Żyla, żyletka, śmierć.Aniele usłysz moje myśli,które uciszyleś ...

kulowe ))))))))
ok sa one stosowane ale czy nam zalezy na super hiper dokladnosci? na poczatek to zwykla trapezowa (nie mowiac ze na metrycznej tez ludzie sliczne maszynki buduja) caly problem w kasowaniu luzu ale to da sie zalatwic na kilka sposobow. bo co do dokladnosci to sruba chocby najtansza to moze miec niedokladnosc na 1 zwoju np. skok nie 1mm a np 1,05 a ze sruba sklada sie z powtarzalnych elementow (zwojow) o podobnym odchyleniu to blad nie jest przypadkowy i wymiar moze byc jedynie minimalnie przeskalowany ale z zachowaniem proporcji. co do elektroniki to pytanie skierowane do Mrozika wiec sie nie bede wychylal. napisze tylko ze problem nie jest zbyt skomplikowany sa gotowe schematy wystarczy poszukac albo jak ktos zechce to moge pomoc w szukaniu. mozna tez kupic gotowe zmontowane uklady...
Edyta: aaa i prowadnice to tez w zupelnosci wystarcza prety szlifowane np z duzych drukarek, lozyska idealne by byly liniowe ale jak ktos zrobi z jakiegos poliamidu (polecam tekamid) to tez bedzie git...
pozdrawiam



26 stycznia(godz 18)-dla osób które były na wykładzie ostatnim i ci którzy chodzili na wykłady
28 stycznia- dla pozostałych
FORMA-ZALICZENIA USTNIE (3 pytania)
Zagadnienia egzaminacyjne

1. Struktura krystaliczna żelaza, odmiany alotropowe
2. Defekty sieci krystalicznej: punktowe, liniowe (dyslokacje), powierzchniowe
3. Dwuskładnikowe układy równowagi: z roztworem stałym ciągłym, z eutektyką, perytekty¬ką, fazą międzymetaliczną, z przemianami w stanie stałym: alotropową, eutektoidalną
4. Wykres równowagi żelazo-cementyt (Fe-Fe3C)
5. Podział stopów żelaza ze względu na skład chemiczny i technologię: stale niestopowe i stopo¬we; staliwa, żeliwa
6. Żeliwa: podział, struktury, właściwości, zastosowanie
7. Wyżarzanie: ujednoradniające, normalizujące, zupełne, rekrystalizujące, odprężające
8. Wykres CTP; przemiana martenzytyczna i bainityczna
9. Hartowanie: zwykłe, stopniowe, izotermiczne
10. Hartowanie powierzchniowe
11. Hartowność stali
12. Odpuszczanie
13. Ulepszanie cieplne
14. Przesycanie i starzenie; utwardzanie dyspersyjne (wydzieleniowe)
15. Obróbka cieplno-chemiczna: nawęglanie
16. Klasyfikacja stali według PN-EN
17. Stale konstrukcyjne niestopowe i stopowe
18. Stale narzędziowe i szybkotnące
19. Stale odporne na korozję: nierdzewne, żaroodporne, żarowytrzymałe
20. Aluminium i jego stopy: siluminy, durale
21. Miedź i jej stopy: mosiądze, brązy
22. Materiały na łożyska toczne i ślizgowe: stale łożyskowe, stopy łożyskowe (babity)
23. Materiały cramiczne
24. Kompozyty




irek,
Dlaczego dwumas jest podatny na awarie, to samo się nasuwa. Sprężyny skrętne są bardzo daleko od środka układu, a zatem wystawione są na działanie o wiele większych sił skrętnych niż to ma miejsce w przypadku tarczy ze sprężynami skrętnymi (jednomas). Do tego dochodzi złożona konstrukcja dwumasu. Animacja pokazuje równocześnie, że dwumas o wiele silniej tłumi drgania / oscylacje.


Leo do nie do końca jest tak jak piszesz.
1. Podatny na awarie jest dlatego, że ma skomplikowaną budowę i łożyskowanie dwóch mas w centrum - powoduje to duże obciążenie tego łożyska. Dodatkowo sprężyny poddawane są dużym odkształceniom liniowym a opierają się o gumy, które tłumią drgania - te gumy się szybko wypracowują.
2. Jeśli sprężyny są daleko od środka czyli na dużym promieniu R, to aby przenieść pewien moment są poddawane dużo mniejszym siłą ponieważ M=FxR,
3. Sprężyny w jednomasie poddawane są ok 2-3 krotnie większym siłom ale ulegają mniejszym odksztaceniom liniowym. Dlatego wolniej się wypracowują. W klasycznym srzęgle drgania amortyzuje sprężyna a wygasza tarcie pomiędzy piastą a kołem w tarczy sprzęgłowej. W dwumasie drgania pochłaniają sprężyny + guma, wygasza zmiana energii w ciepło w gumie.
4. Odkształcenie całego sprzęgła (zdolność do pochłoniecia pewnej dawki energii) jest całką z LxdM gdzie L(alfa) - kąt odkształcenia, M - moment odkształcenia sprzęgła. Jest ona porównywalna dla obu sprzęgieł tylko przy sprzęgle klasycznym może być inne narastanie momentu (bardziej narasta moment w funkcji kąta ugięcia) a całkowity kąt odkształcenia może być porównywalny.



http://www.lwiatko.org/dl/2007/2007-ILic.doc

Cześć

Czy mógłby mi ktoś pomóc z zadaniem 5?


5. Samochód o masie 1000 kg, zużywając 1 litr benzyny, może przejechać kilkanaście kilometrów. Ciepło spalania benzyny to 70 MJ/litr. Na jaką wysokość można by podnieść ten samochód, gdyby można było wykorzystać na to całą energię ze spalenia 1 litra benzyny?
A. Również kilkanaście kilometrów. B. Kilka kilometrów.
C. Kilkaset metrów. D. Kilkadziesiąt metrów. E. Inna odpowiedź


Podobnie nie wiem jak zrobić 25:


25. Jaką wartość ma prędkość liniowa środków kulek łożyska? Wewnętrzny pierścień ma promień
3 cm i obraca się z prędkością kątową 10 rad/s. Pierścień zewnętrzny ma promień 5 cm i jest nieruchomy. Kulki toczą się bez poślizgu po powierzchniach pierścieni.
A. 12 cm/s. B. 15 cm/s. C. 18 cm/s. D. 30 cm/s. E. 40 cm/s.



Pozdrawiam




zastanawia mnie tylko ten rozkład prędkości... Mam to rozumieć tak, że mała kulka "ma" liniową v od dużego koła, a od ściany łożyska nie "dostaje" nic i tak na środku wychodzi 0,5v? Tak to trzeba sobie tłumaczyć?
wiesz jak wygląda rozkład prędkości wypadkowych dla punktów na toczącym się okręgu?
Punkt na dole ma prędkość wypadkową równą zero, środek ciężkości ma predkość v` , a punkt nad środkiem ciężkości ma predkość 2v`
W tym zadaniu możemy tak traktować, bo kulka toczy się bez poślizgu.




Tomku , hehe , nie chce tak co chwila się wymądrzać ale jakbyś
na spojrzał Srimoka to ma łożysko liniowe na popychaczu.



Czesc.

Poszukuje porzadnego sklepu metalowego, ktory mialby na stanie rzeczy w
stylu lozysk liniowych, wozkow, prowadnic, dlugich srub trapezowych,
itd. itp. Czyli takie "zrob to sam", ale nie "wystrugaj sobie sam".
Sprzet nie musi byc z najwyzszej polki.

Grupa pomoze, prawda? :)


Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= [email]WRonX@-CUT-WRonX.NET[/email] =] [= [url]http://WRonX.NET[/url] =]
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ]
[ GCC d- s+:- a-- C++ US P+ L+ !E W+++ N+++ w++ !O M-- !V ]
[ PS Y- t-- X+++ R+++ tv- !PGP b++ DI++ D+ G+ e h! r++ y? ]



[color=blue]
> Poszukuje porzadnego sklepu metalowego, ktory mialby na stanie rzeczy w
> stylu lozysk liniowych, wozkow, prowadnic, dlugich srub trapezowych,
> itd. itp. Czyli takie "zrob to sam", ale nie "wystrugaj sobie sam".
> Sprzet nie musi byc z najwyzszej polki.
>
> Grupa pomoze, prawda? :)[/color]

Jest kilka sklepów przy Kalwaryjskiej.

zyga



Dnia Mon, 19 Jan 2009 13:00:07 +0100, WRonX napisał(a):
[color=blue]
> Poszukuje porzadnego sklepu metalowego, ktory mialby na stanie rzeczy w
> stylu lozysk liniowych, wozkow, prowadnic, dlugich srub trapezowych,
> itd. itp. Czyli takie "zrob to sam", ale nie "wystrugaj sobie sam".
> Sprzet nie musi byc z najwyzszej polki.[/color]

Pod latarnią.... Na Gromadzkiej masz Specjala... Wręcz na rogu Stróży
Rybnej.

--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688
___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198
_______/ /_ Wywoływanie slajdów [url]http://trzypion.pl/[/url]
___________/ GG: 3524356



Witam,

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć w jaki sposób zrobić niewidoczny mechanizm przesuwu ścianki (np. płyty lakierowanej MDF) maskującej wnękę w ścianie? Rozmiar plyty to 0.8-1m na 1.6m. Myślałem o jakiś rolkach, ale to wymaga listwy prowadzącej wybiegającej poza obrys maskowanego otworu, więc odpada. Myślę raczej o jakis solidnych wałkach prowadzących w płycie i łożyskach (ciernych/liniowych) przymocowanych do ściany. Ale czy to się da zrobić za jakieś sensowne pieniądze? Byłbym wdzięczny za pomysły/porady.

A gdyby jeszcze do tego ktoś podpowiedział jak zrobić napęd na pilota, to padnę na kolana z wdzięczności :lol:




Skracamy łańcuch i poprostu omijamy wózek przeżutki zakładając łańcuch na zębatkę w miarę liniową do przedniej koronki. I co można jechać ? Koszt najprostszego wypinacza to ok. 25 zł Jak się ma poziome haki, to można. Kiedyś próbowałem tak zrobić i łańcuch ciągle spadał.

Z awarii miałem pęknięcie osi wkładu suportu, kilka złamań osiek, rozwalenie miski sterów, rozwalenie przerzutki tylnej, mocne skrzywienie koła (uniemożliwiające jazdę), oderwanie się rantu opony od reszty, mimowolne rozkucia łańcucha, padnięcie łożysk wkładu.




  Witam. Mialem podobne objawy tzn. zaczelo sie od wibracji na biegu jalowym, najbardziej odczuwalne na zimnym silniku i odglosy jakby chrubotania od strony skrzyni, objawy ustepowaly po rozgrzaniu silnika , pozniej doszlo szarpanie przy spokojnej jezdzie na 3-cim i 4-tym biegu ,an na koniec przed sama wymiana nawalalo az sie kiszki przewracaly i popiskiwalo. Niestety padla dwumasa, czemu sie nie dziwie. Autko ma wirusa:diabelek::diabelek::diabelek:. Moc i niutki poszly w gore wiec skrocil sie czas eksploatacji sprzegla. 158tys tyle wyrzymalo a wirusa ma od 70tys. Dla tych ktorzy chca pojezdzic jak najdluzej na ori. dwumasie rada - nie butowac autka ponizej 2tys obrotow. Jak dostalem dwumase od mechanika mialo straszne luzy osiowe i liniowe i to dlatego tak nawalalo, tarcza i docisk jeszcze byla wmiare a wysprzeglik juz konczyl swoj zywot(piski). Udalo mi sie wyrwac nowy komplet sprzegla i dwumase Sachsa za 1.900zl, wysprzeglik (Luk-a) 599zl i robocizna 600zl :568: ale wymieniane byly jeszcze uszczelniacze i olej w skrzyni, wywazane wszystkie kola + pare nowych dupereli typu sroby i nakretki, obejma lozyska polosi. Za sama wymiane znajomy mechanik zawolal 300 ale jak robic to porzadnie. Pyklo 15tys i jak na razie miodzio.
Sprawdz poduchy, mala dwumase od napedu osprzetu, jak to nie to stawiam na dwumas.
Pozdro.:one:



Z oczewistych roznic widocznych golym okiem sa:

- inne wydechy (nierozbieralne, brzydsze i cichsze 71dB a w 51J chyba 82dB - to w zwiazku wejsciem normy czystosci spalin i norm halasu)
- alternator w 3KM na wale. Dziwne bo rozwiazanie alternatora za silnikiem jest w diversionie i we wczesniejszych modelach xj 600 ale 3KM ma inaczej. Z tego co slyszalem to powodem jest grzanie sie alternatora za silnikiem i zmiana wartosci pradu ladowania. Japonce darzyli do usprawnienia konstrukcji pod wzgledem trwalosci bo 3KM ma byc bardziej turystyczna.
- przeloznie inne. W 3KM standardowa wieksze zebatka z przodu tj 17z - to tez ze wzgledu na bardziej turystyczny charakter
- moc 66KM ale ponoc lepiej rozlozony moment obrotowy. Jednak powodem zdlawienia sa normy spalin i halasu
- poprawione wady w postaci stozkowych lozysk w glowce ramy no i lepszych progresywnych sprezyn w przedni zawieszeniu. sprezyny daja bardzo duzo bo ponoc na liniowych sprezynach przod buja w zakretach a moja xjta smiga po zakretach az jeczy.
- regulacja twardosci tylnego zawieszenia w 3KM jest jak w diversion tzn klucz.

Nie mam pojecia jak dokladnie jest zdlawiona 3KM do 66KM Jedyne informacje od niemcow to roznice ktore wymienilem i chyba modul zaplonowy ale nie pamietam na 100% bo mailowalem do sasiadow dawno temu. A jednak mam na kompie to co mi przyslali niemcy


Types 3KN and 51J are different in following parts:

Exhaust system, air filter, carburettor setting, ignition box.


Z ustawieniami gaznikow chyba sie pomylili bo jest takie same wedlug serwisowek chyba ze poprawne ustawienia roznia sie niewiele i zawieraja sie w przedziale podanym w manualach. Kurcze teraz patrze ze pisze 3KN i z tego co teraz znalazle w necie to 3KN wychodzily jako 50 konna wersja 3KM tak wiec tutaj moga byc zmiany w gaznikach w postaci kroccow.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • qup.pev.pl