to na gg mnie łap
Niewiem jaki to model to orientacyjnie mi powiedz jaki jest przedzial cenowy :)
Ceny w zależności od typu przekładni od 650 zł do 1500 zł
Niewiem jaki to model to orientacyjnie mi powiedz jaki jest przedzial cenowy :)
Ceny w zależności od typu przekładni od 650 zł do 1500 zł
po ile masz nowe łączniki stabilizatora na przod z lemfordera do Viki 2.0 DTI polift, a takze tuleje od wahacza wzdluznego ktore ida pod próg tez lemfordera
łącznik przód 63 zł a tuleja 50 zł
Przeważnie są mądre katalogi od tego jaki olej zalewać do jakego samochodu, i tego się trzymaj. Możesz jednak sobie zażyczyć rzadszy lub gęstszy - różnica tu polega na tym że na gęstym oleju zimą, kiedy olej nie będzie jeszcze rozgrzany będą dość ciężko wchodziły biegi. Na rzadszym oleju będzie lepiej, ale jeśli będą nieszczelności w skrzyni biegów mogą zacząć się wycieki. Dla tego proponowałbym taki jak przewiduje producent jeśli do tej pory nie miałeś wycieków, ani problemów w zime ze zmianą biegu. Natomiast jeżeli chcesz tylko dolać oleju musisz wiedzieć jakim była skrzynia olejem zalana i dolać oleju o tych samych parametrach. ;)
No i jeszcze jedna sprawa. Czy wymieniałeś cały komplet sprzęgła czy tylko tarczę? Bo widzisz, na luzie najczęściej potrafi klekotać i szumieć łożysko oporowe, choć czasem jak marny producent to i nowe też szumią.
Użytkownik driveron edytował ten post 16 listopad 2007 - 09:06
Pomozcie mi ktos moze z was ma dostep do niemieckich katalogow czesci opla. Pytanie szczegulnie do tych co siedza w niemczech.
Chodzi mi o nr czesci do skrzyi F-28, ktora w polsce jest nie robieralna, a w niemczech mozna do niej dostac czesci.
Sa to:
1. Synchronizator 2 biegu--------(Po niemiecku)----Synchronring 2 gang
2. Synchronizator 1 biegu--------(Po niemiecku)----Synchronring 1 gang
3. Lozysko igielkowe--------------(Po niemiecku)----Nadelkranz
4. Lozysko oporowe sprzegla----(Po niemiecku)----Drucklager
5. Poduszka skrzyni biegow od strony chlodnicy.
Pomozcie prosze. Spieszy mi sie z tym.
Jak masz pompę przy rozrządzie i tur ci nie podnosi za szybko, to pewnie jest ta o mniejszej wydajności. Z katalogu wynika że były tam montowane pompy o wydajności 32L (nr. kat. z napędem 7245-4151) i 40L (nr. 7245-4152), ze sprzęgiełkiem lub bez.
Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..
Podobnie jak pompy filtry również są dwa, nr. kat. 7011-4550 to ten standartowy z obudową i 50.425.901.
Powinieneś sprawdzić jaką pompę i filtr masz żeby po ewentualnej modyfikacji było wszystko ok.
Wybacz że tak się rozpisałem o tym filtrze, bo znam przypadek ZETORA gdzie właśnie dołożona była mocniejsza pompa i jak rozsypało się łożysko w skrzyni to niestety filtr nie spełnił swojej roli i zaczęły się kłopoty.
ZETORY serii 52xx do 77xx miały pompy montowane pod tylnym mostem o wyd. 32L (z tego co wiem to seria 33xx do 73xx również) tylko niektóre szczególnie sprowadzane z zachodu mają dołożoną inną pod chłodnicą, ale to było robione na własną rękę.
bylem wlasnie sprawdzic u siebie jak to wyglada w 2266 i do tego sprawdzilem w katalogu. wiec tak: od strony schodkow nie mozesz tego wyciagnac bo na wysokosci tej zmijki jest juz zmijka wyciagajaca ziarno ze zbiornika, poza tym to korytko w ktorym chodzi Twoja zmijka ma zaspawana scianke z dziura tylko na lozysko. mozna jedynie wyciagac w strone przenosnika niedomlotow, po wczesniejszym jego demontazu. z obu stron jest ulozyskowanie ktore z pewnoscia nie bedzie chcialo puscic na zwykle pociagniecie. obawiam sie ze trzeba bedzie zdemontowac tez zmijke wyciagajaca ziarno ze zbiornika zeby sie dobrac do lozyska...